Skip to main content
Beantwoord

trage wifi v9 met kpn versterker

  • June 28, 2020
  • 12 reacties
  • 65 keer bekeken

Carthago
Helper

Onlangs is er een update geweest, tenminste dat denk ik want de tv indeling is veranderd,en sindsdien werkt mijn wifi slecht 18mbit/p.

Ik heb een kpn wifiversterker bekabeld in de garage hangen voor buiten op dezelfde naam als de box v9 binnen in de woonkamer.

Wanneer ik van buiten naar binnen ga of vv moet ik opnieuw verbinden om 4 streepjes te zien op mijn telefoon.

De speedtest adviseert een monteur maar voordat ik deze laat komen wil ik eerst uitsluiten of ik mss zelf wat kan doen

Wie heeft tips?

Beste antwoord door Nick83

Ik heb de wifi manager gebruikt

Ik maak geen gebruik van lp of pc

Waarom de versterker uitzetten?

Omdat de versterker de resultaten van de wifimanger kan beïnvloeden. Dat wil je niet.

Dus probeer het nogmaals zonder versterker. Alleen wifi van de Experiabox. En ga ergens in huis staan waar u nog net WiFi heeft. Niet naast de Experiabox dus. Loop de manager helemaal door tot het einde. Misschien krijgt u 2 gratis versterkers. 

Wat is er met die schermafbeelding? Dat is niet de wifi manager... voor het geval dat u dat misschien denkt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 28, 2020

Welke versterker heeft u? Zwart of wit? Rond of vierkant? Heeft u er maar 1? Heeft u de WiFi manager al gedaan?

Het tv kastje is geüpdate. Dat klopt, maar dat kan geen gevolgen hebben voor wifi.


Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 29, 2020

Ik heb 1 dual band wit vierkante versterker deze hangt in de garage op 1 ssdi met de box v9. De wifi manager net nog even gedaan, 13mbit!!

Het kost mij veel tijd die ik niet heb om een monteur te laten komen, dus ik probeer eerst op het forum een antwoord te vinden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 29, 2020

Heeft u echt de wifi manager gedaan? Of alleen maar een speedtest? Want bij 13 mbit zou je volgens mij wel zowat gratis versterkers moeten krijgen. Zet dan daarbij wel even die witte vierkante versterker uit.

En wat is de snelheid op een bekabeld aangesloten pc of laptop? En wat zegt deze site over de snelheid op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 29, 2020

Ik heb de wifi manager gebruikt

Ik maak geen gebruik van lp of pc

Waarom de versterker uitzetten?


Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 29, 2020

Dit is de juiste afbeelding

Ik heb echt de manager gebruikt, ik maak geen gebruik van lp of pc.

Waarom de versterker uitzetten?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 29, 2020

Ik heb de wifi manager gebruikt

Ik maak geen gebruik van lp of pc

Waarom de versterker uitzetten?

Omdat de versterker de resultaten van de wifimanger kan beïnvloeden. Dat wil je niet.

Dus probeer het nogmaals zonder versterker. Alleen wifi van de Experiabox. En ga ergens in huis staan waar u nog net WiFi heeft. Niet naast de Experiabox dus. Loop de manager helemaal door tot het einde. Misschien krijgt u 2 gratis versterkers. 

Wat is er met die schermafbeelding? Dat is niet de wifi manager... voor het geval dat u dat misschien denkt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 29, 2020

Dit is de juiste afbeelding

Ik heb echt de manager gebruikt, ik maak geen gebruik van lp of pc.

Waarom de versterker uitzetten?

U heeft glasvezel dus? Dat is top 👍


Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 29, 2020

Welke handelingen kan ik zelf uitvoeren/proberen voordat ik uiteindelijk een monteur laat komen?


Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 29, 2020

En ik weet niet of het van invloed is maar de manager heeft de versterker op kanaal 1 en in de box op 11 staan?

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 29, 2020

Welke handelingen kan ik zelf uitvoeren/proberen voordat ik uiteindelijk een monteur laat komen?

Een monteur? Is dat de uitkomst van de WiFi manager? 


Erwin van KPN
Moderator

Als de wifi manager op een monteur blijft uitkomen, zou ik daar voor gaan, @Carthago .  Het is wel raadzaam om, zoals @Nick83 , te testen terwijl die witte versterker er tussenuit is.

 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.