Skip to main content

Goedemorgen allemaal,

 

Sinds een tweetal weken heb ik last van uitvallende wifi signaal op mijn Experiabox V10A. Ik heb al een aantal keer de wifimanager erop los gelaten, helaas zonder resultaat. Heb zelf al alle forum vragen doorgespit naar een antwoord maar weet echt niet meer wat ik kan doen. Wel zijn er sinds 2 weken zonnepanelen geplaatst maar het lijkt mij sterk dat het hierdoor komt. Achter in het huis heb ik een officiële wifi versterker van KPN. Heb sinds wij bij KPN zitten geen problemen gehad maar sinds 9 juni, sinds de plaatsing van de panelen wel. Kan iemand mij hiermee helpen ik heb echt geen idee meer. Tv doet het prima, tenzij ik Netflix of iets dergelijks wil kijken dan soms gaat die ineens laden en komt er niet meer uit. Ook moet ik regelmatig mijn mobiele data aanzetten omdat er geen verbinding gemaakt kan worden. Wi-Fi geeft dan aan: verbonden, mogelijk zonder internet. Snap er niets meer van, meestal kom ik er zelf wel uit.

 

Hoor graag van jullie.

Inmiddels langs de kpn  winkel geweest en een nieuwe modem mee gekregen. Wel de v10. Thuis kom ik erachter dat deze niet met een experia wifi wil, pas bij 2 van deze dingen. Dus maar weer naar de kpn winkel om dit te bespreken. Mijn Wi-Fi in huis is nu zoals het lijkt goed, alleen nou heb ik slecht bereik achter. En helaas kan ik niets met 1 experia wifi.


Hoi Maupie, welkom! Het is goed mogelijk dat de zonnepanelen inderdaad invloed hebben. Of, waarschijnlijk niet direct de panelen zelf,. maar meer de apparatuur die er bij hoort zoals de omvormer en dergelijke. Fijn wel dat je bij de winkel een andere Experia Box meekreeg. Het klopt alleen dan wel dat bij model een tweede Experia Wifi nodig is. Dit omdat de V10A de mesh fucntionaliteit van de Experia Wifi & Superwifi ondersteunt. Daardoor kan op de V10A de wifi aanblijven en heb je aan 1 Experia Wifi voldoende. De V10 ondersteunt dit niet. waardoor de wifi daarop uitgezet zal worden bij het aansluiten van Experia Wifi of Superwifi. Je zal in dat geval een tweede exemplaar nodig hebben. 

Het is dan net even wat jouw voorkeur heeft. Je kunt kijken of ze in de winkel de V10 weer kunnen ruilen tegen een V10A. Hopelijk gaat het daarmee dan ook goed. Dit is dan de kosteloze optie. Als je op zich wel tevreden bent hoe de wifi nu is, en je bent bereid om wat geld uit te geven, dan kun je een tweede Experia Wifi aanschaffen


Beste Erik, 

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad naar de winkel geweest en daar gaan ze kijken of de v10 geruild kan worden voor de v10a. Daar wachten we nu op. 


Alles is opgelost. Bedankt voor de hulp. Kpn heeft mij goed geholpen.


Goed om te horen, Maupie!