Skip to main content

Ik zit nu eens te kijken.  Draadloos op een rustige ochtend, alleen thuis, ook de straat heeft nu weinig bewoners thuis,en ik zit op een iPhone 12 Pro met ons glasvezel netwerk. 

En ik zit naast het extra wifi punt welke we gekregen hebben, zodat er betere dekking is door het hele huis.


Nu haal ik deze super trage snelheid. 
 


Hoe kan dat?
 

Ik heb juist dit duurdere abbo voor de snelheid.

 

Ik zal het bedrade netwerk ook eens testen straks.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Waarschijnlijk heb je helemaal geen verbinding met dat extra wifi punt maar met een ander wifi punt in jouw woning.

De reden dat ik dat denk is omdat je maar twee streepjes bij wifi hebt en dat kan eigenlijk niet als je naast het wifi toegangspunt zit.

Klopt het dat dat extra wifi punt een zwarte Experia WiFi is?

Heb je nog een andere Experia WiFi in jouw woning staan?

Welke Experia Box heb je?



Deze kregen we geinstalleerd van de monteur om de dekking op de eerste verdieping te verbeteren. 

Op de begane grond bevind zich de witte hoofd experia box. 
 


 

Alles is pas dit jaar op 11 Maart geinstalleerd. 


Heeft u de v10 of de v10a? Of een ander model?


Heeft u de v10 of de v10a? Of een ander model?

 

Ik ga uit van de 10a aangezien deze pas recent geinstalleerd is.

Net weer getest op de badkamer, met meer streepjes.
 


 

Nog steeds niet glasvezel waardig, Zelfs als draadloos.  


Ik zie trouwens een typo.  Het moet iPhone 11 Pro zijn 😬


Kan je zien of jouw iPhone met 2.4GHz of 5GHz verbonden is?

Wat is de snelheid als je naast de V10a staat?

Als je boven bij de Experia WiFi staat en de wifi op jouw iPhone even uit en weer aan zet, heb je dan wel een snellere verbinding?


En idd de v10a. 
 


Hier heb ik een streepje meer een stuk sneller. 
 

 

Ik ga uit van 5ghz, zo is deze wel ingesteld als het goed is. 
 

Zou je denken dat de wifi extender zn werk niet goed doet. 
 

Deze is bekabeld aangesloten aan de v10a


Heeft u de v10 of de v10a? Of een ander model?

Ik ga uit van de 10a aangezien deze pas recent geinstalleerd is.

De afbeelding die u geplaatst heeft is van een v10a.

Op uw mobiel in het lijstje van beschikbare WiFi netwerken, staat daar ook een netwerk tussen wat begint met "BWA-"?


Heeft u de v10 of de v10a? Of een ander model?

Ik ga uit van de 10a aangezien deze pas recent geinstalleerd is.

De afbeelding die u geplaatst heeft is van een v10a.

Op uw mobiel in het lijstje van beschikbare WiFi netwerken, staat daar ook een netwerk tussen wat begint met "BWA-"?

Ja idd. Daar was ik al achter gekomen toen ik er in de buurt was om te checken :grin: ik heb de  post geupdate. 

Nee ik zie alleen ons netwerk waar we mee verbonden zijn en de bekende netwerken in de buurt. 


Zo te zien is alles op de Experia wifi ook goed gezien de indicatoren.  

 

 

Overigens doet de tv die hier bedraad op aangesloten is, het wel gewoon. 


Zou je denken dat de wifi extender zn werk niet goed doet. 
Deze is bekabeld aangesloten aan de v10a

Heb je de installatieprocedure doorlopen met die Experia WiFi?

Kan je inloggen op de Experia WiFi? Standaard is dat op IP adres 192.168.2.151.

En wat gebeurt er als je de wifi van jouw iPhone uit en weer aan zet terwijl je bij die Experia WiFi bent? Gaan dan wel alle streepjes aan van de wifi indicator en is de snelheid dsn wel goed?


Zou je denken dat de wifi extender zn werk niet goed doet. 
Deze is bekabeld aangesloten aan de v10a

Heb je de installatieprocedure doorlopen met die Experia WiFi?

Kan je inloggen op de Experia WiFi? Standaard is dat op IP adres 192.168.2.151.

En wat gebeurt er als je de wifi van jouw iPhone uit en weer aan zet terwijl je bij die Experia WiFi bent? Gaan dan wel alle streepjes aan van de wifi indicator en is de snelheid dsn wel goed?

De installateur heeft deze geinstalleerd. Ik ga hier niet zelf aan tornen. 
 

Ik ga straks even kijken hoe de snelheid er naast is na het aan en uit zetten.

Feit blijft wel dat zodra ik een paar stappen van de Epxeria ben, de snelheid ontoelaatbaar traag is. Met of zonder de Experia wifi. 


Feit blijft wel dat zodra ik een paar stappen van de Epxeria ben, de snelheid ontoelaatbaar traag is. Met of zonder de Experia wifi. 

Sterker nog, ik heb het vermoeden dat je helemaal geen verbinding hebt met de Experia WiFi maar dat je ook boven "gewoon" nog met de V10a verbonden bent.

