Skip to main content

Hoi,

Mede Forum leden.

ik dacht maar even een berichtje op het forum te posten over mijn probleem.

ik woon in een dorp waar nog geen glasvezel is aan gelegt. dus we hebben nog een oude aansluiting. 

nu heb ik via breedbandwinkel een abbonoment afgesloten bij kpn 50mbit hustle internet dat 42.50 kost, en in eerste instantie op mijn adres een snelheid van tussen de 5mb/s tot max 8mb/s zou moeten kunnen leveren. en wat ik nu krijg is een max bedrade aansluiting naar computer van 0.9mb/s wat totaal niet opschiet. 

HD filmpjes streamen is al helemaal geen optie een spelletje op mobiel doen geeft internet issues en wil 5/10 niet eens spelen (tehoge ping) 

nou denk ik dat het ligt aan de aansluiting in mijn meter kast en nu aan jullie te vraag wat kan ik daar het beste aan doen?.

 

aansluiting naar modem
Aansluiting meterkast

hoop dat jullie hier meer info voor hebben 

met vriendelijke groet Jan

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Je zou die kilometer kabel die u daar onder in de meterkast hebt liggen in kunnen korten tot wat nodig is. En dat doosje netjes aan de wand kunnen schroeven, op foto 2, naast het ISRA punt. Maar misschien wil een KPN medewerker wel een monteur langs sturen?


Hoi ik heb de kabel ingekort en mijn internet is niks sneller geworden. waar kan het hem dan nog meer aan liggen want dit is erg vervelend als je op Facebook of wat dan ook maar steeds een filmpje moet bufferen.

 

Groetjes


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Nou... tis sowieso weinig... is Ziggo niet beschikbaar?


volgens mij heb ik een jaar contract…

maar waar ligt het hem nu aan dat ik maar 0.9mb/s krijg?

 


Weet ik niet. Een KPN medewerker zou even de verbinding door moeten meten. Dan weten we of de vertraging voor de KPN Box zit, aan de kant van KPN dus. Of na de Experiabox.

Als de vertraging aan de kant van KPN zit, en KPN kan daar niets aan doen, Sneller Internet Buitengebied is ook niet beschikbaar, dan zou dat een reden zijn om het contract te ontbinden. Zou ik denken...


dat testen is op mijn eigenkosten neem ik aan?

 


dat testen is op mijn eigenkosten neem ik aan?

Daar zitten geen kosten aan verbonden. Kan een KPN medewerker zo doen, gewoon een simpele speedtest vanuit KPN naar uw KPN Box.


Maar het is wachten op een KPN medewerker,  zal vast niet lang meer duren. Uw topic is al 5 dagen oud :expressionless:


Hallo @discoboom, welkom op ons forum.

Vervelend dat je zo'n trage internetverbinding ervaart. Je hebt de DSL kabel tussen het aansluitpunt en het modem dus al ingekort, maar zonder succes. Nu is er technisch niet heel veel snelheid beschikbaar, maar dat je slechts een tiende van de maximaal haalbare snelheid haalt, is wel erg weinig. Ik kijk daarom graag even met je mee. Kun je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik voor je aan de slag.


Ik heb het ingevuld! Ben benieuwd wat je uit vind

groetjes


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en deze ziet er goed uit; volgens ons systeem haal je de snelheid die je zou moeten kunnen halen. Dat doet vermoeden dat het probleem met de trage verbinding achter de Experia Box zit. Ik wil je vragen de internetkabel naar jouw computer eens te vervangen. Wanneer je dit hebt gedaan, wil ik je vragen een speedtest uit te voeren en mij een screenshot te sturen van het resultaat. Kan je daarnaast aangeven wat de lengte van de kabel tussen ISRA en Experia Box op dit moment is?


