Skip to main content

Goeie middag,

N.a.v. problemen met videobellen ben ik eens een speedtest gaan doen via de kpn site. Onderstaande afbeelding toont de resultaten:

 

Ik heb deze meting:

  • Vandaag meerdere malen gedaan, met vergelijkbare resultaten.
  • Het uitschakelen van alle andere apparaten heeft niet/nauwelijks effect
  • Ook bedraad of via wifi heeft niet/nauwelijks effect
  • Modem opnieuw opstarten/resetten (via de Servicetool van kpn) heeft geen effect.

Het betreft een Alles-in-1 instap abonnement (glasvezel), wat volgens mij tot 50mbps zou moeten gaan.

Ik heb eerder dit jaar, ivm aanleg van een extra netwerkpunt op zolder, vaker een speedtest gedaan waarbij ~70mbps gehaald is.

 

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

 

BVD.


Gr. André

Als u bekabeld meet, weet u dan zeker dat WiFi op uw laptop uit staat?


Yes, het ‘bekabeld’ symbool staat onderin de taakbalk.

 


Ik heb toch nog even de speedtest gedaan en de WIFI idd helemaal uitgeschakeld. Maar ook dan is de snelheid ~9Mbps


Met een goede kabel rechtstreeks op de Experiabox? Anders moet een KPN medewerker even de lijn doormeten.


rechtstreeks via de experiabox idd. Ook op andere apparaten (wifi en draad) is de verbinding vergelijkbaar of nog lager. Ik zal kpn even bellen om te kijken of ze kunnen meten


Goedemiddag @akoops en welkom hier op het KPN forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden maar balen dat je snelheid momenteel zo laag is. Heb je hierna nog contact met ons gehad zodat iemand de lijn voor je door kon meten? Zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Wat in dit geval sowieso geen kwaad kan, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Mocht je nog steeds problemen ervaren, zou je dan je forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik direct eens met je mee gaan kijken!


Hoi @akoops , ik heb niks meer van je gehoord maar ben benieuwd wat de stand van zaken nu is! Mocht je nog hulp nodig hebben, kun je me dan een seintje geven en je forumprofiel invullen? Alvast bedankt:)


Goeie middag,

Het probleem is inmiddels verholpen. Uit het doormeten bleek dat de resultaten conform abonnement waren. Ik heb daarop op de XBOX ook de speedtest gedaan, en daarop werd wel netjes 70mbps gehaald. Dus de verbinding bleek gewoon OK.

Daarop de trage systemen afzonderlijk geprobeerd de snelheid te verhogen, en het bleek in wat instellingen te zitten van de laptops zelf. 

Dus opgelost! Dank voor het meedenken.


Bedankt voor deze terugkoppeling @akoops en fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen 🙂 Daarom ga ik het topic sluiten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten.


Reageer