Skip to main content
Ik heb bijna al mijn elektronica in huis lopen via sonoff software vanuit China. Bedien mijn hele huis via mijn smartphone of via spraak met google home.



Nu heb ik de nieuwe experiabox geïnstalleerd en niks doet het meer. Lichte paniek.



Waarschijnlijk om de software alleen op 2.4 Ghz werkt.



Nu ben ik met stroom aansluiten vrij handig maar heb geen ervaring met een router.



Heb ingelogd en rondgekeken maar voordat ik alles fout zet graag wat info.



Kan ik de 5 Ghz uitzetten en hoe???



Zou ik ook alleen de sonoff modules over 2.4 Ghz laten lopen en de rest 5 Ghz???



Heb om toch mijn huis te kunnen bedienen trouwens nu alles lopen via een goedkope wifi extender.......en dat werkt maar heeft te weinig bereik voor mijn hele huis.



Hoor graag een oplossing.



Mvg



Bas
Hallo @BAS 79 ,

welk merk en type modem heb je? v8, v9, v10, v10a, er zijn verschillende modellen.

Als je een dual-band modem hebt, dus met de 2,4- en de 5.0-band, kun je iedere band apart behandelen.

Dat kun je als je ingelogd bent in je modem onder de tab wifi regelen.

Daar de modems van KPN voor beide banden standaard dezelfde SSID (wifinaam) gebruiken, kan niet ieder apparaat daar goed mee overweg, als dat zo is, is het verstandig de beide banden een eigen wifinaam te geven, bijvoorbeeld door achter de wifinaam van de 5.0-band 5G toe te voegen.
Ik heb de V 10
Hallo @BAS 79 , dan kun je mijn advies uitproberen dat ik in een eerdere reactie gegeven heb.

Ik ben benieuwd of je daar mee geholpen bent.
@BAS 79, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!



Je kan 5GHz uitschakelen indien je dat wil! Hiervoor dien je in te loggen op de Experia Box en het uit te zetten onder WiFi - Geavanceerd. Alle verdere ins en outs van de Experia Box V10 kan je in dit topic terugvinden.



Heb je nog vragen, dan hoor ik het graag!
Hey @Jan-D ,



Ik heb de 5 en de 2,4 band ieder een eigen wifinaam gegeven.

Kan nu op de wifi van de 2,4 al mijn apparatuur en gadgets zonder enig probleem weer aansluiten.

Heb alles moeten verwijderen en alles weer opnieuw moeten koppelen en daarna ook met google home.

Was even een klus.....vandaar mijn wat late reactie 🤣

Zoals zo vaak achteraf erg makkelijk maar ik kreeg het niet voor mekaar.

Hartelijk bedankt hiervoor!!!!

Groet Bas
Hallo @BAS 79 ,

Bedankt voor de terugkoppeling. Goed om te lezen dat het nu goed werkt.
@BAS 79, fijn om te lezen dat het na wat bloed, zweet en tranen gelukt is! Trots 😄 Veel plezier ermee!

Reageer