Skip to main content

Wij gaan duo wonen in een boerderij tezamen met het gezin van onze dochter. Iedereen wil internetten,  6 ja 6 tv's kijken en gebruik maken van wifi. Het grote probleem is dat wij geen glasvezel hebben, maar koper.

Wat is er allemaal nodig aan modums, wifiversterkers, routers en dergelijke om alles aan de gang te krijgen en iedereen tevreden te stellen? Ik hoorde ook iets over Fritz?

Ik ben echt benieuwd wat men kan aanbieden.

Bij voorbaat hartelijk dank.

ik denk dat een check voor wat de verwachte internet snelheid de 1ste begin stap is


Boerderij? Hmm klinkt mooi. Maar klinkt ook heel ongunstig voor internet. 

En 6 tv's kan alleen met glasvezel. Als dat er niet is.... Dan ligt het aantal tv's (ontvangers) aan de bandbreedte. Kan wel aangevuld met maximaal 3 digitenne ontvangers. 

Mogelijk kun je "internet buitengebied" krijgen. Hierbij is er 4G ondersteuning tot 50 Mbps. Maar het 4G deel telt niet mee voor tv ontvangers. 

Bij internet buitengebied is er alleen bandbreedte voor 1 maximaal 2 televisies via de ontvanger. Dan kunnen er wel nog zo'n 3 via de app. En dus maximaal tot 3 digitenne ontvangers. Dus je komt er dan wel met het aantal. 

Ik ben benieuwd wat de site aangeeft op het adres.

Postcode invullen

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

Informatie buitengebied 

http://kpn.com/buitengebied

 


Gewoon de standaard apparatuur van KPN gebruiken. Niets bijzonders. Begin eens met 2 of 4 tv ontvangers.

Overweeg Digitenne. Is dat iets voor uw situatie? 

En gebruik de app op de smarttv. 

Als de snelheid via de koperkabel prut is, dan word die echt niet beter met een Fritzbox. 

U zult 1 netwerk hebben. En dus elkaar apparatuur ziet. In Windows zult u bijvoorbeeld de WiFi printer van de buren tegen kunnen komen.

Als dat voor u een probleem is, dan zult u extra apparatuur nodig hebben om. 2 gescheiden netwerken te creëren. Maar dat is dan geen Fritzbox. Want de Fritzbox bied ook hiervoor geen oplossing. 

Begin eens met de standaard KPN apparatuur. Zorg eerst eens dat da werkt. Als dat werkt kunt u vanuit die situatie verder gaan nadenken. Op voorhand al allerlei dure apparatuur aanschaffen is zinloze geldverspilling. 


Hi @saab, welkom hier.

Goede vragen. Laten we beginnen door te kijken wat er mogelijk is op jullie adres. 

Wat krijg je te zien als je je postcode en huisnummer invult op onze website? Dat is namelijk leidend. 

Ik hoor graag van je.