Skip to main content
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop die het zeer moeilijk doet met internet. Sites moeten heel lang nadenken door te starten. Vaak eerst de melding deze site is niet bereikbaar waardoor hij uiteindelijk toch door start naar de site. Wifi springt vaak uit naar geen verbinding. Router is gereset naar fabrieksinstellingen. IP Cache is geleegd Cookies verwijderd. enz enz . Alles werkt naar behoren op mijn laptop, behalve het internet. Dit op alle browsers. Ik gebruik voornamelijk Google...............Alle andere laptops/telefoons in huis totaal geen problemen. Wat kan er toch zijn?





*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Hallo @roosmin ,

wat voor soort internet verbinding heb je, xDSL of glasvezel en wat is de afgesproken snelheid?

Als je bekabeld test haal je dan wel je afgesproken snelheid?
Zo te zien aan de het plaatje is je verbinding prima, lage ping en voldoende doorvoer.

Het zal iets met de laptop te maken hebben.

Wat is het besturingssysteem ?



Ik gebruik voornamelijk Google...............

Wat bedoel je daar mee ?
Hallo @roosmin ,

wat voor soort internet verbinding heb je, xDSL of glasvezel en wat is de afgesproken snelheid?

Als je bekabeld test haal je dan wel je afgesproken snelheid?


Ik heb glasvezel....snelheid weet ik even niet.....ik ga vanavond bekabeld eens proberen...
Zo te zien aan de het plaatje is je verbinding prima, lage ping en voldoende doorvoer.

Het zal iets met de laptop te maken hebben.

Wat is het besturingssysteem ?





Ik gebruik voornamelijk Google...............Wat bedoel je daar mee ?


Ik bedoel browser Google Chrome.
Probeer eens? https://www.kpn.com/service/internet/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet
Probeer eens? https://www.kpn.com/service/internet/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Vriendelijk dank, maar ook al geprobeerd....andere laptops op dezelfde werkplek werken prima. Het probleem ligt echt bij de laptop
Dat vermoedde ik al, maar wat is het besturingssysteem ?
Dat vermoedde ik al, maar wat is het besturingssysteem ?

Windows 10


Hallo @roosmin ,

wat voor soort internet verbinding heb je, xDSL of glasvezel en wat is de afgesproken snelheid?

Als je bekabeld test haal je dan wel je afgesproken snelheid?
Ik heb glasvezel....snelheid weet ik even niet.....ik ga vanavond bekabeld eens proberen...


Nu al een tijdje bekabeld bezig en loopt als een tierelier........zeer duidelijk een verschil dus....wat nu?




Zo te zien aan de het plaatje is je verbinding prima, lage ping en voldoende doorvoer.

Het zal iets met de laptop te maken hebben.

Wat is het besturingssysteem ?







Ik gebruik voornamelijk Google...............Wat bedoel je daar mee ?
Ik bedoel browser Google Chrome.


Nu al een tijdje bekabeld bezig en loopt als een tierelier........zeer duidelijk een verschil dus....wat nu?


Contact opnemen met de leverancier van de laptop? Waarschijnlijk een instelling m.b.t. WiFi.
De oorzaak van dit probleem is vaak lastig te ontdekken. Het is erg bijzonder wanneer er maar één apparaat traag is, terwijl andere apparaten wel de gewenste snelheid halen. Het kan aan heel veel zaken liggen. Het kan dat er iets op die specifieke laptop niet in orde is, maar voordat we die conclusie trekken wil ik eerst het één en ander uitsluiten om een richting te bepalen waar we de oorzaak kunnen vinden. Heb je de laptop op updates gecontroleerd? Maak je gebruik van een WiFi versterker? Om te achterhalen of het aan je laptop ligt of aan onze verbinding, zou je de laptop kunnen gebruiken op het WiFi netwerk van iemand anders. Ik ben benieuwd of je dan ook tegen dit probleem aanloopt.
Wat misschien kan is dat je laptop op de 2,4 GHz WIFI zit ipv op de 5 GHz. Hebben beide WiFi's dezelfde naam in je router. Anders zou je eens kunnen proberen om de 5 GHz een andere naam te geven en hierna inloggen op de 5 GHz WIFI.



De 5 GHz heeft ook wat minder bereik en wanneer je dan te ver van de router zit maakt de laptop verbinding met de 2,4 GHz WIFI. De 2,4 GHz heeft namelijk een lagere snelheid tov de 5 GHz.
Inmiddels heb ik een HP update gedaan en het een en ander gewijzigd, en vooralsnog geen problemen meer ondervonden. Ik vermoed dat het probleem verholpen is. Voor allen dank voor alle uitleg en tips. Ik kan weer internetten als voorheen. Een blij mens...........☺️
@roosmin goed om te lezen dat het probleem is opgelost, maar nu maak je mij nieuwsgierig. Wat is het een en ander gewijzigd? Hier kunnen andere mensen wellicht ook wat van leren wanneer zij een soort gelijk probleem hebben.
@roosmin goed om te lezen dat het probleem is opgelost, maar nu maak je mij nieuwsgierig. Wat is het een en ander gewijzigd? Hier kunnen andere mensen wellicht ook wat van leren wanneer zij een soort gelijk probleem hebben.

Ik heb zo wie zo de HP updates allemaal gedaan welke bij HP probleemoplosser stonden, en enkele dingen aan\uit gevinkt in Google Chrome. Maar ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet weet wat nu werkelijk heeft geholpen. Maar denkelijk toch de update van HP omdat die ook aangaf de wifi update te doen. Gr. Roos
Hoi @roosmin, Het is aannemelijk dat de updates ervoor hebben gezorgd dat je weer snel kunt internetten. Het belangrijkste is dat het weer werkt 🙂 Mocht je toch weer tegen problemen aanlopen, dan weet je ons te vinden!

Reageer