Skip to main content

Beste KPN

Sinds maandag extreem slechte wifi. 1 bit!!!! Glasvezel! Na twee keer goed geholpen te zijn. Dacht ik dat het verholpen was. Tijdelijk 100 gb ontvangen. Dank! En gisteren in het tweede gesprek een apart netwerk 2.4 ghz en 5 ghz. Nu wel goede wifi met 2.4 ghz maar AD lezen gaat niet eens, pagina laden duurt minuten lang.

Alles gedaan, reset, wifimanager, 100m2 app sinds 4 jaar woon ik hier en nooit last gehad! Help!!!!

Ik begreep dat KPN veel klachten hierover ontvangt omdat er een nieuwe upgrade is gedaan. 
Alle wifi gebruikers hier thuis en installaties hebben er problemen mee. Tv niet, bedraad.

ik betaal het volledige abonnement maar krijg daarvoor niet geleverd!

Graag contact maar bovenal een oplossing! Maandag moet is weer thuiswerken na een week vakantie hoop dat dit wel kan 🙄

Edwin


 

 

Heb je met een bekabelde pc of laptop wel de goede snelheid?


Je betaalt voor een bekabelde snelheid op 1 pc, heb je het het bekabeld al geprobeerd @Edwin de Haas ?


Hé Joep dank voor je reactie.

Met de laptop en tv geen enkele onderbrekingen of wat ook. Ook niet als ik minimaal 5 meter van de meterkast staat. 
maar op plekker waar ik normaal altijd goede wifi had nu alleen 4G. 
 

Edwin


Hallo @Edwin de Haas ,

Je geeft aan dat je op jouw laptop wel goed internet hebt en dat het 2,4 GHz-netwerk nu ook goed werkt. 
 

Dus het lijkt mij dat je via jouw laptop morgen thuis kunt werken. 
 

Om jouw Wifi in de jouw hele appartement beter te krijgen, zou je SuperWifi kunnen aanschaffen of huren:
 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi

Via de link hierboven kun je naar de WiFimanager waar je eventueel een korting kunt krijgen. 
 

(In mijn huis heb ik tweemaal SuperWifi draaien en daardoor is er op alle drie verdiepingen nu goede Wifi.)


Hé beste NoordZee,

ik begrijp met aanschaf superwifi dat het goed/ beter gaat. Maar waarom zou ik dat doen als ik tot vorige week top bereik had en nu opeens niet meer. Gaat mij niet om de aanschaf. Maar heb glasvezel, geen nieuwe apparaten sinds 4 jaar etc. Ik zal morgen weer contact opnemen met KPN.


Je betaalt voor een bekabelde snelheid op 1 pc, ...

Waarom is deze opmerking nodig? We weten toch allemaal dat wifi een essentieel onderdeel is van een thuisnetwerk en dat je toch echt van de geleverde apparatuur mag verwachten dat deze goede wifi biedt.

@Edwin de Haas, Installeer eens de app Wifi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet de 5GHz veldsterkte op plekken waar je geen wifi hebt. Hoeveel dBm meet je? En hoeveel dBm meet je op een metertje en in het zicht van de Experia/KPN Box?


Hé beste NoordZee,

ik begrijp met aanschaf superwifi dat het goed/ beter gaat. Maar waarom zou ik dat doen als ik tot vorige week top bereik had en nu opeens niet meer. Gaat mij niet om de aanschaf. Maar heb glasvezel, geen nieuwe apparaten sinds 4 jaar etc. Ik zal morgen weer contact opnemen met KPN.

Ook bij mij thuis werkte de Wifi veel minder goed. 
 

Aangezien ik thuis werk, heb ik mijn werk-laptop (en ook mijn eigen PC) bedraad aangesloten. Ik kan daarmee gewoon geen risico lopen. Mijn werk kan geen storing gebruiken. En met WiFi heb je nu eenmaal meer kans op een storing. 
 

Verder heb ik dus tweemaal SuperWifi draaien. Dit scheelt veel ergernis bij mij en andere gezinsleden. 


Noordzee schreef:

En met WiFi heb je nu eenmaal meer kans op een storing. 

De kans mag dan "groter" zijn dan bij een vaste verbinding maar met goede wifi apparatuur zouden mobiele apparaten gewoon 24x7 online moeten kunnen zijn. Twee van mijn bewakingscamera's zijn via wifi aangesloten en in de log van mijn NAS kan ik zien dat die nog nooit uitgevallen zijn behalve tijdens "planned maintenance".


 


Onderste twee zijn op de minst gunstige plekken. Eerste is wifi aan 2.4 en dan bij de modem.


Ik was op zoek naar de wifi veldsterkte in dBm, niet naar de haalbare snelheid.


@Noordzee wat is en waar kan ik de veldsterkte in dBm vinden? 
 

dank


@Erik van KPN He Erik kun jij misschien assisteren? 3059 RB lokatie. Nooit problemen gehad nu op eens een week slechte wifi op verschillende plekken in huis. Netflix kijken op telephone is niet te doen, streamen dus ook niet. AD bekijken is erg traag.


@Edwin de Haas Via een app, b.v Wifi Analyzer

 


beste @TDN welke app is dit? Ik heb er verschillende bekeken maar geen dBm 

 


beste @TDN welke app is dit? Ik heb er verschillende bekeken maar geen dBm 

Dat is de app WiFi Analyzer waar ik je eerder al een link voor gegeven heb.

Deze app is niet beschikbaar op een iPhone of iPad omdat Apple dergelijke functionaliteit niet toestaat.

Je moet dus wel een Android telefoon of tablet hebben.


@wjb Ok duidelijk die heb ik dus niet :-)

 


@wjb KPN biedt nu aan op de experia box v10 om te ruilen

 


@wjb KPN biedt nu aan op de experia box v10 om te ruilen

Als jij geen pairbonded VDSL hebt dan kan je dat doen.

Overigens blijk je met de Airport Utility app van Apple wel de veldsterkte vast te kunnen stellen.

Je moet die app dan installeren en vervolgens in de instellingen bij de Airport Utility de WiFi-scanner aanzetten en dan kan je de veldsterkte na een wifi scan aflezen.


@wjb Ok duidelijk die heb ik dus niet :-)

Voor iphones is nog eenvoudiger, ga na Settings > AirPort Utility > Wi-Fi Scanner

Als je deze  instelling niet heb, https://apps.apple.com/us/app/airport-utility/id427276530


 


Is dit in de buurt van het wifi toegangspunt of op een plaats waar je slechte wifi ervaart?

Ik zie daar overigens alleen de veldsterkte van het 2.4GHz netwerk, niet van het 5GHz netwerk.

Ik neem aan dat je wel 5GHz gebruikt.


@TDN @wjb alvast enorm dank voor alles

 


 

eerste print dichtbij router de tweede slechtse bereik

 


Die veldsterkte is uitstekend dus dat zou geen oorzaak mogen zijn van die slechte snelheid.

Zou je ook nog eens via de KPN Speedtest site een meting kunnen doen?


Reageer