Skip to main content

ik ben in bezit van drie Arcadyan Experia Wifi extenders van KPN en tot op heden werkte dit zonder problemen. De derde die boven staat, is dmv "stekker-contact DVS650” verbonden met internet (experia box 10) en waarschijnlijk doet alles het wel alleen geen enkel lampje brand er meer. Deze derde box doorvoert middels een kabel ook internet naar mijn laptop en dat werkt. Alleen dus geen enkel controle lampje meer en dus niet bekend of de wifi echt werkt.

Kunt u hem op een andere plek in huis proberen?


nou, apparaat zit met een DVS650 gekoppeld en geeft ook internet via de kabel door. Als je aan/uit doet dan gaat er even 1 lampje branden van “aan” en daarna alles gedoofd.


Hi @Fam. Egmond ,
Welkom op het forum. Uit je verhaal begrijp ik dat het gaat om drie versterkers Experia Wifi. Op deze versterkers zit een functie waarmee je de lampjes van de EW uit kunt schakelen. Na wat zoeken en goed kijken vond ik het volgende in de handleiding/installatiekaart. 

 


Hi @Fam. Egmond ,
Welkom op het forum. Uit je verhaal begrijp ik dat het gaat om drie versterkers Experia Wifi. Op deze versterkers zit een functie waarmee je de lampjes van de EW uit kunt schakelen. Na wat zoeken en goed kijken vond ik het volgende in de handleiding/installatiekaart. 

 

Wist ik niet, weer wat geleerd. Alhoewel ik het hier niet voor elkaar krijg om de lampjes uit te zetten met de wps knop.


nou, apparaat zit met een DVS650 gekoppeld en geeft ook internet via de kabel door. Als je aan/uit doet dan gaat er even 1 lampje branden van “aan” en daarna alles gedoofd.

Maar een versterker via een dvs aansluiten word niet aanbevolen. Kun je de versterker misschien eens bij wijze van test gewoon rechtstreeks aan de Experiabox koppelen? 


Fam. Egmond schreef:

Alleen dus geen enkel controle lampje meer en dus niet bekend of de wifi echt werkt.

Gaat het om de werkzaamheid van de wifi of ging het je alleen om de lampjes @Fam. Egmond . Functionaliteit is hetzelfde met of zonder lampjes.:muscle_tone4:


Denise, jouw antwoord was de oplossing. Trouwens zonder lampjes ging ik er van uit dat de EW niet functioneerde, blijkt achteraf onjuist. Het aansluiten van de EW op een DVS is indertijd zelf door KPN aanbevolen. Situatie is nu: nr1 EW is rechtstreeks met experiabox; nr2 EW staat in nabijheid tv en is met DVS gekoppeld; nr3 EW staat boven via DVS en bevat ook nog lan kabel naar laptop


Denise, jouw antwoord was de oplossing. Trouwens zonder lampjes ging ik er van uit dat de EW niet functioneerde, blijkt achteraf onjuist. Het aansluiten van de EW op een DVS is indertijd zelf door KPN aanbevolen. 

Als u geen kabel heeft liggen, en u wilt geen kabel laten leggen, ja dan beveelt KPN aansluiten via dvs aan ja. Ze willen die dingen tenslotte toch verkopen nietwaar? 😉


hahaha @Nick83 heb je helemaal gelijk in :stuck_out_tongue_winking_eye: . Als er anders een gat in je vloer geboord moet worden snap ik wel dan een monteur een DVS adviseert trouwens :speak_no_evil: .
@Fam. Egmond  mooi dat dit het probleem opgelost heeft en de lampjes weer aan kunnen. Als er nog iets is waar ik je mee kan helpen, laat je het dan weten? :blush:


Wat aanbeveelt word, dat moet je altijd in perspectief zien met wat er mogenlijk is en wat de klant wil. Er kan iets aanbevolen worden waarvan later blijkt dat niet werkt. Dat iets aanbevolen word wil niet zeggen dat je er garantie op krijgt dat het werkt en altijd blijft werken.