Skip to main content

Hoi,

wij hebben in huis internet en interactieve televisie. Nou hebben we in de schuur een ruimte gemaakt en willen daar graag hetzelfde als wat we in huis hebben. Dit is internet en interactieve tv met bellen. 
Dat laatste is niet nodig,


Er ligt geen kabel naar de schuur!


mijn vraag is; wat hebben we nodig in de schuur om alles te laten werken?

ik ben niet technisch en heb echt geen idee.

 

enorm veel dank!

Hoi @GM2020-09

Bedankt voor je reactie op het Forum. 

Internetten kan via Wifi of via een internetkabel. Wil je bekabeld kunnen internetten, dan zal je een internetkabel naar de schuur moeten trekken, of je kan kiezen voor een semi-draadloze oplossing in de vorm van een draadloze verbindingsset. Wil je via Wifi internetten, dan zal je moeten zorgen voor een voldoende sterk Wifi signaal in de schuur. Is dat er nu nog niet, dan kan je het Wifi signaal versterken. Dat kan met een geheel draadloze oplossing in de vorm van KPN Super Wifi, of met bekabeld aan te sluiten Experia Wifi versterkers. Zowel bij KPN Super Wifi als bij de Experia Wifi versterkers heb je 2 apparaten nodig: één bij je modem en één op de locatie waar je het Wifi signaal wilt versterken/verbeteren. 

Om interactieve tv te kunnen kijken, dien je een extra tv-ontvanger toe te voegen aan je abonnement. Dat kost € 5 extra per maand en kan via MijnKPN. Daarnaast heb je om het in je schuur te kunnen gebruiken, ook een internetsignaal nodig, want het interactieve tv signaal verloopt via internet. Dit kan eveneens met een directe netwerkkabel of met de eerder benoemde draadloze verbindingsset. 

Ik hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. Mochten er nog vragen zijn, stel die gerust. 


Hoe ver staat de schuur van het huis af? Eigenlijk moet je gewoon een kabel (laten) leggen.


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hoi Nick

hij staat op vier meter afstand

dank voor je snelle reactie

 

gr Gerie


Heine

 

dank voor je reactie. Ik ga er naar kijken.

kan ik een gast account aanmaken? 

 

Dank Gerie


Hoi Gerie, 

Via de KPN Thuis App kan je een gastnetwerk (apart wifinetwerk) voor je gasten instellen. Zo deel je de internetverbinding, maar niet je eigen netwerk.


Reageer