Skip to main content

Beste Kpn

Wat zou de standaard wifi snelheid mogen zijn in en om het huis

Als ik 4 meter bij mijn achterdeur verwijderd ben heb ik al geen betrouwbare wifi meer .  Dit is respectievelijk totaal 12 meter vewijderd van de experia box. Vanwege het trage of wegvallende Wifi signaal maakt online tv kijken nagenoeg onmogelijk .Zelfs met alle deuren open ik kan de experia box  zelfs zien vanuit mijn tuin.

Wat zou hiervoor een juiste maar kostenlose oplossing zijn ik betaal inmiddels ruim € 70 euro per maand

Voor mijn Abbo.

De wifi manager of verbeter tool werkt al dagen niet i.v.m. Een overbelaste server🤔

Wat te doen

 

 

 

 

Wat te doen

Een kabel leggen naar de achterdeur en daar een versterker plaatsen. Ik zou zeggen: maak dan de kabel zo lang dat je hem met mooi weer buiten kunt zetten.


Dank je Nick 

Dat is inderdaad een optie ,

Echter bied de concurrentie overal goeie wifi voor diezelfde abbonementskosten.

Ik wil daar natuurlijk niet extra in investeren gezien de huidige abbonementskosten welke ik reeds jaren betaal


Nou ze bieden binnen goeie Wi-Fi aan niet buiten. Als je in een beetje druk bevolkt gebied woont is het natuurlijk een illusie dat je op 12mtr van je modem nog goed Wi-Fi hebt. En Wi-Fi is Wi-Fi of je nou provider a of b hebt. 


Echter bied de concurrentie overal goeie wifi voor diezelfde abbonementskosten.

Wat de concurrentie belooft, dat belooft KPN ook. Wil niet zeggen dat het ook waar gemaakt word. Zonder extra kosten.

Overigens... goede wifi in de tuin, daar heb ik eigenlijk nog geen 1 provider over gehoord hoor.

Wil je buiten echt goede wifi, dan heb je gewoon een outdoor accespoint nodig: https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625


Beste Nick

Ik hoef geen goeie wifi in mijn gehele tuin maar op mijn veranda met de tuindeuren open 12mtr van de experiabox verwijderd  zelfs dan is het zeuren met de wifi 

Inmiddels veel geprobeerd  maar helaas 

Misschien  last van aardstralen..

Maar bedankt voor de tips.

Fijn weekeinde allemaal


 Hoi Andries, welkom. Ik heb helaas niet heel veel toe te voegen aan wat Nick al zegt:

Wat te doen

Een kabel leggen naar de achterdeur en daar een versterker plaatsen. Ik zou zeggen: maak dan de kabel zo lang dat je hem met mooi weer buiten kunt zetten.

 

We doen ons best om te zorgen dat je, in huis, overal goede wifi hebt. Daarvoor kan het zijn dat er aanvullende apparatuur nodig is. Probeer de wifi manager af en toe nog eens weer. Die ervaart op het moment wat problemen, daar wordt aan gewerkt. Maar tussen de overbelaste meldingen door doet hij het af en toe wel. Als de wifi in huis echt slecht is, en het verplaatsen van je Experia Box is niet mogelijk, dan kan het zijn dat we je Experia Wifi's toesturen. Let er wel op dat deze bekabeld aangesloten moeten worden.