Skip to main content

Hoi sinds enige tijd is mijn internet snelheid gehalveerd ongeveer.

Was altijd rond de 20 a 25 mbitsĀ  nu was het steeds 0,9 tot 3.

Monteur geweest wat dingen gedaan en kwam op 7 a 10 mbits.

Maar rond 21 uur zakte het weer weg naar 2 a 3 ik ben de experia 10 in gedoken via ip.

Ik heb daar 5g uitgezet en de snelheid liep gelijk weer naar 12 a 13 mbits.

Dit is nog niet goed maar ik kon weer wat doen, misschien heeft iemand er wat aan.

Zelf heb ik het idee dat het aan de mast van kpn ligt. Ik heb 2 strepen ontvangst.

Kan het zijn dat er teveel gebruikers zijn rond 20 en 22 uur?

Er komt weer een monteur kijken en ik hoop dat er antwoorden komen.

Nu zitten we op onze telefoon al een paar keer over onze limiet heen omdat we zomaar avonden zonder of weinig wifi zitten en de foon overgaat op 4g.

Iemand nog tips? gr. geer

Ā 

Begrijp ik het goed dat je sneller internet buitengebied heb? Met een extra 4g modem?


Ja dat begrijp je goed


Ik ben nu even weg mocht er iemand reageren.Ā  Rond 19 uur weer hier,


Maak je gebruik van een buitenantenne?


Nee gebruik ik niet.Ā  Ik kan het 4g modem met antenntjesĀ  net op mijn platte dak plaatsen. Vanmiddag nog gedaan . Ā  scheelt precies niks.Ā  Blijft 8 mbit down. Ā  En het blijven 2 streepjes ontvangst. Ā  Misschien met buiten antenne dat die versterken? Ā  Maar zouden bijvoorbeeld 3 blauwe lampjes internet sneller maken?


Hoi @GeeerĀ 

Waar woon je in het buitengebied?
Kun je een postcode geven?Ā zodat we even kunnen kijken naar de dekkingsgraad van het 4G netwerk, en waar de dichtstbijzijnde KPN zendmast staat.


In de kop van mijn bericht staat langedijkĀ  dat is 1723Ā Ā  antenneĀ  staat in oudkarspel. Dat heb ik al bekeken op dat mastenĀ  kaartje van kpn.

Ik heb 2 blauwe strepen ontvangst, dat is altijd goed geweest voor 25mbit zelfs met 1 streep blauw was het 25 mbit.

Om 22uur was het 2.3mbit een uur lang. Nu 5 mbits.Ā 

Zonder het 4g modem heb ik 2.5 tot 3.5 mbit over de kabel. Ik zit 7 km van de centrale.

Dus ik denk dat de kpn mast te weing internet uitstraalt of te veel gebruikers heeft.

Maar het 4g modem staat goed uitgericht en zelfs buiten op het dak veranderde niks.

Het gekke was zoals eerder geschreven. Toen ik 5g uit deed in de experia ging ik van 0.9 naar 10 mbit

Rare storing dus.


Hoi @GeeerĀ 

Als ik op antennekaart kijk waar de KPN Zendmasten bij jouw staan, dan zou je in principe een goede dekking moeten ervaren op je woonadres.
Het is dus niet Ć©Ć©n zendmast waar je op aangesloten kunt zijn, maar er staan er zelfs 4 in die omgeving van de opgegeven postcode.

De zendmasten staan op de volgende locaties:

  • Sportpark Oeverzegge, Oudkarspel
  • Kroosakker, Noord-Scharwoude
  • Hornweg, Bedrijventerrein Zuiderdel, Broek op Langedijk
  • Waarddijk West, Noord-Scharwoude

Woon je bij Ć©Ć©n van bovenstaande KPN zendmast locaties in de buurt?
En kun je dan ook inschatten, hoe ver (aantal kilometers) je van deze zendmast af woont?


Hoe meet je de snelheid? Met een bekabelde pc of laptop of wifi?


Ik meet op mijn tv die zit bekabeld aan de experia. Nu net 12 uur zat ik weer op 9 mbit.Ā  Op mijn laptop nu 4 mbit draadloos.

Dus hoe later in de nacht en overdag gaat het redelijk maar in de loop van de avond gaat t fout.Ā Ā  Nu slapen tot 11 uur.Ā  Bedankt zover


Hoi Michel,

Ā 

Ik zit 3 km hemelsbreed van die in oudkarspel.Ā 

Ontvangst 2 blauwe lampjes.

Net 0.5 mbit sĀ  Bekabeld.

Het fluctueert als een gek dus.

Dus ook de dsl Lijn zakt onder de 3 mbit af en toe.

