Skip to main content
Antwoord

Trage internetverbinding in het buitengebied

• June 10, 2025
  • 9 reacties
  • 64 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

En weer slecht internet, lezers neem geen abonnement bij kpn als je in ,n buitengebied woont...en als je films en voetbalwedstrijden helemaal af wilt zien.DOE HET NIET!!!!!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Peters.kanters, wat zuur dat de snelheid zo traag is. Is dit altijd zo geweest of is dit sinds kort het geval?

Mocht het sinds kort zijn, is er dan in de tussentijd iets gebeurd? Onderhoud aan het netwerk, nieuwbouw in de buurt bijvoorbeeld? Of een update van je KPN apparatuur? 
Kun je ook vertellen hoeveel streepjes er op je 4G router branden? 

Ook ben ik benieuwd naar wat je al geprobeerd hebt om dit op te lossen. Dan vraag ik geen zaken dubbel uit. 🙂

9 reacties

• June 10, 2025

Als het lijntje van KPN maar heel traag is en er is een alternatief zoals bijvoorbeeld Ziggo, dan ben je wel gek om voor KPN te kiezen ja.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Hi ​@Peters.kanters, wat zuur dat de snelheid zo traag is. Is dit altijd zo geweest of is dit sinds kort het geval?

Mocht het sinds kort zijn, is er dan in de tussentijd iets gebeurd? Onderhoud aan het netwerk, nieuwbouw in de buurt bijvoorbeeld? Of een update van je KPN apparatuur? 
Kun je ook vertellen hoeveel streepjes er op je 4G router branden? 

Ook ben ik benieuwd naar wat je al geprobeerd hebt om dit op te lossen. Dan vraag ik geen zaken dubbel uit. 🙂

Forum|alt.badge.img

Ik heb een echt alles al geprobeerd...zelfs op een stoel staan en mijn 4g kastje omhoog houdende,om te kijken voor beter resultaat. Een nieuw modum is nog niet geprobeerd. 

Forum|alt.badge.img

Een week geen irritatie van slecht internet maar dat komt omdat ik geen tv heb gekeken 😏 ik zet net mijn tv aan....ik hoef het eigenlijk niet eens meer te melden....maar wat denk je....weer slecht internet🤮🤮🤮

Dankjewel kpn

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is goed om te weten, het gaat dus mis zodra de TV aan gaat? Is dit dan via onze TV-ontvanger of kijk je dan op de Smart TV via een app bijvoorbeeld? 

Ook nog wat extra vragen zodat ik hopelijk snel kan achterhalen wat hier misgaat:

• Welk modem heb je en welke versie software draait hierop? Als je inlogt op de modem door naar http://192.168.2.254 of mijnmodem.kpn te gaan dan kun je zien welke softwareversie deze heeft. 
  • Zou je ook een speedtest willen doen? Het liefste rechtstreeks bekabeld op je modem en via de Ookla Speedtest app voor je computer:

Windows App | MacOS App
    Als je er een doet voordat je TV kijkt en een terwijl je TV kijkt dan zie ik hier graag wat de resultaten zijn

Ook als tip, probeer het 4G modem eens helemaal te herstarten als volgt:

1. Druk op de power knop of haal de stroomadapter uit het stopcontact.
    Haal aangesloten kabels los.
  2. Haal de Simkaart uit het 4G-modem, deze zit aan de voorkant.
    Steek deze simkaart weer terug in het 4G-modem.
    • Je hoort 2 zachte klikjes als je dit goed doet.
  3. Sluit de stroomadapter weer aan en druk op de powerknop.
    De netwerkkabels sluit je nog niet aan. Het 4G-modem moet eerst opstarten.
    • Dit kan een paar minuten duren.
  4. De lampjes op het 4G-modem gaan branden in verschillende kleuren.
    • Dit hoort bij het opstartproces. Wacht dit rustig af.
      De power led (nummer 1) gaat als eerste branden.
      De 4G led (nummer 2) gaat nu branden.
      De signaal sterkte led (nummer 3) gaan nu branden.
      • 1 lampje is matig, 2 lampjes is goed, 3 lampjes is sterk.
  5. Sluit de netwerkkabels aan op het 4G-modem.
    De netwerk led gaat nu branden.
    Controleer via een speedtest of de snelheid hoger is.

Forum|alt.badge.img

Godzijdank eindelijk van mijn kpn buitengebied abonnement af,wat een waardeloze service van kpn...55 euro pm voor een service die ze absoluut niet waar kunnen maken.ik raad iedereen aan ,in een buitengebied, om klik en klaar te nemen van odido,ik betaal nu 20 euro pm en voor 10 euro erbij heb ik  een  nl ziet abonnement genomen...PERFECT. werkt 10000x beter dan dat klote kpn en is 25 euro goedkoper ook.nogmaals KPN GA JE DIEP MAAR DAN OOK DIEP SCHAMEN!!!!!!

Admin: verplaatst naar je eigen topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 10, 2025

Reken je niet rijk want sommigen praten zo ook over Odido klik en klaar. Maar uiteraard hoop ik voor jou dat het goed werkt zodat je eindelijk rust vind!

Forum|alt.badge.img

Ik reken mij heel rijk nu ik eindelijk af ben van die waardeloze internet van kpn...en ik ken heel veel mensen die ook heel tevreden zijn met klik en klaar van odido en ik raad het ook absoluut iedereen aan de klik en klaar van odido....en met 300 euro pj minder abonnementsgeld,heb ik idd rust. Nogmaals ga je schamen kpn...WAARDELOOS!!!!!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat het ondanks de tips hier niet gelukt is om het goed aan het werk te krijgen, maar hopelijk werkt de verbinding via Odido naar wens. 🙂