Skip to main content
Beantwoord

Twee dagen op rij monteur zonder afspraak, was die wel van KPN?

• June 3, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Even ter verduidelijking  (ik neem aan dat KPN medewerkers mijn adres kunnen zien), zelf woon ik op een begeleid wonen-locatie. Gisteren kwam er een KPN medewerker die aanbelde bij een van de anderen in het complex, waar toevallig ook iemand van de begeleiding aanwezig was. De begeleidster heeft, ivm huisafspraken (die trouwens bij de voordeur hangen), de medewerker (als die dat was met een KPN shirt aan) te verstaan gegeven dat we niemand accepteren qua werkzaamheden binnen zonder voorgaande afspraak.

Daarmee zou het afgehandeld zijn, als niet vervolgens bij mijn vriendin vandaag tussen 18:45 en 19:00 ergens (ze weet het precieze tijdstip niet) vervolgens weer iemand van KPN aanbelde die het complex binnen wou. Toen ze dat daarstraks aan me vertelde werd ik achterdochtig, gezien de afgelopen jaren er oplichterstrucs zijn geweest met behulp van valse KPN-, Ziggo- en andere shirts met vervelende gevolgen later.

Er is momenteel over het adres een overleg gaande tussen de verhuurder en de aannemer van KPN om glasvezel aan te leggen, maar tot zover ik weet is dat verzand nog in een bureaucratisch niemandsland, en zou er niet zomaar iemand vanuit de aannemer gestuurd moeten worden om de situatie binnen te bekijken (ze hebben nl toegang al eerder gehad en hebben de bouwtekeningen).

Daarom mijn vraag - kan dit iemand van/namens KPN zijn geweest waar om onduidelijke redenen niet vooraf over gecommuniceerd is, of is dit een poging geweest onder valse voorwendselen om het gebouw binnen te komen?

Edit: Even wat zinnen gecorrigeerd 😅

Beste antwoord door bnh

Kan een medewerker zijn geweest, kan ook niet.

Als het een officiële KPN medewerker is, heeft hij een KPN id kaart als ik het goed heb (toch ​@Ik_Combineer ?). Vraag deze medewerker zich te legitimeren, dan weet je het zeker.

KPN Netwerk of zijn onderaannemers, kunnen inderdaad soms wel eens zonder afspraak langskomen.

Het lukt niet altijd om de bewoners te contacteren als het projectgewijs gaat.

Medewerkers hier, kunnen uw adresgegevens niet zijn tenzij u, uw profiel invult.

Maar, dit is een KPN Netwerk issue, en niet een KPN provider issue.

Je zult dan ook met KPN Netwerk contact moeten opnemen. Hier op het forum kun je hiermee helaas niet terecht.

Meer info: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 3, 2026

Kan een medewerker zijn geweest, kan ook niet.

Als het een officiële KPN medewerker is, heeft hij een KPN id kaart als ik het goed heb (toch ​@Ik_Combineer ?). Vraag deze medewerker zich te legitimeren, dan weet je het zeker.

KPN Netwerk of zijn onderaannemers, kunnen inderdaad soms wel eens zonder afspraak langskomen.

Het lukt niet altijd om de bewoners te contacteren als het projectgewijs gaat.

Medewerkers hier, kunnen uw adresgegevens niet zijn tenzij u, uw profiel invult.

Maar, dit is een KPN Netwerk issue, en niet een KPN provider issue.

Je zult dan ook met KPN Netwerk contact moeten opnemen. Hier op het forum kun je hiermee helaas niet terecht.

Meer info: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2026

Ja, het klopt dat wij een pas hebben met een foto van onszelf + naam. De (onder-)aannemer heeft deze niet altijd. Dus als dit mensen vanuit KPNNetwerk zijn kan het inderdaad soms dat ze dit niet hebben. Ik kan me voorstellen als je bezig bent met een traject voor glasvezel er zo nu en dan iemand op de stoep staat, ook al is dit niet helemaal de bedoeling.