Gr Gerard

Nu weer 7 mbit op mijn foon.

Ā 


HoiĀ @Geeer, welkom op onze community! Ik zie dat je al een goed eind op weggeholpen bent!
In buitengebieden zijn deze dingen soms wat lastig. Als ook de vaste verbinding instabiel is, is het waarschijnlijk wel de moeite waard om even met ons te bellen op 0800-0402 om de lijn even uit te laten lezen.


Thomas , er is een monteur geweest.Ā  En zegt dat de lijn oke is???????????

Er komtĀ  nu een monteur die gaat de capaciteit van de gsm mast bekijken.

Kortom waardeloos elke avond 0.5 mbit.Ā  Hoe zit het met korting????


Hoi @GeeerĀ 

In elk geval fijn, dat er een monteur bij je thuis is geweest, en dat er met je vaste lijn niets aan de hand is.
Daarnaast gaat er ook nog een monteur kijken naar de KPN zendmast in Oudkarspel, waarmee je in elk geval kunt aannemen dat KPN jouw probleem serieus wordt genomen.

Ik hoop uiteraard voor je, dat je op termijn ook wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN, en je glasheldere verbinding gaat krijgen.


Ik ben benieuwd! Laat je ons weten wat er uit komt?

Dit is helaas niet iets waar we korting voor kunnen geven.


Monteur geweest heeft buiten op zijn telefoontje kpn gekeken en zag 2.5 mbit download.

Is gelijk weer weggegaan zonder iets te doen.

Ze maken zich er wel heel makkelijk vanaf elke keer. Ik moet dan weer bellen om te vragen wat de vervolg stap is.

Nu is er twijfel over het 4 g signaal hier en gaan ze de antennes op de toren bijdraaien. Ik heb gewoon 2 blauwe lampjes ontvangst op mijn 4 g modem. Dus zou de zender tekort deze kant op sturen of pakt mijn experiabox 10 het 4g modem niet?

Het was tot een aantal weken geleden goed ongeveer 20 tot 25 mbit

Ondertussen zit ik nu al weken met 0,5 tot 5 mbits aan internet.

Groet Gerard

Ā 


Hoeveel groene pijlen zie je op de kaart als jeĀ hierĀ postcode en huisnummer invult?


Joep,

1 groene pijl.

De buren hebben kpn mobile foon.

Snelheid 5 g 15 mbitsĀ Ā  4 g 4 mbits

Maar wisselt nogal.

Dus ik vermoed datĀ  dat het lek is.

Groet Gerard


Ik heb eens een paar dorpskernen in de buurt bekeken,

De snelheid is op sommige plekken 60mbitĀ  maar op heel veel plekken steeds 5 mbits.

Ik ben in de buurt van 3 masten geweest en het was overal hetzelfdeĀ  bijna overal 5 mbits.

Dat is natuurlijk niks.

Ā 


Ah dat is balen inderdaad @Geeer, en ook niet heel snel. Ik weet niet hoeveel winst er nog te halen is omdat dat natuurlijk afhankelijk is van de dekking en capaciteit maar ik hoop dat het bijdraaien van de mast gaat helpen. Heeft de monteur het ook gehad over een buitenantenne? Als de dekking niet fantastisch is kan dat nog een stuk helpen.


Ik hoor verder niks,Ā  bijna de hele dekking in langedijk is waardeloos bij de kpn. Bijna overal 4 tot 5 mbits


Hoi .

Op vakantie geweest ik zag het het net voor de vakantie alĀ  3 mbitsĀ  dat is nu nog zo.Ā  Ik heb dus alleen internet over het koper.Ā Ā  Het 4g over het buitengebied doet dus helemmaal niks voor de snelheid.Ā  Ik het 4 g modem herstartĀ  ik heb 2 blauwe lampjes ontvangst.

Maar het is totaal ruk.

Ik ben maar aan het kijken naarĀ  sateliet internet even duur en 100mbits en meer.

Jammer nu 4 maanden 50 euro voor jan lul betaald

Ā 


Ah balen dat het nog steeds niet werkt @Geeer, wil je dit nog eens bij mijn collega's voorleggen?


ThomasĀ Ā Ā  mijn ticket staatĀ  al maanden open.

Ik lees veel meer problemen van mensen die dus alleen internet via hun dsl kabeltje hebben en niks van 4g.

Als kpn nou gewoon toegeven dat het ze niet lukt?

Ik heb het idee dat er ietsaan de hand is met de straalzendrrs of de antennes op de masten.

Als ik rond rij bij de masten is het bijnaĀ  overal 2 tot 5 mbits. Ā 

Geef gewoon toe dan kunnen mensen naar een ander.

Ā 


Reageer