Skip to main content

Na het upgraden van mijn abonnement naar 1 Gbit blijft de uploadsnelheid hangen op 500 Mbps. Ik heb de router al gereset en gebruik Cat 6-kabels die direct met de router zijn verbonden. Mijn apparaat ondersteunt 1 Gbit, en ik heb de snelheid ook getest op twee andere apparaten. Toch blijft de uploadsnelheid beperkt tot 500 Mbps, terwijl de downloadsnelheid wel goed werkt.

Hallo @Laura Dusseljee , zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes.

Ik heb alles op deze lijst geprobeerd, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik denk dat het probleem bij KPN ligt.

@Erwin van KPN, ik heb in andere topics hetzelfde probleem gezien, en daar moest iets bij KPN worden aangepast of gereset. Is het mogelijk dat dit ook mijn probleem oplost?

Dan even bellen met 0800 0402 @Laura Dusseljee 

Succes.

@Laura Dusseljee 

Al eens de ONT uit- en aangezet?

@Laura Dusseljee

Al eens de ONT uit- en aangezet?

Dat soort adviezen staan allemaal in de link die ik @Laura Dusseljee stuurde @Krijskever 

Daarbij is alleen aan-uitzetten niet voldoende, de glasvezelkast dient minimaal 2 minuten uit te staan en pas daarna weer herstarten voor een goed resultaat.

Als je alle aanwijzingen en adviezen al hebt opgevolgd @Laura Dusseljee , dan kan je het beste KPN even bellen (0800 0402 zie reactie @JanD ). Waarschijnlijk zal er dan echt iemand van KPN naar moeten kijken.

Als je alle aanwijzingen en adviezen al hebt opgevolgd @Laura Dusseljee , dan kan je het beste KPN even bellen (0800 0402 zie reactie @JanD ). Waarschijnlijk zal er dan echt iemand van KPN naar moeten kijken.

Jep. Dat is ook de laatste stap in het kennisbank artikel.

@Laura Dusseljee  Als jij bekabeld gemeten hebt, alles verder hebt doorlopen inclusief een harde reset,  en het blijft op 500 steken dan wordt het tijd om contact te zoeken met de telefonische helpdesk. 

Het is wel vreemd want meestal is het met een reset opgelost.  We leveren immers symmetrische snelheden.  Dus ik denk dat het dan een monteur wordt (uiteraard kosteloos als klantdomein is uitgesloten)

De monteur is geweest en heeft de experia 10 box vervangen voor de kpn box 12. Nu is mijn upload gelijk aan de download. Goed opgelost! 

dank voor de update en fijn dat het nu goed werkt!!

Reageer