Skip to main content

Ik ben recent overgestapt van alles in één naar hussel om gebruik te kunnen maken van 4g buitengebied. Dit heeft een paar dagen goed gewerkt, maar nu wordt de download snelheid steeds trager. Het 4g modem werkt wel, want de upload snelheid is nog steeds vele malen hoger dan voorheen. Heb alles al een aantal keer gereset.

Hey @joepvmalsen! Heb je al eens geëxperimenteerd met de plaats van het 4G modem? Het modem vangt het 4G signaal op en gebruikt dit om de snelheid die binnenkomt op het modem aan te vullen. 

Over wat voor snelheidsdrop hebben we het? Hoeveel download haalde je eerst (met 4G modem) en hoeveel haal je nu? 


Ja daar heb ik bij het installeren op gelet. De eerste paar dagen was het rond de 20 mbps, maar nu is het rond de 8 mbps. 


Ooh, dat is wel matig. Als je het 4G modem uitzet en weer aanzet of loskoppelt en weer koppelt, schiet de downloadsnelheid dat tijdelijk wel omhoog of blijft het matig? 

Welke snelheid haal je zonder 4G modem?

 


Gisteren allemaal even geprobeerd, maar merk/meet geen verbetering helaas. Zonder 4G modem haal ik 12mbps download en 2mbps upload. De download snelheid zakte in de loop van de dag naar ongeveer 4 mbps. 


Heb het 4G modem nu na een tijdje weer aan gezet, en heb nu een download snelheid van 40mbps! Ik laat weten of dit vanaf nu ook zo blijft. Helpt het om het modem snachts uit te zetten?


40 is een super verbetering @joepvmalsen, Top! 
Het modem zou de snelheid vast moeten kunnen houden. Dat het iets meer instabiel is dan koper is oké. Echter een verschil van 40 - 20 - 4 is wel heel drastisch. Dan heeft het modem toch moeite met het ontvangen van het signaal. Dit heeft toch meestal te maken met de locatie van het apparaat.


Dank, dan ga ik daar toch nog even extra aandacht aan geven.