Skip to main content

Dag allen, 

Wij zijn anderhalf jaar geleden in ons huis komen wonen waarbij wij 500mbit glasvezel hebben aageschaft. Helaas sinds de aansluiting hebben wij regelmatig last gehad van WiFi dat uitvalt, wat de afgelopen weken zelfs 5 tot 6 keer op een dag gebeurt als het niet meer is. Zeker nu mijn vrouw en ik beiden thuiswerken is het niet te doen... we kunnen niet eens normaal een vergadering opzetten/bijwonen. En dat staat nog los van alles wat bij ons op WiFi is aangesloten: Smart TV, Babyfoon, Geluidsinstallatie... alles valt tot wel 6x per dag uit of stil. Verschrikkelijk irritant! 

 

Er zijn in die tijd al 2 monteurs langs geweest, KPN heeft ons versterkers aangeraden (waarvan er nu dus ook 3 in ons huis staan, 1 op elke verdieping) waar wij 100+euro voor hebben betaald, alles (de Xperia box (volgens mij is deze zelfs vervangen), versterkers, de glasvezel aansluiting) is al meermalen gereset/fabrieksinstellingen, etc. Ik heb onze frequentie ook meermalen veranderd... niks lijkt (permanent) te werken. 

Wij betalen aardig wat per maand en ik vind het het geld simpelweg niet meer waard en ben dan ook geneigd om over te stappen. 

Is er iemand met tips/ideeën, vergelijkbare problemen gehad, die mij kan helpen? Want ik word er zo langzamerhand echt moe van.

Bedankt! 

 

Hoi @m.schipper, welkom hier.

Wat ontzettend irritant zeg dat de WiFi zo vaak wegvalt. Je hebt zelfs versterkers, maar het blijft slecht. Welke versterkers heb je? De ronde witte of de zwarte vierkante? Zijn deze bekabeld aangesloten? 

Verder is er al veel geprobeerd en zijn er zelfs al monteurs geweest. Kwam dit uit de WiFi manager? Want heb je die al doorlopen? Dat is namelijk een handig programmaatje die de WiFi verbeterd. 


Dag @Bart_Z

Dank voor je reactie. Om je vragen te beantwoorden: 

1. Wij hebben de zwarte vierkante versterkers, 1 op elke verdieping. 

2. Zij zijn allen bekabeld aangesloten ja. 

3. De WiFi manager is er meerdere keren bijgehaald zonder succes. WiFi is op verschille de frequenties gezet (2,3 en 5ghz uit mijn hoofd)

Ik heb afgelopen week wederom met de helpdesk aan de lijn gehangen, maar zonder succes. Er mogen momenteel ook geen monteurs langskomen, maar ondertussen betaal ik wel 30+ euro extra bovenop ons abon. voor een 500mbit glasvezel lijn, waar ik eerlijk gezegd momenteel weinig aan heb. 

Iedereen die ik te woord heb gestaan is vriendelijk geweest en dat wordt enorm gewaardeerd... maar we lopen nu al maanden met dit probleem en er komt maar geen oplossing. 

Ik weet gewoon even niet wat ik moet, want wij kunnen ondertussen niet eens normaal meer thuiswerken. 


Je kunt in geval van nood natuurlijk altijd ff een kabeltje leggen naar je laptop. Dus niet kunnen thuiswerken is onzin. Ik neem tenminste aan dat bekabeld wel werkt?


@Nick83 Geloof mij, daar denk ik ook heus wel aan. Helaas hebben zowel mijn vrouw als ik een Windows Laptop zonder een mogelijkheid voor bekabeld internet.

Daarnaast zeg ik niet dat ik helemaal niet kan thuiswerken, maar niet 'normaal kan thuiswerken'. Probeer jij maar eens vergaderingen bij te wonen, of op te zetten, wanneer je wifi constant uitvalt. 

Dus voordat je klakkeloos dingen onzin gaat noemen, graag eerst goed lezen, dat voorkomt in veel gevallen heel wat frustratie en verwarring. 


Natuurlijk hoort Wi-Fi gewoon te werken. Werkt het bekabeld wel stabiel? Welke snelheid haal je als Wi-Fi het wel doet? Welke experiabox heb je?


@Nick83 Geloof mij, daar denk ik ook heus wel aan. Helaas hebben zowel mijn vrouw als ik een Windows Laptop zonder een mogelijkheid voor bekabeld internet.

Vast wel een USB poort over toch? Dan kunt u deze gebruiken:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

En inderdaad, het zou niet nodig moeten zijn. Maar toch...


@Joep1965 Bekabeld geen enkel probleem inderdaad, haal ik volle snelheid. Wat betreft de andere vragen: Toevallig vandaag weer even gemeten, maar de snelheden vliegen alle kanten op: varieert tussen de 30mbit tot 300mbit (zowel download als upload, horen beiden 500mbit te zijn). Het lijkt wel alsof er ontzettend veel storing is. 
En ik heb de Experiabox v10. 
@Nick83 Dat is wel een handig kabeltje, bedankt! Moet bekennen dat ik niet wist dat die bestond. Een goede tussenoplossing.

 

Bedankt voor alle hulp! 


En de wifi van de experiabox is wel uit?


Balen zeg dat de Manager niet voor verbetering heeft gezorgd, of kwam daar een monteur uit? Mag ik eens meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? 

In ieder geval als er een monteur uit komt, dan moeten we nog even wachten tot de monteursbezoeken versoepelt worden, want het lijkt mij dan wel goed dat hij langskomt. Lukt het dan eerst met het kabeltje?


Ik ga er van uit dat het allemaal duidelijk is aangezien ik geen reactie meer van je heb ontvangen.