Skip to main content
Hoe krijg ik KPN zover om bij enorme uitbreiding van de woonwijk de snelheid van de internetverbinding aan te passen? Allendelaan Epe

uitzendingen op tv stotteren ook door slechte verbinding
Hoi @Dinbrui52 . Welkom op het forum!

Oei. Dus je hebt tv van ons maar dat hapert? Hoe is het aangesloten? Met een lange netwerkkabel? Of maak je gebruik van draadloze verbindings sets? ( van die witte stekkers in het stopcontact)

Kun je je profiel aanvullen met je exacte adresgegevens en mij een seintje geven? Ik ga dan kijken wat ik voor je kan doen.
Ik heb mijn profiel zoveel mogelijk aangevuld Heb niet voldoende kennis van de apparatuur. Ik heb idd van die draadloze stekkers Ik heb in het hele huis 4 ontvangers Waarvan 3 in gebruik
Extra bijzonder... Heel Epe, inclusief de Allende straat, is een paar jaar geleden voorzien van glasvezel door Reggefiber. Dus de internetverbindingen kunnen al niet sneller..
@Erwin Ik heb mijn profiel zoveel mogelijk aangevuld Heb niet voldoende kennis van de apparatuur. Ik heb idd van die draadloze stekkers Ik heb in het hele huis 4 ontvangers Waarvan 3 in gebruik

G.A. Bruins
Extra bijzonder... Heel Epe, inclusief de Allende straat, is een paar jaar geleden voorzien van glasvezel door Reggefiber. Dus de internetverbindingen kunnen al niet sneller..

Dus eigenlijk kan @Dinbrui52 dan op glasvezel? 🤔
@Dennis Schreve Ik zit al op glasvezel, direct vanaf het begin Volgens mij ligt het aan mijn modem en de overbezette woonwijk. Sinds ik dit modem heb zijn de problemen begonnen. Experiabox v10
@Dennis Schreve Ik zit al op glasvezel, direct vanaf het begin Volgens mij ligt het aan mijn modem en de overbezette woonwijk. Sinds ik dit modem heb zijn de problemen begonnen. Experiabox v10

Oké, dank voor de info! @Ward_ dan zou die verbinding geen probleem kunnen zijn.



@Dinbrui52 welke draadloze verbindingssets heb je:


  • DVS 200
  • DVS 650
  • DVS 1200
Ik moet er wel bij zeggen dat de DVS 200 een oud beestje is, en zou je eventueel naar de 1200 kunnen gaan. 🤔
Ze zit al op glasvezel. Ik vermoed dat het probleem niet in de toevoer van het signaal zit.

Kun je mij vertellen of het probleem bij alle tuners zit? Of juist één specifieke? Als het één apparaat is kun je me dan vertellen welke serienummer deze heeft. Dat kun je onderop lezen.

ik zie er 4 in de administratie:

code:
J######440
J######834
J######932
J######486




Om het je wat makkelijker te maken hoef je alleen naar de laatste 3 cijfers te kijken van het serial nummer. Ik hoop dat je dit voor mij kunt opzoeken.

Ik ben vervolgens ook benieuwd hoe deze is aangesloten. Als dat met van die witte stekkers is, hoe branden dan de lampjes op die stekkers? ( groen/geel is goed, oranje en rood niet )
Als ik zo kijk zijn er inderdaad prettig veel woningen die actief gebruik maken van de glasvezelaansluiting in dit deel van Epe. Maar dat zal het probleem echt niet zijn. De achterliggende verbindingen kunnen dat zeker wel aan.



Dit klinkt inderdaad meer als een probleem in het thuisnetwerk. Ik hoop dat Erwin hiervoor een monteur kan laten komen. De draadloze verbindingsets zijn meestal de oorzaak van stotterende TV uitzendingen. Die sets kunnen jarenlang goed werken en dan ineens niet meer. Kan zelfs komen doordat er een nieuwe LED lamp in de buurt komt te hangen (om maar iets raars te noemen).

