Skip to main content

Wat biedt KPN bij de uitfasering van het kopernetwerk aan abonnees die niet kunnen overstappen op glasvezel, omdat KPN heeft aangegeven op hun adres (voorlopig) geen glasvezel aan te leggen? 

 

Het buiten gebruik stellen van de koperverbinding, dat zal nog wel even duren. Er zijn gebieden waar KPN al niet meer over koper levert. Maar als je nu in een gebied woont waar glasvezel nog niet is aangelegd, dan gaat KPN natuurlijk niet zomaar koper uitzetten. 

bron: Glasvezelaanleg


Wat biedt KPN bij de uitfasering van het kopernetwerk aan abonnees die niet kunnen overstappen op glasvezel, omdat KPN heeft aangegeven op hun adres (voorlopig) geen glasvezel aan te leggen? 

 

Het nieuws van de uitschakeling is een eigen leven gaan leiden geloof ik…

KPN schakelt per februari 2023 de koper verbinding uit bij ruim 2 miljoen woningen die de afgelopen 13 jaar glasvezel hebben gekregen en waar je ook een abonnement bij een provider via het KPN netwerk kan afsluiten (dus niet Delta, Caiway e.d).

Woningen die geen glasvezel hebben en het ook niet kunnen krijgen worden niet afgesloten van de koper verbinding. Woningen die het niet binnen hebben zitten maar wel voor de deur of in de stoep (vanuit een eerdere aanleg) worden vooraf benaderd door KPN Netwerk om alsnog aangesloten te worden.


Oh, wat ben ik hier ontzettend blij mee om dit te lezen! Wij wonen op een vakantiepark waar gewoond mag worden maar hier ligt geen glasvezel. En ik moet zeggen dat onze KPN-buitengebied fantastisch werkt! Ineens dacht ik, even kijken of er al iets op het forum staat en BINGO! Prijs!! Opnieuw helemaal blij met KPN!


Je bedoelt dat je blij bent dat je op koper/4g-buitengebied blijft zo lang er geen glasvezel (met kpn) ligt neem ik aan. @HJdeV 

Op een vakantiepark hier niet ver vandaan heeft de VVE de handen ineen geslagen. En via een partij die samenwerkt met kpn glasvezel laten aanleggen. Heeft elke bewoner / gebruiker wel een centje gekost maar ze zijn er reuze blij mee.


Dat klopt! @PeterG  Hier is sinds 1 jaar ITTDesk met concurrent Ziggo en dat hebben we hier in huis gehad...wel 1 maand. Ik kon niets bedienen (Hue, airco, thermostaat). Het is glasvezel tot aan t park en daarna kabel. Maar alles gaat hier “2x over IP" zo heb ik begrepen en daardoor kan er een boel niet. Ook kon ik zelf geen wachtwoord instellen en het modem straalde zo zwaar dat het 100 meter bereik had… dus terug naar koper van KPN. En toen kwam Buitengebied erbij. Sindsdien werkt alles echt vlekkeloos, incl domotica! Misschien als alles gedaan is qua glasvezel in NL, dat KPN hier ook koper kan vervangen. Maar het werkt hoe dan ook prima zoals het nu gaat:smiley:  Dank voor het idee ik zal het zeker  opperen als de gelegenheid zich voordoet! :thumbsup:


Ha ha, al de automatisering kan ook tegen je werken, @HJdeV .

Hue… dat is toch verlichting? Ik heb gewoon lichtknopjes.

Airco. Heeft hier gewoon aan/uit knop en thermostaat knop.

Thermostaat verwarming. Gewoon aan draaien.

Werkt altijd! :grinning::wink: .

Ik moet er niet aan denken dat dat allemaal zo te bedienen is. Zeker niet sinds ik ook “Meiland” heb gezien. Die met een app (mind you!!) het licht in zijn douche aan moet zetten. Wat is er mis met een lichtknop bij de deur van de badkamer ??

Nee, ik snap al die “automatisering” en domotica niet. Op veel fronten handig (kan buiten de deur opnamen plannen voor thuis), maar in veel (deze) situaties schiet het wat mij betreft echt door.