Skip to main content
Beantwoord

tweede superwifi punt ‘s nachts geen verbinding

  • September 28, 2020
  • 6 reacties
  • 277 keer bekeken

Ik heb sinds kort Superwifi.

Dat werkt vrij goed behalve ‘s nachts. Ergens in de nacht gaat de verbinding met het tweede punt kennelijk verloren. ‘s Ochtend brand het lampje van het tweede punt rood, terwijl het de avond er voor bij het naar bed gaan nog groen is.

KPN meldt dat er geen storing is geweest.

wat te doen?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hoi @WillemBR46 en welkom op het forum! Inderdaad gek dat dit alleen in de avond gebeurt. 😕 Er verandert dan niks in de verbinding? Geen tijdschakelaar die dan aanspringt of bepaalde apparatuur die aan of uit gaat? 

Bij een rood lampje raad ik de volgende stappen aan:

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de Experia Box op dat moment verbinding heeft. Als de Experia Box de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Gaat het daarna wel goed en blijft hij dan wel groen? Ik ben benieuwd! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 28, 2020

Misschien staat die te ver weg. Is het ook zo als je hem wat dichter bij de eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi plaatst?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 28, 2020

Dag Nick, 

Dat lijkt mij niet het probleem. Overdag brand het groene lichtje en is WiFi stabiel in het hele huis,

Het probleem doet zich alleen 's nachts voor. Heel vreemd, je zou zeggen dat de netwerkbelasting, cq beroep op WiFi,   dan juist minimaal is.

 

 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2020

Hoi @WillemBR46 en welkom op het forum! Inderdaad gek dat dit alleen in de avond gebeurt. 😕 Er verandert dan niks in de verbinding? Geen tijdschakelaar die dan aanspringt of bepaalde apparatuur die aan of uit gaat? 

Bij een rood lampje raad ik de volgende stappen aan:

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de Experia Box op dat moment verbinding heeft. Als de Experia Box de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Gaat het daarna wel goed en blijft hij dan wel groen? Ik ben benieuwd! 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb niets meer vernomen dus ik hoop dat het inmiddels opgelost is. Zo niet, laat het gerust weten. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2020

Ha Sanne,

 

probleem is inderdaad opgelost. Dank voor je tips.

groet

wim


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig. 😄 Graag gedaan!