Skip to main content
Hoi KPN,



Ik heb een tweede huis gekocht en wil daar ook TV en internet van KPN. Krijg ik korting hierdoor?



Wat zijn de mogelijkheden? Ik verneem het graag.



Gr, Bob



admin: eigen topic aangemaakt.

Hoi @Bobwhem . Welkom op het forum!

Gefeliciteerd met je nieuwe/tweede huis! Ik kan me goed voorstellen dat je met meerdere abonnementen graag een korting wilt ontvangen, maar we zijn hier helaas niet op ingericht. Het spijt me. Je kunt wel, als nieuwe klant op dat nieuwe adres, gebruik maken van de interessante introductiekortingen. Die zijn zeker interessant.

https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak-thuis
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 🙂

Hier is mijn vraag gedeeltelijk beantwoord. In mijn geval heb ik een tweede woning gehuurd voor 1 jaar. Daar is een schotel voor tv ontvangst. Het gaat mij alleen om internet er is een telefoonlijn aanwezig. Wat voor abonnement is hier beschikbaar? En hoelang tijd neemt dat in beslag? 
 

 

mvg R.G 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op dat adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hi Joep,

 

Krijg dit: 

 

 


Ik was er al bang voor. Ik vermoed dat het huis gelegen is in een buitengebied. Ook omdat je het hebt over een schotel. De snelheid die je kan halen is natuurlijk dramatisch laag. De vraag is of je daar zoveel geld per maand voor wil betalen.


@BertoneJe moet dit gewoon als losstaand zien, zoals Erwin_ ook al aangeeft, vergeet die korting maar omdat je ‘bulk’ afneemt. Deze locatie is voor KPN waarschijnlijk niet winstgevend, kijk primair hoe je ueberhaupt voor jouw voldoende snel internet daar kan krijgen. Misschien is dat 9Mbps voldoende, ligt eraan wat je met internet van plan bent. Je kan in ieder geval bij KPN een abo op dat adres aanvragen en kijken of je ‘SIB’ kan aanvinken. Je hebt in princiepe binnen een week wel een ExperiaBox daar werkend.

Anders compleet mobiel werken, misschien T-Mobile 4GvoorThuis of gewoon hotspot op je smartphone.


Beste, tmoesel, 

 

Je haalt er 2 door elkaar..heb het niet gehad over korting..wil gewoon een goedwerkende Interner en weten of er alleen WiFi abonnement mogelijk is bij kpn. En hotspot is leuk voor een paar weken maar niet ėėn jaar. 


Joep, Maw zelfs met kpn abonnement krijg ik dan geen fatsoenlijk internet volgens jouw..? .er zijn toch ook van WiFi versterker voor het buiten gebied..? 


Als KPN het daar niet i.c.m. “4G buitengebied” levert (dat kan t/m DSL 12 Mb/s mits de 4G capaciteit het daar toe laat),  dan is een andere optie T-mobile met “4G voor Thuis". Iets dergelijks heeft KPN of Vodafone niet. T-mobile's 4G voor Thuis heeft een maandbundel van 150 GB (gem. 5 GB per dag dus) met gratis aanvullers.

Als je mobiel Hussel hebt kun je je abonnement verhogen naar Unlimited Data en als je daar bent je telefoon als Hotspot gebruiken voor bv de laptop en tablet. Unlimited Data is een dagbundel van 5 GB (met gratis aanvullers van 1 GB).

Verder evt. nog een mifi router aanschaffen en daar dan “mobiel internet” voor nemen of het Unlimited Data abo (dan met 150 bel/sms, want dat gebruik je dan niet). Maar van deze beide laatste wordt je qua prijs ratio tot beschikbare data niet zo happy denk ik.


Hi Peter, Thks wacht nog op reactie kpn...4G voor thuis van T- mobile zal ik ook eens bekijken. Hussel heb ik niet..hier gewoon een kpn pakket tel/tv/ internet. Zaterdag ga ik er voor het eerst heen en er is buiten een tel lijn en schotel niets. Mifi router heb ik maar vreet data..dus geen optie voor zo’n lange tijd. 


Hussel heb ik niet..hier gewoon een kpn pakket tel/tv/ internet.

Ik bedoel Hussel abonnement op je mobiel.

Wat je nu op je huidige adres hebt doet niet ter zake voor het andere adres. Zulke lange kabels zijn niet te krijgen :wink:  :grin:


Nee dat zal wel niet...zal maar ergens een breuk zitten..😂 heb nu Simyo.


Kijk hier nog even of sneller internet buitengebied leverbaar is. Zo ja dan kan het wel wat worden https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


Hi Joep, goed plan en gedaan uitslag: 

 

Standaard internet en Sneller Internet Buitengebied beschikbaar op jouw adres.

 

😉👍 dus we kunnen verder. Het enige zou nog zijn of je alleen WiFi kan afsluiten want zie alleen maar pakketten….maar als het de enige optie is so be it..


Nee hoor je kan alleen internet bestellen.  Tv en dergelijke is een optie die je in het bestelproces later in kan vullen.  Als je kan kiezen voor korting of super wifi's raad ik je aan om de super wifi's te nemen. Dan weet je zeker dat je perfect Wi-Fi in het hele huis hebt.


Ga ik doen. Bedankt voor je info. 👍😉


Gewoon alleen internet ( à € 42,50) afsluiten. Daar komt dan 4G ondersteuning gratis bij. Geen idee of je daar nog wat voor moet aanvinken ofzo maar dat zie je dan vanzelf. Wifi heb je niet zonder internet. Alle modems leveren wifi.

https://www.kpn.com/shop/internet


Thks Peter, kom weer een hele stap verder dankzij jullie info. 👍🏻