Skip to main content

Ik heb op de 1ste verdieping van mijn huis trage wifi. Het modem staat op de begane grond. Ik heb alleen een vaste computer, die kan ik niet gebruiken om bij het modem en op de 1ste verdieping te meten, de eis van KPN voor superwifi.

Wat te doen?

Die vaste computer, staat die boven? Is die met een kabel verbonden? 


Ja. De computer staat boven en is met Wifi verbonden. Ik krijg maar 3 a 4 Mbps. Dat is te traag om goed te kunnen werken in de huidige tijd. Mijn contract is voor 16 Mbit. Vroeger haalde ik dat bij het modem, nu ik boven zit is de wifi veel te traag


Als je snelheid al niet zo hoog is kan je beter een kabel trekken. Je verliest met Wi-Fi altijd snelheid. Zeker als er veel wifi signalen in je omgeving zijn. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen 


 


Tja... het houd niet over...


Hoi @Klawet, welkom bij ons op het forum. De maximaal haalbare snelheid op jouw adres is zo te niet zien niet heel hoog inderdaad. Boven haalt de WiFi 3 tot 4 Mbit/s dus, dat maakt me ook wel benieuwd hoeveel dat beneden is. Heb je mogelijk een telefoon of tablet waarmee je daar ook een speedtest kunt doen? Als je daarmee ook boven een test doet kunnen we de resultatenvergelijken met wat de vaste pc boven haalt. Ik hoor het graag van je.


Beste Jasper,Met mijn telefoon met speedtest.net (Ookla) meet ik beneden Down 14.2 Up 0,21

Boven meet ik Down 4,38 Up 0,21 (90% van de tijd gebeurt er niet bij upload, de laatste 10% loopt hij langzaam op naar 0,21)

Bedroevend. Ik kan desondanks geen hulp krijgen van KPN, alleen een wifiversterker kopen.

Niet netjes (Ziggo doet dat beter)


Je kunt de WiFi manager ook op je telefoon doen @Klawet. Wat is de uitkomst als je die daarop doet?


Ik heb de snelheid doorgegeven aan KPN. Zij kunnen gratis een bekabelde WiFiversterker leveren, maar dat moet dan allemaal aangelegd worden, een draadloze versterker kost €145,-.

We moeten het (in deze tijd!) dus maar met onwerkbaar slechte wifi blijven doen.

Ik overweeg om maar naar Ziggo te gaan die wel fatsoenlijke snelheden kan bieden.

Ik sluit de draad hiermee af, Zeer bedankt voor al het ,meedenken


Als de verbinding via WiFi laag is kunnen we inderdaad gratis Experia WiFi's opgestuurd worden, dat klopt. Die kunnen alleen via een kabel worden aangesloten, als je ergens een tv-ontvanger van ons hebt staan kan je een Experia WiFi daar in de bestaande aansluiting zetten. Op die manier hoef je dan weinig extra aan te leggen, dat zou het makkelijker kunnen maken.

WiFi is een internationale standaard, die door iedereen gebruikt wordt. Mocht je overstappen naar een andere provider is de kans aanwezig dat het daarmee precies zo gaat. De standaard is voor iedereen gelijk.


De aansluiting is gewoon slecht. Extra wifi versterkers hebben helemaal geen nut. Het is slecht, en het blijft slecht. Als Ziggo beschikbaar is bij u, dan is het ook heel verstandig om daar eens te gaan kijken...


Hallo @Klawet 

Maar Ziggo levert ook geen gratis versterkers, als de wifi bij KPN slecht is wordt dat bij Ziggo niet beter.

Zeker niet als het aansluitpunt van Ziggo voor het modem ook in de meterkast zit.