Skip to main content

Ik heb een probleem met het modem experia 10a regelmatig valt het signaal van het moet uit overdag regelmatig geen internet en met tv kijken krijg ik steeds het stoppen van het beeld met meddling in blauw schermpje wissel van kanaal maar dat heeft geen effect na een tijdje 5 tot soms 10 minuten gaat hij pas weer verder mis je net het mooiste of belangrijkste (b.v. Journaal) ik heb al een keer geklaagd maar men zegt steeds dat het signaal goed was. wat kan ik het beste doen de oude 10 plaatsen of wachten op de 12. Graag uw reactie. 

Hallo @Japio44 , heb je glasvezel of xDSL?

Indien het 1e, maak de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten stroomloos en de modem ook.

Start de glasvezelkast weer op en daarna het modem.

Vervang de LAN-kabel eens tussen glasvezelkast en het WAN-punt van de modem.

Indien het 2e, reset de modem eens en vervang de DSL-kabel eens die tussen IS/RA-punt en modem zit.

Een oude V10 zou je niet meer kunnen hebben, want de bruikleenmodems moeten retour bij het ontvangen van een ander modem.

Een ander modem wordt alleen verstrekt indien de oude kapot is of niet meer aan de technische eisen van KPN voldoet.

 


Ik heb geen glasvezel, modem heb ik al diverse keren opnieuw gestart kabels vervangen maar niets helpt. Als je bel krijg ik het zelfde advies met de reactie signaal is goed ook een monteur geeft hetzelfde antwoord.

 


Hi Japio, welkom op het forum. 

Als ik het goed begrijp valt zowel je internet uit als je televisie? Kun je ook aangeven hoe het lampje brandt op de Experiabox als dit gebeurt? (welke kleur)

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken. 

Ik hoor graag van je. 


Vanmorgen viel hij weer uit, de kleuren waren afwisselend knipperend blauw en rood.

en volgens mij is het profiel compleet of er moet nog een ander profiel zijn.


Profiel van forum zo veel mogelijk bijgewerkt.


Hoi @Japio44, Bedankt voor je gegevens. Het lijkt erop dat de lijn onstabiel is door een issue in de wijkkast. Hier kan ik een monteur voor inplannen. Echter geef je aan dat er al een monteur is langs geweest. Wanneer was dit? Ik kan hier namelijk niets over vinden (als ik kijk naar de afgelopen weken). Was deze monteur door ons aangestuurd en was het een storingsmonteur?

Ik hoor graag van je, want ik ben benieuwd wat de vorige monteur gedaan heeft en waarom het toen niet is opgelost.

 


Een paar jaar geleden en heeft alleen het signaal gecontroleerd en zij dat het goed was.

 


En door jullie geregeld


@Japio44 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de beschikbare tijden dat een monteur langs kan komen. Zou je daarop willen reageren? 
Aangezien de vorige monteur lang geleden is langs gekomen, lijkt het mij goed een monteur in te plannen nu. Het kan zijn dat er in tussen slijtage o.i.d. heeft plaatsgevonden op componenten in de wijkkast. Vager dan dit kan ik het niet omschrijven, maar ik heb geen idee wat de oorzaak is van jullie probleem. Het enige wat mij duidelijk is is dat de lijn instabiel is en dat er gekeken moet worden naar de aansluiting op locatie. 

Ik hoor graag van je!


Ik zie dat er een monteur gepland staat voor 4 juni. Laat je ons na die tijd even weten hoe het is afgelopen, Japio?


Hoe staat het er nu voor, @Japio44? Is het opgelost? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


Zoals het nu lijkt nog maar 1 keer uitval gehad verder geen problemen tot nu toe.

bedank voor het meedenken en afhandelen.

met groet, 

Jaap van der


Goed om te horen, Super!:champagne_glass:


Ik heb een probleem met het modem experia 10a regelmatig valt het signaal van het moet uit overdag regelmatig geen internet en met tv kijken krijg ik steeds het stoppen van het beeld met meddling in blauw schermpje wissel van kanaal maar dat heeft geen effect na een tijdje 5 tot soms 10 minuten gaat hij pas weer verder mis je net het mooiste of belangrijkste (b.v. Journaal) ik heb al een keer geklaagd maar men zegt steeds dat het signaal goed was. wat kan ik het beste doen de oude 10 plaatsen of wachten op de 12. Graag uw reactie. 

Nadat de monteur de boel had bekeken en zegt iets veranderd te hebben heb ik nog steeds last van uitval van het modem tijdens telefoongesprek zelfs al voor de tweede maal bij het bekijken van het modem krijg ik dan weer knipperende lampje blauw en rood.

dit is op zijn zachts gezegd zeer lastig.

wat moet ik doen, wie helpt mij, 


@Japio44 Hee, dat is niet de bedoeling geweest! Bedankt voor je reactie. Goed dat je hier nogmaals aan de bel trekt. Ik kan nogmaals een monteur voor je inplannen, want het probleem bevindt zich in de wijkkast. Morgen en overmogen zijn alle tijdsblokken nog beschikbaar. We komen graag zo snel mogelijk bij je langs. Wil je het hier laten weten welk tijdsblok jou het beste uitkomt? Ik hoor graag van je!:blush:  

19 Juni 2020

20 Juni 2020

Beschikbare tijdsblokken

Beschikbare tijdsblokken

08:00 - 10:00

08:00 - 10:00

10:00 - 12:00

10:00 - 12:00

12:00 - 14:00

12:00 - 14:00

14:00 - 16:00

14:00 - 16:00

15:00 - 17:00 15:00 - 17:00

Morgen 19 juni tussen 10 uur en 12 uur komt mij prima uit.

bedankt voor de snelle reactie.


@Japio44 Done! Zie je e-mail voor de bevestiging. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur en hoe het morgen wordt opgelost. Laat het dus vooral even weten! :blush:
Fijne avond nog.


@Japio44 We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat de monteur jullie geholpen heeft. Anders horen we het graag!


Reageer