Skip to main content

Goedemorgen,

Wij zijn verhuisd en hebben ons KPN-abonnement (internet) meegenomen naar ons nieuwe huis. Echter, sinds de installatie van het internet in ons nieuwe huis heb ik op mijn Samsung UE32T5300CWXXN LED tv problemen met het verbinden met de wifi. Ik krijg hierbij de melding “automatische IP-instelling mislukt”, zie ook de foto. Met geen enkel ander apparaat heb ik problemen met het verbinden met de wifi en in ons oude huis (met dezelfde modem) had mijn tv ook geen problemen met het verbinden. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (modem resetten, tv resetten, netwerkinstellingen tv resetten, smarthub tv resetten) maar zonder effect. Het bijzondere is dat als ik de tv via WPS verbind met mijn modem dit wel lukt (1x mislukt), dit moet ik echter elke keer als ik de tv aanzet opnieuw doen. Daarnaast werkt het internet ook als ik hem via de internetkabel verbind, maar moet er dan een snoer door onze hele woonkamer liggen dus zie ik dit liever anders. Ons modem is een KPN Box 12. Ik heb overigens ook al contact gehad met de klantenservice van samsung, maar zij verwijzen naar de internetprovider.

Is er iemand die dit probleem ook heeft ervaren of een oplossing weet?

Groet, Kyra

Goedemorgen Kyra! Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie. Ik zie dat een tv uit 2020 betreft dus je zou denken dat die gewoon contact kan maken met het modem. Je zou nog eens kunnen testen of het aanmaken van een apart netwerk met daarbij de versleuteling op WPA2 effect heeft. Wellicht heeft anders iemand uit de Community nog een idee. 

Dag Remco, dank voor de tip! Ik heb dit zojuist geprobeerd en het heeft geholpen! Ik had wel al geprobeerd hem te verbinden op het aparte 2,4GHz netwerk en dat had eerder geen effect, maar nu met de versleuteling op WPA2 is het gelukt. Dank!

Ah top! Fijn dat het weer werkt ​@Kyra2000 :-). Bedankt dat je het nog even met ons deelt en mocht je in de toekomst vragen hebben stel ze dan gerust. 

Vaak kan je ook heel wat vinden binnen onze kennisbank.

Ik wens je een fijn weekend!

Reageer