Skip to main content

Ik heb sinds kort superwifi punten (2). Eentje in de meterkast en eentje boven. Kan ik van het tweede puntĀ (boven) zonder dat dit problemen geeft s'nachts de stekker uit het stopcontact halen? Werkt het dan weer de volgende dag naar behoren als ik de stekker er weer in doe? Of moet ik dan alles weer opnieuw installeren?Ā 

Hi @Elles Sprink, welkom op ons forum. Nu moet ik je zeggen dat dit een hele goede vraag is. Het is het beste om deĀ beide SuperWifi punten aan te laten staan, dit voorkomt eventuele verbindingsproblemen. Mocht je last hebben van het lampje, dan kun je deze eenvoudig uitschakelen via de KPN Thuis app. Als je op de link klikt vind je meer informatie over de KPN Thuis app en wat je met deze app kunt doen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik zit met dezelfde vraag, maar het gaat me niet om het lampje, maar om de straling en het stroomverbruik.

Ik merkte dat mijn hele netwerk niet meer vindbaar was, nadat ik de stroom van mijn eerste superwifipunt eraf heb gehaald.

Wat moet ik doen om mijn netwerk gewoon benaderbaar te houden, als ik ā€˜s nachts de superwifi van de stroom afhaal?


HiĀ @Elles Sprink, welkom op ons forum. Nu moet ik je zeggen dat dit een hele goede vraag is. Het is het beste om deĀ beide SuperWifi punten aan te laten staan, dit voorkomt eventuele verbindingsproblemen. Mocht je last hebben van het lampje, dan kun je deze eenvoudig uitschakelen via de KPN Thuis app. Als je op de link klikt vind je meer informatie over de KPN Thuis app en wat je met deze app kunt doen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!

Hoi Ron, hoe werkt dit met een experiabox V10?


Hallo @AaltjeH,

Het is niet mogelijk om de wifi in de lucht te houden als je de primaire uitschakelt, aangezien de experia boxĀ de wifi uitschakelt zodra er een superwifi punt word aangesloten. Wil je dit wel dan zou je wifi elke avond weer handmatig in moeten schakelen op het modem en zodra de superwifi weer aangesloten wordt zal automatisch de wifi weer uitgeschakeld worden. Dit is de enige oplossing.


Hoi @ChrisWissinkĀ ,

Is het, denk je, een optie om KON te vragen een V12 te plaatsen? Of haal ik me dan veel werk op de hals met opnieuw instellen?

groet, Aaltje


HoiĀ @ChrisWissinkĀ ,

Is het, denk je, een optie om KON te vragen een V12 te plaatsen? Of haal ik me dan veel werk op de hals met opnieuw instellen?

groet, Aaltje

Dat gaan ze niet doen. Een Experiabox word alleen vervangen als deze kapot is. Maar wat is het probleem? Waarom wilt u die SuperWiFi uit hebben? Dat de SuperWiFi's stroom gebruiken wist u al voor datĀ u ze kocht.


Ā Ā Hallo @AaltjeH,

Dit is helaas niet mogelijk. KPN ruilt dit modem alleen om als deze defect is en in het geval van de v10 zul je ook weer een v10 terug krijgen bij een defect. De enige oplossing is dat je na het ontkoppelen van de superwifi handmatig de wifi op de v10 kunt aanzetten.Ā 


@Nick83Ā 
Dank je wel voor je antwoord, dat KPN dat niet doet.

Voor het antwoord op je vraag, moet je even mijn eerdere tekst lezen...


@ChrisWissinkĀ Top, dank je wel voor je antwoord. Dat maakt het voor mij duidelijk.

Mss niet het antwoord wat mij goed uitkomt, maar ik weet nu waar ik aan toe ben.


Ben ok benieuwd of als je een van de superwifi punten uit het stopcontact haalt, Ā je deze opnieuw handmatig moet laten verbinden? Of dat deze dan automatisch het meteen doet.Ā 

Dit ivm het ā€˜s nachtsĀ uitzetten van superwifipunt op slaapkamer. Dit ivm straling.

Ā 


Ben ok benieuwd of als je een van de superwifi punten uit het stopcontact haalt, Ā je deze opnieuw handmatig moet laten verbinden? Of dat deze dan automatisch het meteen doet.Ā 

Dit ivm het ā€˜s nachtsĀ uitzetten van superwifipunt op slaapkamer. Dit ivm straling.

Ā 

zet je telefoon dan ook uit ? even als alles wat maar draadloze signalen ontvangt of uitzendĀ 

maar zeg je wifi overdag dan ook uit in de woonkamer ? want die straling is er dan ook ?

daarobij verbruiken ze minmaal stroom je TV in standby verbruikt vaak nog meer stroom...


Ben ok benieuwd of als je een van de superwifi punten uit het stopcontact haalt, Ā je deze opnieuw handmatig moet laten verbinden? Of dat deze dan automatisch het meteen doet.Ā 

Dit ivm het ā€˜s nachtsĀ uitzetten van superwifipunt op slaapkamer. Dit ivm straling.

Ā 

Gewoon uit zetten. Dat kan waarschijnlijk gewoon. Eventueel automatisch met een tijdschakelaar.

