Skip to main content
Ben een paar dagen nu lid van KPN, maar mijn WIFI is ontzettend traag.

Verschijdenen test uit gevoerd maar geen verbetering.

Heeb een experia v10A wat moet er gedaan worden om dit probleem op te 😣lossing



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid



Welke snelheid meet je via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een via wifi aangesloten apparaat?
Download 35,4 en upload 30,5
Hoe ervaar je dat Internet traag is, worden Internet pagina's langzaam geladen?

Hoe lang duurt het laden van sommige Internet pagina's dan?
duurt meestal 20 sec ben dat niet gewend
duurt meestal 20 sec ben dat niet gewend

@Marina_, hier heb ik er nog één voor je.

Ik weet dat je een V10A niet zomaar omruilt, maar als je wilt dat deze nieuwe abonnee ook echt kan genieten van goed werkende diensten dan is mijn advies om dit toch wel te doen.



Ik weet zeker dat de problemen die hier beschreven worden dan volledig verholpen zullen zijn.

Zie ook: https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-goed-maar-pagina-s-laden-traag-471861#post757754



P.S. @Marina_ is een moderator van KPN die ik graag even op dit topic attendeer in de hoop dat ze iets voor jou zal kunnen gaan betekenen.
Waarom houdt KPN toch zo vast aan de V10A, terwijl hier overduidelijk veel problemen mee zijn. Kan de V10 niet meer worden geleverd? En zo niet, waarom niet?
Dank je wel wjb
@CorD Welkom op het forum. Rot dat ook jij problemen ervaart met de V10A. Je geeft aan dat je al verschillende tests hebt uitgevoerd om het probleem op te lossen. Kun je toelichten wat je naast het meten van de snelheid al hebt gedaan?



@wjb Ik zou heel graag deze oplossing willen aanbieden, maar die mogelijkheid heb ik niet. Ik heb wat voorbeelden teruggekoppeld binnen de keten en hopelijk kunnen ze hier een oplossing voor vinden. Zodra ik meer weet zal ik je hierin meenemen 🙂
Alles is excuus en sorry meer doet KPN gewoon niet, slikken of stikken...
Maina,



heb al verschillende keren van kanaal gewisseld , maar niets helpt.

Buiten dit heb ik geen mogelijkheden om meer testen uit te voeren.
@wjb Ik zou heel graag deze oplossing willen aanbieden, maar die mogelijkheid heb ik niet. Ik heb wat voorbeelden teruggekoppeld binnen de keten en hopelijk kunnen ze hier een oplossing voor vinden. Zodra ik meer weet zal ik je hierin meenemen :)

Voor mij is het zo klaar als een klontje, de V10A is een ramp en ik vind het ronduit belachelijk dat een provider als KPN haar abonnees zo aan haar lot over laat.



@Marina_, begrijp me goed, dit is uiteraard niets persoonlijk, jij hebt ook te roeien met de riemen die je hebt. Wel neem ik het KPN ernstig kwalijk dat dergelijke rommel op de markt gezet wordt als de V10A (Arcadyan) en de Experia WiFi (Arcadyan).



Ik ben blij dat ik als glasvezelabonnee (net op tijd) afscheid heb kunnen nemen van de Experia Box door deze te vervangen door een EdgeRouter. Als dat niet mogelijk was geweest, dan had ook ik ernstig overwogen om mijn abonnement bij KPN te beëindigen. Ik zal mij dan ook altijd hard blijven maken voor een vrije router keuze want, met alle respect, de providers maken er qua apparatuur echt een rotzooi van.

Ondertussen is ook de laatste maand ingegaan dat ik mijn vaste telefonie bij KPN heb onder gebracht aangezien KPN niet bereid is een VoIP ATA te leveren zodat er ook geen Experia Box meer nodig is voor telefonie.
@CorD, Jammer dat ook het wijzigen van de kanalen niet geholpen heeft. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Ik wil je verbinding nog eens controleren en een passende oplossing zoeken.
Dank je wel Marina is toe gevoegd
@CorD Op de pagina Network> LAN van de Web Gui van het modem hoort er een vinkje te staan achter “ISP DNS” . Wil je dit controleren?



Je kunt dit vinkje aanzetten door in te loggen op de Experia Box V10A:



1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254

2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen

3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code.



Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig.



Als je het wachtwoord hebt gewijzigd en deze bent vergeten, voer dan een handmatige reset op je Experia Box uit.

Je kunt dan weer de Admin password code gebruiken achterop de Experia Box V10A.



Hopelijk ervaar je verbetering rondom de WiFi verbinding na het aanzetten van ''ISP DNS''






Marina, heb ik aan gepast .

Zal testen of er verschil in zit.
Zo goad als niks verbeterd , inplaats van 35.5 download naar 37.
Goedemorgen @CorD, Bedankt voor je reactie. Balen dat het niet geholpen heeft. Ik heb op dit moment geen andere oplossing, maar er loopt een onderzoek naar dit probleem. Wanneer ik meer weet, hoor je weer van mij.
😎 Marina, tot zover bedank.

ga binnenkort op vakantie dus zal wat later reageren
Geen probleem. Hopelijk reageer ik snel weer met een mogelijke oplossing en dan zie ik jouw reactie vanzelf verschijnen. Alvast fijne vakantie @CorD ⛱️
Ben nu terug van vakantie dus de discussie kan weer beginnen. In iedergeval is er nog niets verandert
Goedemorgen @CorD, Welkom terug! Hopelijk heb je een mooie vakantie gehad. Helaas heb ik geen andere oplossing gekregen voor dit probleem, anders had ik hem met je gedeeld. Mocht ik wel iets horen, deel ik het uiteraard weer met je!


Goede morgen Marina, bedank voor de reactie.

Ik hoop dat dit niet voor eeuwig geduren
Goede middag Maina, bestaat er een kans om mijn v10a om te ruilen voor een ander, waarschijnelijk is dan het probleem opgelost
Hoi @CorD, Welkom terug! Ik begrijp heel goed dat je vraagt om een nieuw modem. Helaas heb ik niet zomaar de mogelijkheid om je modem om te ruilen, maar kijk nog graag naar de mogelijkheden om deze situatie te verbeteren. Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en zie dat we een reset niet bespreekbaar hebben gemaakt. Zou je jouw V10A (nog) eens een reset willen geven? Ik ben benieuwd hoe je ervaring dan is m.b.t. de WiFi op de V10A. Hoe je jouw modem kunt resetten, wordt uitgelegd in dit topic op deze pagina.
Goede morgen Marina, heb de modem gereset maar geen verbetering.

Is er een mogelijkheid dat je een wiffi versterker kan regelen misschien dat dat helpt.

Reageer