Skip to main content

Heel fijn dat KPN een snelheidsverhoging aanbiedt.
Ik had 200 mbps en zou nu tot 1000 mbps krijgen.
Resultaat: met een speedtest kom ik nu rond de 50mbps uit.

Het is echt om te huilen. Als ik online meetings heb, valt de connectie weg.
Via de KPN site kom ik niet verder. (chat, bellen, ...) 
Uiteraard is het modem al geherstart en gereset. Dit levert niks op.
Wat kan ik doen zodat KPN hier echt gaat helpen?

Heb je dit bekabeld of draadloos gemeten @JerryCan999 ?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?


Hoi @N.N. 
Dank voor de snelle reactie :-)

Ik heb nu ook de glaskast uitgezet, meer dan 2 minuten gewacht en alles geherstart.
Via speedtest.nl kom ik op
draadloos: 72
kabel: 93


Hoi @N.N. 
Dank voor de snelle reactie :-)

Ik heb nu ook de glaskast uitgezet, meer dan 2 minuten gewacht en alles geherstart.
Via speedtest.nl kom ik op
draadloos: 72
kabel: 93

Zie dan onderstaande link voor een mogelijke oplossing @JerryCan999 :

 


Ik vind dit een heel vreemde aanpak.

  • Jaren klant van KPN, geen problemen.
  • KPN komt met een verrassing, en ‘verhoogt snelheid tot 1gb’
  • Sinds deze actie heb ik problemen, geen beter maar slechter internet,
    en dan is het advies dat ík allerlei testen moet gaan doen?

Ik heb niks veranderd.
KPN heeft (ongevraagd) dingen veranderd.
Kan ik gewoon weer terug naar de 200 mbps? Toen was er niks aan de hand.

(is er geen enkel loket waar ik iemand van KPN kan spreken? via de site kom je nergens.)


Je kunt gratis bellen via 0800 0402 @JerryCan999 


Dank, die had ik al geprobeerd.
Ik kreeg een digitale agent aan de lijn, deze bot volgt hetzelfde proces als waar je op de site doorheen gaat. Vraag en antwoord wat uiteindelijk leidt tot reset van het modem.
Vervolgens wordt het gesprek beëindigd. 
Is er kans een mens aan de lijn te krijgen?


Hoi @JerryCan999, dat de snelheid na een verhoging juist lager wordt is gek. Het is inderdaad het snelste om ons te bellen. De eerste keer dat je ergens over belt krijg je een digitale assistent, als je daarna nog eens over hetzelfde belt zal je (binnen openingstijden) worden doorverbonden met een medewerker.

Heb je inmiddels contact gehad? Is de snelheid daarbij beter geworden?


Vandaag weer geprobeerd, alle stappen doorlopen met als resultaat dat een nog slechtere speed test. Ik kom bekabeld niet eens meer bij de 100mbps.


Daarna weer gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn die me vriendelijk te woord stond.
Zij heeft wat testen gedaan kreeg 900mbps te zien …..
Aan mijn kant toen een nieuwe test gedaan, en kwam bekabeld op bijna 450 uit.
 


Da’s best gek, dat heb ik niet eerder gehad.
Medewerkers zei dat door de test aan haar kant er wel iets uit de weg geholpen kon zijn.

Via wifi kom ik nu op 160mbps uit.
Daarvan wordt gezegd dat dit in de komende 24 uur nog verbeterd kan worden omdat een modem reset (die ik vandaag weer deed) nog tot verder optimalisatie kan leiden.

Ik ga het komende tijd in de gaten houden, met name video conferencing moet weer zonder gedoe gaan werken.

 


Het is in ieder geval erg wisselend! De test die de collega aan de lijn kan doen is tot en met het modem. De snelheid die op de computer zelf binnenkomt kunnen wij niet zien. Dat kan betekenen dat de snelheid goed aankomt op het modem, en daarna binnenshuis verlies heeft. Is die bekabelde verbinding direct, zit er helemaal niets tussen (zoals switches en dergelijke)? Alles wat er tussen zit kan invloed hebben op de verbinding.


De 440 mbps is met mijn laptop bekabeld direct bij het KPN modem, er zit dus niets tussen.
Overigens is dat een prima resultaat, ik verwacht echt geen 900 mbps.

Voor de wifi heb ik 2 KPN SuperWifi versterkers. 
Zojuist wifi weer getest, en die komt op 165 mpbs (download) en 128 mpbs (upload) uit.
Geen idee wat ik mag verwachten aan wifi-snelheden.
Ik zal niet klagen als dit voldoende is om videoconferencing te doen. Als ik daar niet meer tegen problemen aanloop, is het prima.


Met een kabel, en verder geen andere internetactiviteiten, zou je wel rond de 940 moeten kunnen hallen. 

Wat er via Wifi mogelijk is, dat is moeilijk te zeggen. Het Wifi signaal gaat natuurlijk door de lucht, waardoor het gevoelig is voor omgevingsfactoren en die kunnen de snelheid beïnvloeden. Met de Wifi Manager kan je die optimaliseren. 


Reageer