Skip to main content
Antwoord

TV ontvanger loopt vast, en problemen met Eufy deurbel

• March 18, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Beste KPN, ik heb veel problemen met TV en connectie met mijn eufy deurbel. 

Beneden een Experia box v10 en een arris vip5202 kastje voor de TV. Boven bedraad nog een oude kast HMB2260.

We verliezen steeds of hij loopt vast de extra zenders, zoals netflix of NPO start. 

Sinds kort doet de deurbel het ook niet meer. Router aangepast, reset...maakt wel connectie met de Chime, maar niet met de bel.

HELLLLPPPP AUB

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Zevenaar01. Het is niet de bedoeling dat je continu bezig moet houden met allerlei storingen. Dat wordt op een gegeven moment wel behoorlijk storend. 

Allereerst is het belangrijk om een aantal dingen te weten voordat er een degelijk advies gegeven kan worden. Kun je mij bijvoorbeeld vertellen wat voor problemen je precies hebt met live tv kijken? Loopt het beeld vast of hapert het? Of heb je deze problemen alleen met Netflix en NPO Start? En heb je dit op beide tv-ontvangers? Ook is belangrijk om te weten of je nog iets van switches, Wifi versterkers of misschien een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dit het geval? 

Wat betreft het goed verbinden van je Eufy deurbel kan het helpen om een Extra 2,4 GHz Wifi-netwerk aan te maken. Vaak kan Smart-apparatuur alleen verbinding maken met 2,4 GHz en hebben ze moeite om onderscheid te maken als de 2,4 GHz band niet een eigen naam heeft. Hoe je precies zo'n Extra Wifi-netwerk aanmaakt kun je hieronder lezen. 

Voor de rest lees ik graag de antwoorden op mijn vragen :)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2025

Hoi ​@Zevenaar01. Het is niet de bedoeling dat je continu bezig moet houden met allerlei storingen. Dat wordt op een gegeven moment wel behoorlijk storend. 

Allereerst is het belangrijk om een aantal dingen te weten voordat er een degelijk advies gegeven kan worden. Kun je mij bijvoorbeeld vertellen wat voor problemen je precies hebt met live tv kijken? Loopt het beeld vast of hapert het? Of heb je deze problemen alleen met Netflix en NPO Start? En heb je dit op beide tv-ontvangers? Ook is belangrijk om te weten of je nog iets van switches, Wifi versterkers of misschien een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dit het geval? 

Wat betreft het goed verbinden van je Eufy deurbel kan het helpen om een Extra 2,4 GHz Wifi-netwerk aan te maken. Vaak kan Smart-apparatuur alleen verbinding maken met 2,4 GHz en hebben ze moeite om onderscheid te maken als de 2,4 GHz band niet een eigen naam heeft. Hoe je precies zo'n Extra Wifi-netwerk aanmaakt kun je hieronder lezen. 

Voor de rest lees ik graag de antwoorden op mijn vragen :)

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2025

Het loopt vast en dan moeten de stekkers eruit. Boven bekabeld aangezien met Wifi niet goed werkt. Geen wifi versterker.

Mbt de bel...geprobeerd geen succes.

Nu krijg ik een nieuwe modem V12 als ik me niet vergis en 2 nieuwe kastjes voor de tv. De modem zou een betere mogelijk geven om een nieuw netwerk aan te maken apart voor de bel, maar betwijfel het. Op de V10 kan dat ook maar geen succes. Ik ga het proberen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Als je nog de oude software op je V10 had, dan kan er wel een verschil zijn met je nieuwe Box 12 modem. Ik zie dat je 'm al hebt aangesloten en de nieuwe KPN Software staat ingeladen. Dan heb je alle nieuwste opties tot je beschikking en kun je eens kijken of met Extra Wifi wel verbinding krijgt met je deurbel. Als dat nog niet lukt, dan kun je ook nog met andere Wifi instellingen spelen om te kijken of dat beter resultaat geeft. 

En je hebt je abonnement vernieuwd naar KPN Internet en KPN TV+ begrijp ik. Dan krijg je inderdaad nieuwe tv ontvangers en ik ben benieuwd of je tv ervaringen daarmee straks beter zijn. 

Laat maar weten of je hierna nog hulp nodig hebt! Eventueel kun je dan ook screenshots delen van je modeminstellingen, zodat we kunnen zien hoe je alles precies hebt ingesteld.