Skip to main content

Sinds een paar maanden heb ik super WiFi nu heb ik op de eerste verdieping de kamer van mijn dochter slechte WiFi wat kan ik hier aandoen heb al de speedtest gedaan zonder resultaat

Het blijft draadloos signaal en is gevoelig voor storingen. Het verplaatsen van de super wifi kan mogelijk helpen. Heeft het in het begin wel gewerkt.


Nee in haar kamer niet daarom super WiFi aangeschaft, probleem blijft misschien internetsnelheid opvoeren zal dat helpen? 

 

prettige avond


Nee in haar kamer niet daarom super WiFi aangeschaft, probleem blijft misschien internetsnelheid opvoeren zal dat helpen? 

 

prettige avond

Als u snel van uw geld af wilt, daarbij helpt dat dan wel ja 😉

Welke Experiabox heeft u?


@Remon B Welkom op het forum. Ik begrijp dat je na het aanschaffen van Superwifi punten nog geen verbetering van het signaal merkt op de kamer van je dochter. Hoe zitten je Superwifi punten aangesloten en hoe branden de lampjes op het Superwifi punt dat niet goed werkt? En zijn de Superwifi punten aangesloten via de instructie op deze pagina: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig.


Hoi, de WiFi op de begane grond is prima op de eerste verdieping wordt het minder en de tweede verdieping bijna helemaal geen WiFi een super WiFi punt heb ik bij de modem neergezet en de ander WiFi punt op de eerste verdieping in mijn slaapkamer en ze branden allebei groen Mvg. Remon


Hoi heb ook nog een paar snelheid testen gedaan maar kwam op zolder niet hoger dan 3mb en op de eerste verdieping niet hoger dan 9mb


Een kabel leggen. Dat is de oplossing. Met SuperWiFi's draadloos naar zolder is een utopie.


Hoi Nick,

 

Waarom zou dat een utopie zijn? Het is toch juist de bedoeling dat je van punt 1 naar 2 en van 2 naar punt 3 draadloos moet kunnen koppelen?

 

Is er dan een verschil met mijn Deco waar ik dan zo enthousiast over ben en de KPN wifi punten. Ik weet alleen dat een Backhaul niet aanwezig is bij KPN.


Hoi Nick,

 

Waarom zou dat een utopie zijn? Het is toch juist de bedoeling dat je van punt 1 naar 2 en van 2 naar punt 3 draadloos moet kunnen koppelen?

Leuk dat het bij u werkt, maar of het werkt hangt helemaal af van de omstandigheden. Daar is niets over te zeggen. Als blijkt dat het niet werkt, dat zit er maar 1 ding op: kabel leggen. Bij de SuperWiFi's werkt het in ieder geval meestal niet, goed wifi op zolder krijgen.

Is er dan een verschil met mijn Deco waar ik dan zo enthousiast over ben en de KPN wifi punten.

Ja, de prijs.

Ik weet alleen dat een Backhaul niet aanwezig is bij KPN.

Die hebben de SuperWiFi's wel. Je kunt een pc, laptop of zelfs een tv ontvanger aansluiten op een draadloos geplaatste SuperWiFi.


@Remon B Op het moment dat je beneden naast je eerste Superwifi een snelheidstest doet, wat zijn dan de resultaten? En naast het Superwifi punt op de eerste verdieping? Probeer een aantal speedtesten uit te voeren, steeds een stukje verder van het wifi punt. Het zou kunnen dat het signaal op een bepaald punt ineens veel slechter wordt. Een gewapende muur, een ongelukkig geplaatste spiegel en nog veel meer factoren kunnen al invloed hebben op je wifi signaal. Wellicht dat een meer gunstige plaatsing van het Superwifi punt nog kan zorgen voor een verbetering in de verbinding. De oplossing van @Nick83 zou natuurlijk het mooiste zijn. 


@Nick83

Misschien zeg ik het verkeerd maar ik doelde op het volgende.

"Om de optimale snelheid te behouden laat het netwerk jouw apparaten altijd met het beste station verbinden en schakelt het bij veel en/of zware verbindingen een extra communicatiekanaal in (dedicated backhaul), speciaal voor stabiele communicatie met je modem."

Ik dacht dat deze functie niet op alle mesh systemen zitten.

 

Verder is bekabeld zeker de beste oplossing en ik onderken dan niet. Ik denk dat alleen veel mensen (waaronder ik) de kosten en het gevoel dat het veel gedoe met zich meebrengt om te kiezen voor kabels trekken liever zo veel mogelijk uitstellen. Daarom ben ik toen gaan kijken voor een mesh systeem die wel goed zou werken. Ik ben dankbaar dat het bij mij werkt en besef dat een ander huis wel voor problemen kan zorgen.


Na een aantal snelheidtesten te hebben gedaan kon ik gratis een monteur laten langs komen voor mijn super WiFi  te testen  of hij tot een oplossing kan komen voor het probleem


@Remon B Top, dat is natuurlijk ook een mooie optie. Zou je mij als de monteur geweest is kunnen laten weten hoe het gaat?


Hoi monteur langs geweest nieuwe modem gehad WiFi opnieuw aangesloten nu WiFi in het hele huis aansluiten super WiFi toch moeilijker te installeren als ze zeggen in De YouTube filmpjes Mvg. Remon


@Remon B Fijn dat de monteur langs geweest is. Kun je laten weten of het aansluiten van de Superwifi punten ook gelukt is?


Dat is ook gelukt