Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Omdat onze experiabox V10A aan de ene kant van de kamer staat en de TV aan de andere kant, hebben wij op dit moment de experiabox met de TV-ontvanger verbonden middels de draadloze verbindingsset (DVS). 

 

Helaas ervaren wij regelmatig haperingen in beeld en geluid. Een van de lampjes op de DVS adapter wordt dan ook even rood. Blijkbaar zit er soms dus een storing in de stroomverbinding. 

 

Als ik nu in plaats van de DVS een wifi-repeater nabij te TV plaats, en tussen de wifi-repeater en de TV-ontvanger een UTP kabel plaats  zou dat werken? Ik vermoed dat deze verbinding stabieler is dan via de DVS.

Goedemiddag @Joran94 en dank voor je bericht!

 

Het lijkt er inderdaad op dat dit probleem wordt veroorzaakt door de draadloze verbindingsset. Een Wi-Fi repeater i.p.v. een DVS plaatsen is niet wat ik je aan zou raden. Het kan werken maar het is zeker niet iets dat we adviseren. Welk type DVS heb je trouwens in gebruik? Mocht je bijvoorbeeld nog gebruik maken van de DVS 200 dan denk ik dat deze inmiddels aan vervanging toe zijn. Het kan kan best zijn dat het met de DVS 1200 (die een stuk meer vermogen heeft) wel gaat werken. Dat is een beetje gissen want ik weet natuurlijk (nog) niet welk type DVS je op dit moment in gebruik hebt. Persoonlijk zou ik kijken of het mogelijk is om een kabel te trekken omdat je op die manier de beste verbinding hebt!


Hallo @Joran94 als beide apparaten in 1 ruimte staan hoefde ik niet lang na te denken, een LAN-kabel er tussen, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Er zijn tegenwoordig ook platte LAN-kabels die onder het parket of andere vloerbedekking gelegd kunnen worden.

 


Goedemiddag @Joran94 en dank voor je bericht!

 

Het lijkt er inderdaad op dat dit probleem wordt veroorzaakt door de draadloze verbindingsset. Een Wi-Fi repeater i.p.v. een DVS plaatsen is niet wat ik je aan zou raden. Het kan werken maar het is zeker niet iets dat we adviseren. Welk type DVS heb je trouwens in gebruik? Mocht je bijvoorbeeld nog gebruik maken van de DVS 200 dan denk ik dat deze inmiddels aan vervanging toe zijn. Het kan kan best zijn dat het met de DVS 1200 (die een stuk meer vermogen heeft) wel gaat werken. Dat is een beetje gissen want ik weet natuurlijk (nog) niet welk type DVS je op dit moment in gebruik hebt. Persoonlijk zou ik kijken of het mogelijk is om een kabel te trekken omdat je op die manier de beste verbinding hebt!

Bedankt voor de reactie. Ik heb de DVS 650. Een kabel trekken zou inderdaad het beste zijn maar ik had de DVS juist aangeschaft om dat te voorkomen. Wij hebben een vrij grote woonkamer waarbij de kabel dan wel mooi weg gewerkt zou moeten worden. 

 

Inmiddels heb ik de DVS bij de tv-ontvanger als test verplaatst naar een ander stopcontact. Dit werkt tot nu toe goed. Blijkbaar zit daar het verschil tussen een stabiele en haperende verbinding. Helaas is dit goede stopcontact erg zichtbaar en is het weer een uitdaging om de kabel mooi weg te werken. Vandaar mijn vraag of het ook via een repeater zou kunnen. Die vraag is beantwoord, bedankt!