Heel soms komt het door het modem maar bij een V10 verwacht ik dat eigenlijk niet. Het kan wel komen door de combinatie van V10 met de draadloze sets.
@Dennis Schreve ik heb idd overal de DVS200
@Erwin ik heb vooral het probleem beneden Boven gebruik ik niet tot weinig De codes die je opgeeft kloppen bij 2 die ik heb gecontroleerd en waar zeker het probleem zit NL : de .............932 en de .......834

en de witte stekkers zijn dus de matige oudere DVS 200. Die knipperen keurig groen/geel
@Ward top dat jij mee denkt over een eventuele oorzaak
@Dennis Schreve ik heb idd overal de DVS200

Dan zou je eventueel nieuwe aan kennen schaffen: DVS 1200 (2 stuks a € 80,-)

Hoeveel heb je er nodig?


@Dennis Schreve ik heb idd overal de DVS200Dan zou je eventueel nieuwe aan kennen schaffen: DVS 1200 (2 stuks a € 80,-)

Hoeveel heb je er nodig?






Dan is het soms nog goedkoper om iemand te vinden die echte kabels wil trekken. Zelfs als dat een monteur is van een lokaal installatiebedrijf kan dat nog goedkoper uitpakken dan 160 euro. En dan kun je wellicht in 1 keer van alle storingen af zijn. Ik ken natuurlijk de woning niet maar kabels trekken is vrijwel altijd mogelijk, alleen moet je soms wel eens een compromis sluiten. Een zichtbaar stuk kabelgoot bijvoorbeeld of zoiets.


Dan is het soms nog goedkoper om iemand te vinden die echte kabels wil trekken. Zelfs als dat een monteur is van een lokaal installatiebedrijf kan dat nog goedkoper uitpakken dan 160 euro. En dan kun je wellicht in 1 keer van alle storingen af zijn. Ik ken natuurlijk de woning niet maar kabels trekken is vrijwel altijd mogelijk, alleen moet je soms wel eens een compromis sluiten. Een zichtbaar stuk kabelgoot bijvoorbeeld of zoiets.


Daar ben ik het helemaal mee eens, hopelijk lukt het ook bouwtechnisch, je hebt dan inderdaad eerst veel rotzooi met boren enzo, maar daarna heb je wel er profijt van. Wat @Ward_ hierboven zegt is wel een idee @Dinbrui52. 😉
@ward @Dennis Schreve , hmmmmm ik heb geen zin in om kosten te maken Als de apparatuur verouderd is wordt dat toch door KPN vervangen? Dat deden ze ook met de ontvangers paar jaar geleden En niet voor niks gekozen voor draadloos , best lastig hier zeer kleine vochtige kruipruimte Eerst prima ontvangst Probleem begon met Experiabox opeens geen internet boven meer enz nou jullie hebben je best gedaan Ieg bedankt hiervoor
@ward @Dennis Schreve , hmmmmm ik heb geen zin in om kosten te maken Als de apparatuur verouderd is wordt dat toch door KPN vervangen? Dat deden ze ook met de ontvangers paar jaar geleden.

De ontvangers en modems zijn van KPN en blijven van KPN, maar afstandsbedieningen, DVS en andere randapparatuur moeten betaald worden. Anders gaat het KPN heel veel geld kosten om bij klanten die dingen te vervangen. 😉
@Erwin @ward @Dennis Schreve Bedankt voor jullie suggesties en genomen moeite groet Dineke
De DVS'n zijn in tegenstelling tot de router en de tuners wel eigen aanschaf. We geven hier garantie op maar aangezien de apparaten al een aantal jaren niet meer door ons worden uitgegeven is die al wel verstreken. Kabels zijn altijd de beste keuze maar zoals je zelf al aangeeft kies je niet voor niks voor die dvs'n. Helaas is een storingsvrije werking nooit te garanderen. Aangezien het signaal door je eigen elektriciteitsnetwerk gaat kan dat storing veroorzaken.

Het is daarom heel belangrijk om de dvs correct aan te sluiten. Hier staat uitgelegd wat de ideale situatie is: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset-1/handleidingen.htm#!/devices//dvs



We hebben nu het vermoeden dat het die DVS is. Dat is nog niet met zekerheid vastgesteld. Zoiets weten we zeker als je één van die problematische tuners, tijdelijk, met een kabel aansluit. Als het dan nog steeds stoort moeten we dat nader onderzoeken.

Ik had je graag een pasklare oplossing geboden maar die heb ik niet. Je kunt investeren in nieuwe DVS maar dan zou ik voor mezelf wel eerst zeker willen weten of het daar ook aan ligt.