Skip to main content
Vraag

TV verliest verbinding met wifi en Wifi Manager werkt niet

• 26 januari 2025
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste lezer, laat ik beginnen te melden dat wij als gezin weer ouderwets met ADSL internetten omdat glasvezel al 2 x uitgesteld is. De glasvezelkabel ligt al tijdje in de straat voor het huis maar door vervuilde grond in de wijk is alles al ruim 1,5 jaar vertraagd, wordt hopelijk aug 2025.
Ik had mijn vrouw en dochter al omgezet naar KPN mobiel en om het combi-voordeel te krijgen moest er ook internet zijn op het huisadres. Na overleg met de helpdesk besloten om ADSL te nemen met een Box 12 en geloof het of niet dat draait als een trein! Waarschijnlijk omdat er geen ADSL klanten meer zijn bijna, ik was bang dat het niet zou werken maar het werkt perfect😀

Opmerkingen; bijna dagelijks moet ik de Samsung QLED tv QE65Q7F spannings-loos maken omdat de tv dan volgende dag niet meer verbonden is met wifi netwerk.
TV is van 2017, bij Ziggo nooit verbinding problemen gehad, vanaf 1 jan 2025 KPN, elke dag problemen met TV. TV altijd draadloos (vanaf 2017) via wifi afgespeeld nooit bekabeld, werkt altijd prima.

KPN wifi manager doet niet wat beloofd, gaat netwerk scannen en dan komt scherm ‘er gaat iets mis
Op zich al knap dat de app weet dat er iets mis gaat, maar veel netter zou zijn te melden WAT er mis gaat. Vanaf 1 jan 2025 heeft de wifi manager mij niet kunnen informeren😪.

TV-box DIW-7022 geeft tv-beeld en geluid, als je met de KPN box naar Netflix gaat dan blijft het TV geluid irritant door Netflix spelen. Dit gebeurt niet altijd.

Set-up:
ADSL 100 Mbit - down 70 Mbit - up 20 Mbit vanaf 1 jan 2025 
KPN Box 12 (begane grond) met 2 superwifi’s, 1x op 1e verdieping, 2e op 2e verdieping  van huis (dekking 100%).
Alle bovenstaande apparaten hebben de laatste nieuwste updates.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11428 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Bravenb. Gebeurt dit enkel bij jouw smart tv? Dat die de verbinding verliest. Andere apparaten blijven wel constant verbonden begrijp ik? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025

Goedemiddag Jeroen bedankt voor je reactie👍,

We hebben 2 moderne Samsungs 65 en 55 inch (zelfde software) en een oudere met Google TV eigenlijk hebben de Samsung TV's er last van, de Google TV veel minder.
Ik had al als admin in het modem gekeken en gezocht naar ‘lease time’ omdat er in de TV verbindingen menu een 0.0.0.0 als DHCP IP wordt opgegeven, in modem kan ik instellingen lease time niet vinden.
Telefoon en laptops hebben geen problemen met verbindingen omdat die toch wel hun weg naar buiten vinden, maar TV's zijn wat stugger.
Ik heb het idee dat het modem elke keer nieuwe verbinding (over de nacht ofzo) opzet en daardoor is het interne netwerk anders geworden.
Ik zal als de verbinding weer niet goed is een foto maken van het menu van Samsung en dan zie je precies waar het 'm in zit…..hoop ik…
Mijn vorige provider (Ziggo) had deze problemen niet, toen met 2 TP-Link smart wifi punten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 februari 2025

Beste Jeroen, het TV verbinding probleem is tot op heden niet voorgekomen. Alles werk goed.
Heb je toevallig in de ‘admin’ van modem iets veranderd?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11428 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is goed om te horen. Ik heb hier niets aan gedaan qua wijzigingen aan het modem of de verbinding. 
Fingers crossed dat de verbinding stabiel blijft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 februari 2025

Vanmiddag was TV ofline, zie schermen. Nogmaals bij andere provider nooit last van gehad.