Skip to main content

Na meerdere keren contact te hebben gehad met KPN over de plotselinge traagheid van onze WiFi is het probleem nog steeds niet opgelost. Ook bekabeld internet is traag! Ik hoor nu van diverse mensen in de wijk dat ze hier ook last van hebben. Mijn buurman belde gisteren met KPN en hem werd verteld dat er zoveel mogelijk mensen contact moeten leggen om KPN wakker te schudden dat het probleem waarschijnlijk ligt bij het aansluitpunt in de wijk. Gisteren zelf gebeld met de klantenservice. Mevrouw kon me niet helpen omdat er in januari al een monteur is geweest en alle metingen uitwijzen dat de apparatuur in orde is. Ook, voor de goede orde, al jullie WiFi optimalisaties, extenders enz, enz al doorlopen. Ook met een andere collega van de klantenservice en een monteur. Maar een verklaring voor de trage WiFi/internet is er niet…. Uiteindelijk na enig aandringen een klacht in kunnen dienen. Hier word ik over teruggebeld. Maar ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. We hebben nu al een maand slechte WiFi maar ik betaal wel het volle pond. Ik wil nu dat dit serieus wordt opgepakt en niet weer geprobeerd wordt me af te schepen met extenders, modem resets of WiFi-optimalisatie. Dat station zijn we voorbij. Nu actie graag!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

U vertelt veel maar zegt niets. Hier zijn we om elkaar te helpen. Klanten en medewerkers! Noem eens wat feiten! Welke snelheid haalt u bekabeld? Welke snelheid via Wi-Fi? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op uw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder postcode . Welk modem heeft u? 


‘U vertelt veel en zegt niets’ en ‘we zijn er om elkaar te helpen’? Daar merk ik bij KPN helemaal niets van hoor. Ik weet niet hoe dat met jou zit maar als je al een maand bezig bent om een beetje gang te krijgen in je internetverbinding is het geduld wel op. Zeker om elke keer je probleem uit te leggen en voor de 6e keer je modem te resetten…..Mijn WiFi snelheid is momenteel  9,4 mbps download en 0,4 upload. Bekabeld weet ik even niet. Heb een Experia box v10

 


Sowieso is de te behalen snelheid op uw adres aan de lage kant. Dat is een feit en daar zult u het mee moeten doen. Met deze snelheid zou u redelijk uit de voeten kunnen. Maar als er 2 hd ontvangers aan staan dan blijft er weinig over om nog iets anders te doen. Wi-Fi is een ander verhaal. Daar is de provider nimmer verantwoordelijk voor omdat Wi-Fi gevoelig is voor omgevingsfactoren. Woont u in een hutje op de hei dan zal u een heel eind komen met alleen een modem. Woont u in een druk bevolkt gebied dan kunt u dat vergeten anno 2020. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is. U zult dan aktie moeten ondernemen. En dat kan alleen zijn dat u op iedere etage een accespoint bekabeld aangesloten op de experiabox neer zet. Dat is veel werk maar dubbel en dwars waard. Maar bekabeld moet de snelheid wel rond de 28mbits zitten. Wilt u dat testen?


Tja... 28 mbit is gewoon flut. En dat zal flut blijven. Je kunt gaan klagen met zn allen. Doen. Maar verwacht er op de korte termijn maar niet veel van. Geen Ziggo beschikbaar? Dan zou ik daar maar eens over nadenken…

En het heeft niets met wifi te maken. Je hebt gewoon traag internet. 


@Nick83 eens dat de standaard snelheid flut is met 28 mbit maar het is nu al een paar weken NOG trager dan anders en meerdere KPN klanten in m’n wijk klagen hierover. Het valt gewoon op dit sinds een maand zo is. Het enige wat ik wil is van helemaal ruk, terug naar flut😉 Meer vraag ik niet


@Joep1965 ik doe een speedtest  vanaf mijn werk zolderkamer met een kabel vanuit de laptop rechtstreeks naar de experiabox. Dit is het resultaat:

 


Tja... die ouwe antieke koperdraadjes worden ook steeds ouder en niet beter...


@Joep1965 ik doe een speedtest  vanaf mijn werk zolderkamer met een kabel vanuit de laptop rechtstreeks naar de experiabox. Dit is het resultaat:

 

Kun je dat ook nog eens doen met een kort kabeltje direct bij het modem? En zeker weten dat wifi op de laptop uit staat.


Dit ziet er inderdaad slecht uit. Ik ben benieuwd wat de uitkomst van de tweede test is.


Ik was een heel verhaal aan het tiepen, maar wat ik nu zie is idd niet best.

Als de hele wijk er last van heeft dan zal er een kabel probleem zijn

Valt er in het modem iets te zien, via webinterface, hoe, dat kan iemand wel aanvullen hier.

(maar het gaat dus zoals wel vaker niet over wifi)


Dag @erik2408. Dank je wel voor het doen van je verhaal hier. Laat ik eerst benadrukken dat ik me goed kan voorstellen dat je na meerdere malen contact graag een oplossing zou zien. Ik zie dat @Joep1965@Nick83 en @KeesYagi je al een en ander hebben uitgelegd over de internetsnelheid en goede vragen hebben gesteld om de situatie helder te krijgen.

Volgens Fourstack is er 28 Mb/s downloadsnelheid haalbaar op je adres. Dat is, zoals @Joep1965 ook al zegt, wel de snelheid die binnen zou moeten komen bij je modem. Maar bekabeld haal je momenteel slechts 3.2 Mb/s. Dat is natuurlijk ver beneden peil. Hier moet ik overigens wel bij vermelden dat de wijze waarop je de speedtest uitvoert van belang is. Wil je volgens onderstaande stappen nogmaals een speedtest doen?
 

  1. Sluit een laptop/PC rechtstreeks met een kabel aan op je modem;
  2. Zet andere apparaten die gebruikmaken van internet uit; 
  3. Sluit eventueel openstaande downloadprogramma's af; 
  4. Voer de speedtest uit.


 En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik ook inzien wat er al met collega's is besproken.


Bedankt voor jullie hulp allemaal. Het is opgelost 🥳🥳🥳Er was een monteur bij m’n buurman (die hetzelfde probleem had) en hij was zo vriendelijk het bij mij ook gelijk te checken. Er was iets met de mappings….Geen idee wat, maar het werkt weer. WiFi snelheid in de buurt van de experia:

Bekabeld op zolder:

Kan weer gewoon aan het werk👏🏻


Tja, als je toch thuis zit vanwege corona, dan kun je wel mooi de hele dag in de gaten houden die er allemaal bij de buren langskomen :wink:


Wat ontzettend fijn dat het is opgelost, @erik2408:slight_smile:  Deze resultaten zien er toch echt een stuk beter uit. :wink:  Mocht je toch weer ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten. 


Reageer