Skip to main content
Vraag

TV heeft geen internet meer sinds de modemupdate Experia Box V10A

• November 14, 2025
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds de update van het modem afgelopen week, is de wifi verbinding met de tv verbroken. 

Als we proberen opnieuw verbinding te maken, zegt de tv na geruime tijd zoeken, geen verbinding te kunnen maken. Echter alle andere apparaten in ons huis hebben wel WIFI. 

Wat kan ik doen? 

9 reacties

JanD
Superuser
  • November 14, 2025

Beste ​@Maaike1986 heb je het over je tv-toestel of over de tv-decoder van KPN?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 17, 2025

Ik heb het echt over de TV (Philips) 
Intussen heb ik alle stekkers er nogmaals uitgehaald. nu werkt het weer, maar we krijgen wel regelmatig de melding “wifi verbroken” en even later weer “verbinding gemaakt”
Hier hebben we nooit eerder last van gehad. 

JanD
Superuser
  • November 17, 2025

Beste ​@Maaike1986 je zou de wifiinstellingen binnen je modem eens een reset kunnen geven en daarna weer koppelen.

Als een internetverbinding naar je tv echt nodig is, desnoods een LAN-kabel aansluiten tussen modem en tv, net zoals je nu misschien al hebt tussen modem en tv-decoder van KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 17, 2025

Beste ​@Maaike1986 je zou de wifi instellingen binnen je modem eens een reset kunnen geven en daarna weer koppelen.

→ hoe doe ik dat? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Maaike1986, hoe staat het ervoor met jouw wifi verbinding op je televisie?

Ik lees dat je wifi op je tv niet lekker werkt sinds een update: welk modem heb je? En heb je nog wifi versterkers, en zo ja, welke?

Alvast een algemene tip om je wifi te verbeteren: Probeer eens onze Wifi Manager. Dit is een handige servicetool die je verbinding voor je nakijkt en je wifi optimaal instelt. Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 20, 2025

De wifi op tv werkt nu “redelijk” maar niet als van tevoren. 

Hij valt regelmatig even weg.  we zien dan de melding “wifi verbroken” en even later weer “verbinding gemaakt”

Het is niet ideaal, maar ook niet meer dat er helemaal geen verbinding is. 

welk modem heb je? → Experia Box V10A

En heb je nog wifi versterkers, en zo ja, welke? → 2x superwifi punt van KPN. 

Alvast een algemene tip om je wifi te verbeteren: Probeer eens onze Wifi Manager. Dit is een handige servicetool die je verbinding voor je nakijkt en je wifi optimaal instelt. Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. → dat kan ik nu niet doen, ik ben niet thuis. Kom er later even op terug 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoe staat het er nu voor ​@Maaike1986? Heb je de Wifi Manager nog geprobeerd?

Als het nog niet lukt ben ik benieuwd of het helpt als je de wifiverbinding eens verwijdert uit je tv (netwerk vergeten), en daarna opnieuw verbinding maakt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 8, 2026

Sorry, wat een late reactie van mijn kant. 

Het probleem is en blijft aanwezig. 

Ik heb even een kabel ingeplugd in de tv en dan lijkt het probleem opgelost, maar die kabel heb ik eigenlijk nodig om in het KPN kastje te pluggen, dus dat was alleen maar even om te proberen. 

Verder hebben we overal prime wifi bereik. Ik heb de wifi bij de tv al meermaals verwijderd en opnieuw verbinding gemaakt. Helpt helaas ook niet. 

Ben nu ergens bang dat het aan de TV ligt, maar die is pas 2 jaar oud en vóór mijn modem update werkte alles prima.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Maaike1986, dat geeft niet, ik hoopte alleen de geen bericht goed bericht was in dit geval. Maar dat is helaas niet zo, lees ik. 

Het is dus puur en alleen je tv die geen verbinding krijgt, begrijp ik. Welke kleur SuperWifi's heb je, de witte of de zwarte? En hoe zijn ze verbonden met de Experia Box? 

Toch alvast even een tip in de vorm van een artikel: hier staan heel veel informatie en tips om problemen (na update) met je SuperWifi op te lossen:
KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje | KPN Community