Skip to main content

de internet verbinding valt gedurende de dag regelmatig uit.

soms herstelt de verbinding  na een paar minuten.

vaak is het nodig de tv-ontvanger opnieuw op te starten of de experiabox opnieuw op te starten. 

maakt niet uit wat er allemaal op de box is aangeloten.

een monteur van kpn heeft al de telefoonverbinding vernieuwd.

wij zijn voor ons werk afhankelijk van deze verbinding.

LAN blijft wel werken, maar zonder internet kan je niet echt veel doen…..

alle stappen/aanbevelingen  al vaak doorlopen.

de frustratie begint te wegen

weet iemand nog iets ?  

Hoi @pklompdeoudste, welkom hier. 

Een wegvallende verbinding dus, knap irritant als je thuis moet werken. Ik ben dan ook gaan meten en ik meet een slechte verbinding op jouw locatie. Dat verklaart de boel. Hiervoor heb ik een storingsmonteur ingepland. Hij komt morgen 9 oktober tussen 0800-1000 uur. Mocht dat niet uitkomen wil ik je aanraden om even te bellen met 0800-0402 om de afspraak te verzetten. 


ondertussen twee weken verder...monteur langs gehad, nieuw modem...de dsl verbinding valt nog steeds een aantal maal per dag voor een paar minuten uit..

mijn goede humeur begint aangetast te raken…

de verbinding valt op willekeurige momenten weg (zowel ‘s nacjhts als overdag).  syslog geeft dan dhcp-problemen aan de server-kant aan.

ik ben dit zat. we hebben ivm thuiswerk een betrouwbare verbinding nodig. Ik heb gelezen dat meer mensen dezelfde problemen hebben. die zie je na een tijdje niet meer op dit forum. betekent dit dat de problemen voor hun zijn opgelost, of hebben hebben ze het hoofd in de schoot gelegd en dus acceptetren dat hun verbinding slecht blijft ? als iemand van jullie een oplossing hebt, kan dan iemand dit probleem als “solved” te posten. 


@pklompdeoudste, meen je niet. Ik kan mij goed voorstellen dat je humeur aangetast wordt. Als ik je verbinding zo doormeet, zie ik geen problemen meer. De lijn tot aan het modem lijkt dus goed te gaan. Ik zie wel wat herstarts van het modem. Is dat even van het stroom of heb je daadwerkelijk het modem ook een reset gegeven? Geeft dat verbetering?


hoi Bart_Z

vaak valt de verbinding weg, de syslog van modem geeft dan aan dat wan uit is..

voorbeeld 15-10-20:

##

Oct 15 13:26:11 VRV9517 user.info arc_link_state: WAN Link Down
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient: /etc/dhcpc-wan2.leases line 4: lease specified for unknown pseudo.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:   server-address 0.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:                   ^
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient: /etc/dhcpc-wan2.leases line 4: expecting semicolon.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:   server-address 0.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:                    ^
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient: /etc/dhcpc-wan2.leases line 22: lease specified for unknown pseudo.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:   server-address 0.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:                   ^
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient: /etc/dhcpc-wan2.leases line 22: expecting semicolon.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:   server-address 0.
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.err dhclient:                    ^
Oct 15 13:26:11 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPRELEASE on ptm0.4 to 10.252.160.1 port 67
Oct 15 13:26:13 VRV9517 user.info arc_link_state: WAN Link Down Stage2
Oct 15 11:26:13 VRV9517 daemon.info pppd/5807]: Exit.
Oct 15 11:26:14 VRV9517 daemon.info pppd/5850]: Exit.
 

##

soms is reset modem en/of restart tv nodig, vaker herstelt de verbinding binnen 30 sec tot wel 5 minuten.

verbinding valt ook midden in de nacht uit ( zo rond 03.00h en rond 7.00h)

er is geen stroomuitval, andere apparaten blijven het gewoon doen en eneco heeft daar niets van kunnen vinden... 

de problemen spelen pas een paar maanden, in die tijd is volgens mij niets veranderd aan de configuratie van LAN, geen nieuwe apparaten, kabels en aansluitingen

ik lees dat meer mensen de zelfde problemen hebben, alleen zie ik nooit een oplossing …

er gaat nu veel tijd en humeur verloren door dit probleem

er moet toch een oplossing zijn ?

 

pk

 


ondertussen kunnen we ook geen opgenomen tv-programma’s meer terugkijken..

de gekozen video kan gekozen worden uit speellijst maar niet afgespeeld..

de boodeschap “ video kan niet worden afgespeeld” en “STB-zap-01” 

gebeurt laatste tijd vaker….

 

pk


Ik zie inderdaad dat het nog niet goed gaat. Wat er precies aan de hand is, is mij niet duidelijk. Omdat er al twee monteurs zijn geweest heb ik melding gemaakt bij de Technische dienst. Zij zullen je binnen drie dagen gaan bellen of hoe verder. Ik hoor graag van je als er contact is geweest. 

Wat betreft de tv. Daar waren wat issues mee vanochtend. Is nu weer opgelost gelukkig. Excuses voor het ongemak.