Skip to main content

Beste..

 

Ik heb een probleem met mijn bekabelde upload snelheid, Ik heb 500/500 glasvezelinternet van kpn 

Mijn download snelheid haalt de 500 alleen mijn upload snelheid blijft onder de 20mb

Het rare is wel dat als ik een speedtest via telefoon/ipad doe deze beide wel in orde zijn ( geen 500 maar wel boven de 100 )

Wat ik zelf al gedaan heb is een andere aansluiting op de muur geprobeerd, beide kastjes uit en aan gezet (modem + router) tevens de pc direct op de router aangesloten

Dit mocht allemaal niet baten.

Iemand nog een idee ?

 

mvg dave

Hoi Davidos, welkom op het forum. 

Andere aansluitingen op de muur hoef je niet te proberen, als het via WiFi wel lukt (wat overigens gek is, normaal is dit juist andersom) moet het bekabeld ook lukken. Zijn alle drivers up to date op je pc/laptop? Heb je ook een andere kabel geprobeerd en eventueel een andere poort op de Experiabox? Is je PC/laptop rechtstreeks aangesloten op de Experiabox? Of zit daar nog iets tussen? 


Beste alex,

 

Ja ik heb inmiddels het vermoeden gekregen dat het iets met mijn pc te maken heeft aangezien een direct aangesloten laptop geen problemen heeft, wel alle drivers up to date, maar dan ga ik even verder kijken wat het met de pc kan zijn  

 

mvg dave


Laat het ons even weten mocht je de oorzaak kunnen vinden. 


Beste Alex

 

Na een nieuwe netwerk adapter besteld te hebben erachter komen dat het precies hetzelfde was doorgezocht, uiteindelijk is gebleken dat het msi programma '’Dragon Center" een lan monitor heeft lopen die de upload vertraagd.

mvg dave


Dankjewel voor de terugkoppeling.