Skip to main content
Antwoord

Trage doorvoer naar smartphones sinds update Experia Box V10

• May 3, 2025
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

@TMCThomas 

Inderdaad, ligt niet aan je apparatuur. Hier exact hetzelfde. 

Mijn Experia Box v10 vanuit het Telfort tijdperk. 

Precies vergelijkbare problemen, smart stekker in schuur en op zolder  trage doorvoer naar de smartphones etc.

Waar ik voorheen zo tevreden met de wifi van dit modem was  zo enorm slecht is het geworden na de updste. Kanalen en settings zoveel mogelijk weer optimaal ingesteld, ivm wifi in de omgeving, maar het werkt niet meer zo stabiel als eerst.

Uiteraard ook al resets uitgevoerd.  Bleef het modem ook nog ergens in zn boot hangen. Gelukkig weer online gekregen, maar het is er duidelijk niet op vooruit gegaan. 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Peter_K. Erg vervelend dat je Wifi minder is gaan presteren sinds de update. Je geeft aan dat je een schuur en een zolder hebt, dus dan moet er nogal wat ruimte gevuld worden met een Wifi-signaal. Dat is erg lastig voor een enkel Wifi-punt (modem) om dat voor mekaar te krijgen. Dat het in het verleden voldoende werkte, wil niet zeggen dat dat altijd zo blijft, zoals je merkt. Gebruik je al Wifi versterkers of apparatuur om je Wifi netwerk te vergroten?

Ik wil je aanraden om onze Wifi Manager te doorlopen om te kijken hoe je Wifi-signaal geoptimaliseerd kan worden. Het kan zijn dat je meer Wifi-apparatuur dient te gaan gebruiken of iets dient te verplaatsen. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2025

Hey ​@Peter_K. Erg vervelend dat je Wifi minder is gaan presteren sinds de update. Je geeft aan dat je een schuur en een zolder hebt, dus dan moet er nogal wat ruimte gevuld worden met een Wifi-signaal. Dat is erg lastig voor een enkel Wifi-punt (modem) om dat voor mekaar te krijgen. Dat het in het verleden voldoende werkte, wil niet zeggen dat dat altijd zo blijft, zoals je merkt. Gebruik je al Wifi versterkers of apparatuur om je Wifi netwerk te vergroten?

Ik wil je aanraden om onze Wifi Manager te doorlopen om te kijken hoe je Wifi-signaal geoptimaliseerd kan worden. Het kan zijn dat je meer Wifi-apparatuur dient te gaan gebruiken of iets dient te verplaatsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 16, 2025

Hey ​@Arjan van KPN ,

Bedankt voor je reactie, 

En ik ben er achter waar het probleem zat en heb het kunnen verhelpen..

Ik stel meestal alles zoveel mogelijk zelf in en kwam er achter dat de update met de wifi channels aan het schuiven was gegaan, die had ik voorheen anders staan na een rondje huis met signaalmeter. 

Daarnaast de 2 4 en de 5GHz weer terug apart gezet,  zoals ik het voor de update altijd had en toen werkte het weer zoals voorheen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Soms helpt het om wat eigenwijs te zijn en lekker alles zelf in te stellen ;) Mooi dat het nu weer goed werkt en bedankt dat je nog even een update kwam brengen!