Vandaar de test met het uit en weer aan zetten van de wifi van de iPhone zelf.

Dit is een fenomeen dat ik tijdens de pilot met de Experia WiFi's ook heb mogen ervaren en wat mij toen genoodzaakt heeft de deelname aan de pilot te staken en de Experia WiFi's in een doos op te bergen.

Je zou overigens mogen verwachten dat dit issue ondertussen wel verholpen is.

Kan je eens inloggen op de Experia WiFi en controleren welke versie van de firmware daar op draait.


Feit blijft wel dat zodra ik een paar stappen van de Epxeria ben, de snelheid ontoelaatbaar traag is. Met of zonder de Experia wifi. 

Sterker nog, ik heb het vermoeden dat je helemaal geen verbinding hebt met de Experia WiFi maar dat je ook boven "gewoon" nog met de V10a verbonden bent.

Vandaar de test met het uit en weer aan zetten van de wifi van de iPhone zelf.

Dit is een fenomeen dat ik tijdens de pilot met de Experia WiFi's ook heb mogen ervaren en wat mij toen genoodzaakt heeft de deelname aan de pilot te staken en de Experia WiFi's in een doos op te bergen.

Je zou overigens mogen verwachten dat dit issue ondertussen wel verholpen is.

Kan je eens inloggen op de Experia WiFi en controleren welke versie van de firmware daar op draait.

Ze brengen apparatuur actief op de markt welke niet doet wat deze moet doen?

Waarom dan deze uitrollen vraag ik me af.

We hebben deze gekregen (en ook hard nodig)  daar er straks een zolder bij komt en er stalen draag balken tussen de verdiepingen de wifi verstoren.

De snelheid naast de Experia wifi is na het aan/uitzetten:

 

surfen naar 192.168.2.151 Geeft de “site can’t be reached” error.


Installeer de app Fing op jouw iPhone en scan jouw netwerk eens.

Zie je de Experia WiFi er tussen staan en zo ja, log dan in op het IP adres dat bij die Experia WiFi getoond wordt.

Lukt dat?


Thanks! Ga ik even checken als ik terug ben. 


Dat is heel raar.  De Experia wifi is ook verbonden staat hier:

 

En zoals ik dacht inderdaad 2,4 en 5ghz. Dat is goed daar we soms oudere toestellen in het netwerk hebben welke de 5ghz niet aan kunnen.

 

 


Installeer de app Fing op jouw iPhone en scan jouw netwerk eens.

Zie je de Experia WiFi er tussen staan en zo ja, log dan in op het IP adres dat bij die Experia WiFi getoond wordt.

Lukt dat?


Edit. In een tweede scan word deze wel gevonden. Nou breekt mn klomp. 

 


En heb je nu in kunnen loggen op jouw Experia WiFi?

Zo ja, wat is de versie van de firmware?


En heb je nu in kunnen loggen op jouw Experia WiFi?

Zo ja, wat is de versie van de firmware?

Nee dat dan weer niet. 
 

Inloggen op 192.168.2.151 geeft nog steeds een foutmelding in de browser. 
 

Edit. 

Het is 192.168.2.8 zie ik op Fing. Ik ga even inloggen.

 

 

Raar want er is geen iPad actief in huis, maar dat is wel een (deels) bekende naam voor mij.


Hallo @Diemen muziek , daar staat inderdaad een Ipad bekabeld  aangesloten vermeld.

Als je de Experia Wifi eens herstart of een fabrieksreset geeft is de Ipad dan weg?

 


1.00.29v4 is naar mijn weten de nieuwste firmware dus dat is prima.

Grappig maar die "iPad" zou met een netwerkkabel aangesloten zijn op de Experia WiFi.

Nu lijkt het er op dat jouw iPhone niet op de Experia WiFi aangesloten is en dat is waar ik al bang voor was.


Bijzonder want de twee ipads die we hebben heten anders, en zijn nooit bedraad aangesloten geweest.
 

Dit kan ook niet want de Experia Wifi heeft geen usb poort.

 

Dus wat is wijsheid? KPN een monteur laten komen?  Want hij werkt dus kennelijk niet zoals het zou moeten (ook deze zend 2,4 en 5hgz uit zie ik) en geeft een rare error mbt devices die zelfs nooit aangesloten kunnen worden. 
 

Ik ga er niet aanzitten met het risico dat ik meer slecht dan goed doe of een ander probleem trigger. 
 

Wat ik ook bijzonder vind is dat de tv (STB2) niet aangesloten vermeld staat, terwijl dit wel het geval is.


Ik heb het wifi kastje even aan en uitgezet en nu zit ik op deze snelheid.

 


Er zijn nu drie iPhones (11, 11 Pro, en een 7), een Apple TV en de TV boven actief. 


Je kunt de Experia WiFi resetten met het zwarte knopje achterop, ongeveer 15 seconden vast houden. Het is mogenlijk dat de monteur die dat ding bij u geplaatst heeft hem al eerder eens ergens gebruikt heeft om wat te testen ofzo. En dat er dus misschien nog wat oude instellingen in staan ofzo.