Skip to main content

mijn moeder heeft een experiabox in gebruik voor internet en wifi.

aangesloten op een gewone telefoon aansluiting naar buiten toe.

kan zij via deze combinatie tv kijken via kpn?

ze wil NL.van de schotel en canal digital af.

wie weet er een antwoord?

Zit al jaren bij KPN met koperdraad van de telefoon en een Experiabox. Je moet natuurlijk wel een abonnement afsluiten.


oke,dus er hoeft geen aparte kabel naar de straat toe gegraven worden?

en heb je veel zenders?of is dat afhankelijk van je abo.

je hebt toch nog wel een aparte ontvanger nodig? of gewoon vanuit de box je tv in met een kabel.


Hallo @mausgro , het abo moet wel even aangepast worden naar een abo plus 1x tv


Je moeder zal er “interactieve tv” bij moeten nemen. (ze kan het abonnement aanpassen via MijnKPN) link MijnKPN o.a. hierboven.

De box voor tv wordt dan aangesloten op de experiabox en op de tv. Want kpn transporteert het signaal via hun eigen internetnetwerk. En maakt gebruik van een losse SetTopBox.


Hi @mausgro , welkom hier. 

Goede adviezen hier al. Er moet natuurlijk ook genoeg capaciteit aanwezig zijn op dat adres om televisie te kunnen kijken. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik precies aangeven wat er mogelijk is. 
 


ik kan die gegevens wel invullen,maar ik kan hier volgens mij alleen mijn eigen gegevens kwijt.en het gaat om een kpn klant op een ander adres dan het mijne.ik zit zelf NL.bij Ziggo. 


Dat maakt niet uit, vul daar de postcode en huisnummer waar het om gaat. Dan kan ik globaal aangeven wat er mogelijk is. Die gegevens zijn alleen voor jou zichtbaar en voor de KPN moderators. 


beste Alex.heb het ingevuld.

wacht je antwoord af


Dankjewel. Het is mogelijk om daar ook televisie af te nemen via ons. Op dit moment betalen ze € 44.- voor internet en een telefoonlijn. Wanneer ze ook 1 televisieontvanger nemen (met de basiszenders uit dit zenderoverzicht) wordt het maandbedrag € 54,50.

Deze ontvanger moet wel aangesloten worden op de Experiabox, dus daar moet ook even over na worden gedacht. Hopelijk kan er een netwerkkabel worden aangelegd tussen de Experiabox en de plek waar de televisie staat. 

Laat het me weten mocht je verder nog vragen hebben.  


Alex,dank jewel.

het is mij duidelijk. ga e.e.a. bespreken met de fam.

bekabeling is geen probleem voor ons.

we gaan er mee aan de slag.

gr.maurits


Top en graag gedaan, je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn. :relaxed: