Skip to main content

Ik zou graag mijn internet willen uitschakelen van mijn Experiabox in de nachtelijke uren. Is dat mogelijk?

Ik weet dat ik de wifi kan uitzetten maar ik wil de bedrade poorten uitschakelen.

Hoi @74danielle 
Je TV gaat ook via internet dus dan heb je ook geen TV meer.

Je zou een switch Netgear kunnen aandschaffen met IGMP-snooping en daar de kabels van de kinders uit laten lopen en dan de spanning van de switch met een schakelklok uitschakelen.


Hoi @74danielle 
Je TV gaat ook via internet dus dan heb je ook geen TV meer.

Je zou een switch Netgear kunnen aandschaffen met IGMP-snooping en daar de kabels van de kinders uit laten lopen en dan de spanning van de switch met een schakelklok uitschakelen.

Ik heb geen TV


Dan nog is de oplossing met de switch die ik hierboven gaf een prima idee, als je tenminste zelf wel op internet wilt blijven, anders kun je de experiabox nog uitzetten, maar dan mis je wel eventuele updates.


Gewoon 's avonds voordat je naar bed gaat de power van de Experia Box uitsckakelen.
Eventueel met een schakelklok gewoon direct op de power adapter van de Experia Box.
(Waarom via de omweg van een switch ontgaat me ?)


Gewoon 's avonds voordat je naar bed gaat de power van de Experia Box uitsckakelen.
Eventueel met een schakelklok gewoon direct op de power adapter van de Experia Box.
(Waarom via de omweg van een switch ontgaat me ?)

Wat dacht je om zelf nog te kunnen internetten? :yum:


(Waarom via de omweg van een switch ontgaat me ?)

  1. “als je zelf wel op internet wil blijven”
  2. “voor eventuele updates” (van de Experia Box)
  3. en mogelijk heeft TS nog een vaste telefoon aangesloten.

  1. De TS geeft aan dat zij de WiFi kan uitschakelen, maar vraagt tevens voor de LAN-poorten.
    Dus kennelijk wil men AL het internetverkeer afsluiten. Specifiek 's nachts !!
    (Waarschijnlijk om te slapen). Kennelijk geen behoefte om zelf dan nog op internet te blijven.
  2. Voor die 2-3 updates per jaar, niet de moeite om een Experia Box daar continue ingeschakeld voor te houden. Als het aan de orde is, zou je die een keer 's nachts aan kunnen houden.
  3. Mogelijk ook niet?  En wat dan nog als het wel zo is?
    Wat zou men specifiek 's nachts met telefoon willen doen?

Er worden op voorhand aannames gedaan waar de topic starter geen enkele info over heeft gegeven. Houd je dan beter beperkt wat wel wordt gevraagd (en waar wel info over is gegeven).