Ā 


@AlfredomanĀ 

Als je 1 punt aan laat staan, kun je het andere uit doen. Je blijft dan ergens WiFi houden.

Als je het punt later weer aanzet, kost het even tijd, maar het punt gaat wel weer zonder instel-handelingen aan.

Ik heb ā€˜m op een smart stekker staan. Dat is te doen.Ā 
Maar beide punten uitzetten betekent dus: geen WiFi.


@Nick83Ā 

Met een smart stekker gaat dat beter.


@mikerosauerĀ 

Nee, ik zet niet alles uit,Ā maar oorspronkelijk was het de bedoeling om een super WiFiĀ Ā in mijn slaapkamer te zetten.

Daar neem ik in principe geen telefoon ofzo mee naartoe.

Ik besef echt wel dat het huis dan niet stralingsvrij is, maar ik vind het niet nodig om (ā€˜s nachts) onnodige straling te veroorzaken.

Ā 


@Nick83

Met een smart stekker gaat dat beter.

Waarom? Stroom erop of eraf is in beide gevallen hetzelfde hoor šŸ˜„


@mikerosauer

Nee, ik zet niet alles uit,Ā maar oorspronkelijk was het de bedoeling om een super WiFiĀ Ā in mijn slaapkamer te zetten.

Daar neem ik in principe geen telefoon ofzo mee naartoe.

Ik besef echt wel dat het huis dan niet stralingsvrij is, maar ik vind het niet nodig om (ā€˜s nachts) onnodige straling te veroorzaken.

Ā 

waaom blijf je eigenlijk op die straling hangen . we hebben de hele dag onze GSM op zak dezeĀ  veroorzaakt ook straling . wat dacht je van de draadloze muis waar je mee thuis werkt of de BT verbinden van je soundbar . of van je carkit in de autoā€¦..:thinking:


@mikerosauer

Nee, ik zet niet alles uit,Ā maar oorspronkelijk was het de bedoeling om een super WiFiĀ Ā in mijn slaapkamer te zetten.

Daar neem ik in principe geen telefoon ofzo mee naartoe.

Ik besef echt wel dat het huis dan niet stralingsvrij is, maar ik vind het niet nodig om (ā€˜s nachts) onnodige straling te veroorzaken.

Ā 

waaom blijf je eigenlijk op die straling hangen . we hebben de hele dag onze GSM op zak dezeĀ  veroorzaakt ook straling . wat dacht je van de draadloze muis waar je mee thuis werkt of de BT verbinden van je soundbar . of van je carkit in de autoā€¦..:thinking:

Omdat sommige mensen er 's nachts niet van kunnen slapen als er op hun nachtkastje, op 1 meterĀ afstand van hun hoofd, een SuperWiFi staat te shinen. Nu kun je je vervolgens afvragen waarom je Ć¼berhaupt een SuperWiFi op je nachtkastje zet, maar dat is weer een andere discussie denk ik šŸ˜‰


@mikerosauer

Nee, ik zet niet alles uit,Ā maar oorspronkelijk was het de bedoeling om een super WiFiĀ Ā in mijn slaapkamer te zetten.

Daar neem ik in principe geen telefoon ofzo mee naartoe.

Ik besef echt wel dat het huis dan niet stralingsvrij is, maar ik vind het niet nodig om (ā€˜s nachts) onnodige straling te veroorzaken.

Ā 

waaom blijf je eigenlijk op die straling hangen . we hebben de hele dag onze GSM op zak dezeĀ  veroorzaakt ook straling . wat dacht je van de draadloze muis waar je mee thuis werkt of de BT verbinden van je soundbar . of van je carkit in de autoā€¦..:thinking:

Omdat sommige mensen er 's nachts niet van kunnen slapen als er op hun nachtkastje, op 1 meterĀ afstand van hun hoofd, een SuperWiFi staat te shinen. Nu kun je je vervolgens afvragen waarom je Ć¼berhaupt een SuperWiFi op je nachtkastje zet, maar dat is weer een andere discussie denk ik šŸ˜‰

das inderdaad lekker handig 🙂 zeker bang dat je in bed geen wifi hebt ā€¦.

hier hangt er een gewoon op de slaap kammer maar zeker niet naastĀ het bed .Ā 

daarnaast is het hele straling verhaal in mijn ogen bull . zal wel tussen de oren zitten .maar das mijn meeningĀ 


daarnaast is het hele straling verhaal in mijn ogen bull . zal wel tussen de oren zitten .maar das mijn meeningĀ 

Kan makkelijk dat het tussen de oren zit. Maar wat maakt het uit?


Dank je wel @Nick83Ā zo bedoel ik het idd ook!

ik weet dat ik niet alles kan en wil voorkomen, we leven niet meer in het stenen tijdperk, maar ik voel het echt aan mijn lijf als ik teveel in de straling zit.

Ā 


Dank je welĀ @Nick83Ā zo bedoel ik het idd ook!

ik weet dat ik niet alles kan en wil voorkomen, we leven niet meer in het stenen tijdperk, maar ik voel het echt aan mijn lijf als ik teveel in de straling zit.

Ā 

Gewoon proberen met de tijdschakelaar, volgens mij moet het geen probleem zijn.