Skip to main content

Bijgevoegde foto is mijn FTU.

 

  1. Klopt het dat er normaal gesproken een NTU op hoort te zitten?
  2. Welke type NTU levert KPN voor mijn situatie? 

Hoor het graag ;)

 

Dat is zo te zien een FTU van KT Waalre, klopt dat?


Dat klopt inderdaad @wjb 

Weet jij trouwens het antwoord op mijn twee vragen?


Er wordt een NTU geplaatst na bestelling van een abonnement van één van de providers die hun diensten via die glasvezel leveren.


KPN levert over het netwerk van KT Waalre :relaxed:
Zonder abonnement zit er geen NT op je FTU, die wordt pas geplaatst zodra je ook een abonnement afneemt.
Een monteur zal deze meenemen op de dag dat hij de boel komt installeren.


Er wordt een NTU geplaatst na bestelling van een abonnement van één van de providers die hun diensten via die glasvezel leveren.

De provider bepaalt de NTU? Dus bij andere providers krijg je een andere NTU... Of is dit afhankelijk van de type FTU die ik heb? (dus dan krijg je altijd dezelfde NTU, ongeacht je provider).

 

Ik zou graag willen weten welke type NTU erop komt. Op internet vind ik het volgende:

 

 


Zonder abonnement zit er geen NT op je FTU, die wordt pas geplaatst zodra je ook een abonnement afneemt.
Een monteur zal deze meenemen op de dag dat hij de boel komt installeren.

Normaal gesproken zou de NTU of zoals KPN het noemt ‘aansluitdoosje’ geleverd moeten worden in het pakket. Dit wordt weleens vergeten heb ik gelezen op het forum.

 

Zo te zien zijn er drie type aansluitdoosjes. Welke heb ik nodig? En kan je dat zelf aansluiten?

 

 


KPN levert over het netwerk van KT Waalre :relaxed:
 

Dat is nog niet het geval.

 

KPN (binnen) meldt dat het nog niet beschikbaar is:

 

 

KPN Netwerk NL (buiten) meldt dat het wel beschikbaar is:

 

In Waalre kan Fibre al glasvezel leveren
11:28
Ik vroeg mij af wanneer KPN gaat leveren?
11:29
Goedemorgen, je chat met Fleur. Ik ga even voor je kijken. 
11:29
Graag
11:36
Wij leggen alleen de glasvezelkabel, wij hebben je adres gereed gemeld. Je kunt een abonnement afsluiten!
11:36
Dat heb ik gedaan. Alleen ik kreeg een pakket voor een telefoonaansluiting (dus niet voor glasvezel)
11:37
Ik heb met KPN gebeld, en ze zeggen dat glasvezel nog niet beschibkaar is
11:37
En ik moest KPN Netwerk contacteren om te vragen wanneer het beschikbaar komt?!?!
11:38
Wij hebben de glasvezel aangelegd en gereed gemeld. De KPN zou hier een abonnement op kunnen afsluiten!
11:38
Bedankt voor de informatie
11:39
Ga ik weer KPN contacteren
11:39
Geen probleem en een fijne dag!

 

Kan KPN reageren wanneer glasvezel beschikbaar komt in Waalre? Ik vind het apart dat Fibre wel al kan leveren..


Voordat de provider KPN kan leveren moet KPN-WBA (de operator) zijn apparatuur in de PoPs hebben geplaatst en hebben geconfigureerd.
Daar is het blijkbaar nog even wachten op.

@Ward_ ?


Dit is voor meerdere mensen nieuw. Voor de provider maar ook voor de mensen van de KPN Netwerk NL klantenservice.

Dennis-L heeft gelijk. Het netwerk is niet van KPN Netwerk NL zoals normaal dus zij kunnen alleen zien dat er een lijn ligt en nemen aan dat het leverbaar is. Maar dat is pas zo als de apparatuur van KPN WBA geplaatst en geactiveerd is. Dat is blijkbaar nog niet klaar. Ik kan en mag hier helaas niet delen wanneer wel dus hou de website van KPN.com in de gaten. Als deze aangeeft dat er glasvezel echt mogelijk is, dan is het klaar en ook bestelbaar.


Het lijkt mij dat het niet uitmaakt welke NT je krijgt. Er zit één UTP poort op die verbonden wordt met de modem (WAN) van de provider.

KPN is via KT Waalre bijna beschikbaar. Het is in voorbereiding.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/kt-waalre.htm

Via de postcodecheck daar kun je af en toe kijken of het al zover is. Het komt i.i.g. dit jaar.


Het lijkt mij dat het niet uitmaakt welke NT je krijgt. 

 

Tenzij de FTU in je woonkamer hangt. 

 

Stel dat Fiber een stijlvolle NTU levert (bijvoorbeeld klik je in de FTU, waardoor het 1 geheel lijkt), en dat KPN een lelijke NTU levert (bijvoorbeeld moet je naast je FTU bevestigen), dan kies ik voor optie 1.

 

Daarom wil ik weten welke type NTU ik krijg. 

 

 


Volgens mij is dergelijke apparatuur nooit mooi in je woonkamer kun je het daarom beter in de meterkast laten plaatsen.


Die dingen zijn nooit "mooi”. Dus ik kan de beredenering niet volgen.

En… dan zet je er toch een kastje voor? Heeft mijn moeder ook gedaan in de woonkamer. Want ook een modem is niet "mooi”. Bij haar zit de NT ook in de woonkamer en staat het modem ernaast.

Ik denk echter dat het voor alle providers op de aansluiting van KT Waalre dezelfde NT is met alleen verschillende software.

TIP: Kijk eens bij iemand waar al een AOP van KT Waalre glas is geplaatst.


Hoi @delsey, ik ben bang dat Nick en Peter gelijk hebben, FTU's zijn meer praktisch dan stijlvol, en de aansluiting wordt vrijwel altijd in de meterkast geplaatst. Je zou de tip van PeterG kunnen opvolgen en - als dat lukt -  bij iemand anders kunnen kijken. Dan krijg je een beter beeld van hoe het er uit komt te zien.


  1. Klopt het dat er normaal gesproken een NTU op hoort te zitten?
  2. Welke type NTU levert KPN voor mijn situatie? 

 

Vraag 1 is duidelijk. Er hoort geen NTU op te zitten.

Vraag 2, zou iemand die nog willen beantwoorden?

 

Offtopic:

Glasvezelaansluiting in de meterkast is helaas niet mogelijk. Coax en telefoonaansluiting zijn overigens ook in de woonkamer. 


  1. Klopt het dat er normaal gesproken een NTU op hoort te zitten?
  2. Welke type NTU levert KPN voor mijn situatie? 

 

Vraag 1 is duidelijk. Er hoort geen NTU op te zitten.

Vraag 2, zou iemand die nog willen beantwoorden?

 

Offtopic:

Glasvezelaansluiting in de meterkast is helaas niet mogelijk. Coax en telefoonaansluiting zijn overigens ook in de woonkamer. 

 

Vraag 2 is helaas nog niet te beantwoorden. Er is nog niemand in Waalre aangesloten via KPN op een KTW aansluiting. Dat gaat pas gebeuren als de PoPs klaar zijn zoals ik schreef. Op dit moment is nog niet te achterhalen hoe dit gaat gebeuren. 


@delsey Wat Ward aangeeft klopt, dat kunnen we helaas niet voorspellen. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.