Skip to main content

Hi !

gisteren overgegaan naar kpn voor internet en telefonie.  Nu was de internet draad die ik voorheen op modem gebruijte de aansluiting kapot ( lipje gebroken van patch/klikkertje) dus ik dacht ik vervang ‘even’ de kabel die uit aansluit punt kwam.   Nou daar trof ik soort rommeltje aan dat eea aan elkaar gekoppeld zat en nu weet ik dus even niet meer wat te doen.  Is er iemand die op afstand kan adviseren of is monteur laten komen enigste oplossing? 
Foyo 1 en 2 zijn foto’s hoe ik t aantrof en foto 3 is hoe ik t tot nu toe heb gedaan 

ik word door iemand geadviseerd een j12 kabel te kopen.  Moet ik dan nog letten op wat voor kabel dit is(flexibel of solide ? ).  
foto 4 is de kabel die er eerst op zat maar waren alle draden op rare wijze met elkaar verbonden 

Deze draad zat er aan 


Deze draad zat er aan 


Dit lijkt niet de plek te zijn waar de kabel van buiten het huis binnen komt. Want dit zijn allemaal kabels voor gebruik binnen in huis. Zit er ergens anders nog een doos met een kabel die er iets anders uit ziet?


Hi @Suus010, welkom hier. 

Ik adviseer bijna altijd om een monteur te laten komen. Zeker omdat je hoe meer je aan de kabel komt, hoe korter het wordt. Heb je op dit moment nog wel werkende diensten? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik eventueel de aansturing doen. :relaxed:


Net kpn aan de lijn gehad.  Er kan vandaag nog monteur komen.  Top service kon. Heel blij mee !  Hopelijk krijgt hij alles werkende 😀


Bijzonder... vandaag nog ... :no_mouth:


Bijzonder... vandaag nog ... :no_mouth:

Soms kan dat, afhankelijk van de bezetting. Gebeurt niet vaak overigens. 

Net kpn aan de lijn gehad.  Er kan vandaag nog monteur komen.  Top service kon. Heel blij mee !  Hopelijk krijgt hij alles werkende 😀

Dat hoop ik ook. Laat het ons weten hier. 


Ja klopt was annulering binnen gekomen dus enorm geluk.  Bedankt voor de reacties en ik laat weten of t gelukt is.  


Dit is het punt waar de kabel binnenkomt! Een monteur zal hier een ISRA op gaan plaatsen, een PB inbouw dubbel zoals we dat noemen. De omcirkelde kabel op de foto is de kabel die onder de grond naar binnen komt. Een klusje van nog geen 10 minuten voor de monteur. :grinning:

 

 


@jordy.vanderbolt Thanks, fijn dat je reageert vanuit het perspectief van een monteur. :smiley: