Skip to main content

Hoi,

Wij gaan in mei op onze nieuwe bouwplaats in een tijdelijke unit wonen. Op welke manier kunnen we toch nog gebruik maken van internet en tv? Is er ook een mogelijkheid om het huideigen abonnement om te zetten naar ons nieuw adres (bouwlocatie)?

Hoe lang denk je dat je er gaat wonen? En is er nu echt nog helemaal niets? Is het een nieuwe adres? Er was vroeger helemaal niets? Of stond er een huis wat gesloopt is?


Er is nog niks en er was vroeger niks. Is dus een nieuw adre.


Hallo @Hanzy1608 ,

Je kunt er vanuit gaan dat je op de bouwplaats tijdens de bouw van het huis geen bedraad internet kunt regelen. 

Dat betekent dat je waarschijnlijk bent aangewezen op Mobiel Internet. Niet ideaal, maar zolang je niet de hele tijd naar You Tube kijkt of een andere videoverbinding gebruikt, kun je met een unlimited abonnement gebruik maken van normaal internetgebruik. Heb je internet de hele dag nodig voor je werk? Dan kun je beter ergens op een kantoor zitten. 

Voor TV kijken kun je wellicht tijdelijk een Digienne-abonnement afsluiten. Als je jouw huidige KPN-abonnement gewoon laat doorlopen, dan betaal je 5 euro per maand voor een Digitenne-ontvanger. Digitenne werkt prima in het grootste gedeelte van het land. 

 


Hier een zelfde vraag en reacties :

https://forum.kpn.com/internet-9/aansluiting-in-woonunit-tijdens-bouw-van-de-woning-487837


Grappig : Het antwoord in dat topic is nu precies mijn suggestie.👌


Je kunt er vanuit gaan dat je op de bouwplaats tijdens de bouw van het huis geen bedraad internet kunt regelen.

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, het kan gelijk mee met de andere (tijdelijke) aansluitingen, elektra, water, riool.

Dan is het internet kabeltje nog de meest eenvoudige van allemaal, om naderhand te verleggen.

Maar de vraagsteller mag het helemaal zelf weten :-)

( wie selecteerde het beste antwoord ? )

 


Nou ja... ik vraag ook al: hoe lang zal het gaan duren dat je daar in een tijdelijke noodwoning woont? Dat lijkt me ook best belangrijk om mee te wegen. Als je thuis moet werken, 5 dagen in de week met een VPN verbinding, een jaar lang, misschien je partner ook nog, en kinderen? Dan is mobiel internet geen optie denk ik.


In dit topic zegt @Ward_ ook dat een tijdelijke bouwaansluiting mogenlijk is.

‐‐--------------

Aanvraag indienen bij mijnaansluiting.nl

Aangegeven dat het om een tijdelijke bouwaansluiting gaat

Aanvraag komt dan binnen bij KPN Netwerknl en de projectleider daar beslist of er wel of geen tijdelijke glasvezel aansluiting komt. Ikzelf beslis bijvoorbeeld altijd van niet. Omdat mobiel internet ook prima werkt 

--------------

Die laatste 2 zinnen: dat was een jaar terug. Nu met corona is er wel wat veranderd lijkt me.