Skip to main content

Ik heb een abonnement op internet (glasvezel) en vast bellen 200 Mbit/s down- en upload en een mobiel abonnement 2000MB - 500 min/sms bij KPN. Ik wil graag weten welk abonnement ik zou moeten kiezen als ik er ook tv bij zou nemen en wat dan de voordeligste keuze is ? Via de website, zou ik niet zou gauw weten, hoe ik dit zou moeten wijzigen ? Tevens wil ik eerst vooraf weten wat een wijziging inhoud en de kosten die ik ga betalen per maand voor een andere uitgebreide keuze pakket ? De KPN router hangt in de meterkast bij de voordeur (10 meter vanaf de TV) en ik heb een eigen router voor internet bij mijn PC staan (3 meter vanaf de tv). Ik wil beslist niet vanaf de meterkast kabels laten lopen naar de tv. Graag verneem ik of je bij interactieve tv, zonder bekabeling vanuit de meterkast aangesloten kan worden op het KPN Netwerk ?

Waarschijnlijk kan je binnen je huidige abonnement al tv toevoegen. Dit kan via MijnKPN.

Sedert “Hussel” is tv een optie en geen specifiek onderdeel van het (basis)abonnement.

 

Tevens wil ik eerst vooraf weten wat een wijziging inhoud en de kosten die ik ga betalen per maand voor een andere uitgebreide keuze pakket ?

Zo niet te zeggen. Hangt af van je huidige vaste abonnement. Ik denk Hussel. Dan is tv toevoegen 10,00 extra. Inclusief 1 ontvanger met basispakket zonder opnemen.

Maar mogelijk dat je bij een wijziging over 'moet’ naar het huidige abonnement “2023”.

Daarvan is dit de prijsstelling:

 

Die '’eigen router'’ bedoel je hopelijk een switch mee? Want een router achter de router van kpn is niet zo aan te raden. Zeker niet met toevoegen tv in het huidige pakket. Dan krijg je de Arris vip5202. Die kan alleen bekabeld van af de Experiabox. Of via een IGMP geschikte switch.

Ook de TV+ box Sagemcom DIW7022 het best bekabeld. 10 meter tot de wifi van de kpn modem is te veel. Gaat bij mij op een flat(je) al met 8 meter door 2 muren niet helemaal lekker.

 

Admin edit: Je kunt KPN ook altijd bellen op 0800 0402 voor hulp bij het wijzigen van jouw abonnement.


Halo Peter, Uit mijn berichtgeving blijkt al dat ik a-technisch ben. Het is inderdaad een switch, deze is nu aangesloten op mijn tv. Mijn tv abonnement is bij Ziggo. Daarom wil ik overwegen om alles bij KPN onder te brengen, waardoor ik vermoedelijk ook voordeliger uit ben.  Als ik interactieve tv via mijn switch (korte kabel) kan uitsluiten op het KPN netwerk en hierdoor tv kan kijken, dan wil ik wel overwegen om mijn huidige pakket uit te breiden. Hartelijk dankt vast voor je reactie.


Er zijn ook nog streaming diensten die live televisie leveren. Waarbij het niet uitmaakt via welke provider je internet hebt.

Bv NLziet. Of Canaldigitaal.

Zenders NLziet en zenders canaldigitaal-app.


Peter,, ik heb ook nog even telefonisch contact gehad met KPN en heb besloten om mijn huidige abonnement (internet + bellen) uit te breiden met TV KPN. Volgens klantenservice kan ik via de switch in de woonkamer, het tv kastje van KPN met een kabeltje aansluiten. Ook heeft het nieuwe tv-kastje de mogelijkheid om via WIFI te functioneren. Maar bekabelt heeft de voorkeur. Heb nu 2 abonnementen o.a. KPN en Ziggo. Onlangs wat problemen ondervonden bij Ziggo, dus heb nu de knoop doorgehakt en stap over naar KPN en dan heb ik alles bij een provider en het is voordeliger. Bedankt voor je info,