Ik denk niet dat het aan de utp kabel ligt want ik behaal ongveer de zelfde snelheid op mobiel zowel als laptop. Dan denk ik dat het misschien wel aan het ISRA punt ligt. De lengte van de kabel is ongv 40cm 


Ik zou je toch graag willen vragen om wel een andere internetkabel te proberen en vervolgens een speedtest te doen. Hiermee kan ik namelijk uitsluiten of het aan de internetkabel ligt. Ook wil ik je vragen om het modem een reset te geven. Als je de stappen onder kopje 2 volgt, worden de instellingen van jouw modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Anders hoor ik het natuurlijk graag.


Ik heb gister een andere kabel geprobeert (Cat6) en de snelheid is ongeveer het zelfde.


nou heb ik de speed test ook nog even gedaan 

 

en nou als ik deze snelheid zou halen zou ik niet klagen maar bijvoorbeeld als ik iets download op Steam krijg ik niet meer snelheid dan dit.

 


 


Bedankt dat je dit toch hebt willen testen! Ik zie dat de snelheid die je haalt op 6 mbit/s uit komt. Nog steeds niet helemaal wat het zou moeten zijn, maar in ieder geval hoger dan 1 mbit/s. Dat je op Steam een minder hoge download snelheid krijgt, is normaal. Ik haal thuis met gemak 50 mbit/s, maar als ik een spel via Steam download, dan gaat dit met ongeveer 10% van deze snelheid. Ik vind het dan ook niet vreemd om een download snelheid van 1 mbit/s te zien op jouw Steam screenshot. De snelheid zou via de speedtest echter wel hoger uit moeten komen dan 6 mbit/s. Heb je de speedtest gedaan terwijl download programma's en andere apparaten uit stonden? Ieder apparaat dat verbonden is met het netwerk vraagt wat van de download snelheid. Alleen door alle apparaten en alle download programma's uit te zetten, krijg je een accuraat beeld van wat er binnen komt op jouw pc.

Je geeft aan dat je ook met jouw mobiel een trage internetsnelheid haalt. Wifi is een draadloos en daardoor erg kwetsbaar signaal. Het is dan ook normaal dat er bij gebruik van wifi verlies van de snelheid optreedt. Je kunt proberen jouw wifi te verbeteren met behulp van onze Wifi Manage. Houd er echter wel rekening mee dat de technisch haalbare snelheid op jouw adres laag is en jouw wifi snelheid dus ook nooit hoger dan 9 mbit/s zal worden.


okey dus ik kan alleen via de Kpn speed test een hoge snelheid halen? want bij al het andere waar ook maar weg download kom ik niet boven de 1mb/s uit. telefoon niet laptop niet nergens niet. en als ik bijvoorbeeld bij mijn moeder iets ga downloaden komt dat makkelijk boven de 1mb/s uit en bij haar is niks anders behalve hoe het internet binnen komt kan het zijn dat mijn internet gewoon (traag) omdat het via dat kleine kastje gaat van de foto?

 

HD filmpjes moeten veel bufferen. een spelletje op mobiel werkt ook niet echt. en dat is gewoon erg vervelend ik weet niet of het zich oplost als ik naar een andere internet aanbieder zou overstappen? 

of dat Kpn nog met een oplosing zou komen als ik 6/7mb/s zou halen zou ik al niet meer klagen.

Groetjes


Het ‘probleem’ is hier dat er technisch niet meer haalbaar is. Op jouw adres is er volgens onze gegevens maximaal 7 mbit/s mogelijk. Volgens de metingen die ik heb uitgevoerd, komt er 9 mbit/s binnen op jouw modem. Uit de screenshot die jij plaatst, maak ik op dat jij 6 mbit/s binnen haalt op jouw laptop. Nu weet ik niet wat jij allemaal aan had staan op het moment dat je deze speedtest deed, maar ik kan je wel vertellen dat hoe meer apparaten je hebt aangesloten en verbonden hebt met het internet, hoe minder er van de snelheid over blijft. Wellicht dat een reset van het modem tot verbetering kan leiden. Anders ben ik bang dat er toch echt niet meer in zit.