Skip to main content

Goedemiddag,
Ik probeer al twee dagen een Unify Open Stage telefoon van kantoor via een netwerkkabel in werking te krijgen. Volgens mijn IT afdeling staan alle instellingen in de telefoon juist ingesteld, dus nu is de vraag of het probleem misschien in de router (Experiabox V10) kan zitten. Via de helpdesk is al geconstateerd dat de kabel werkt, maar de verbinding met Java ADW komt nog niet tot stand.
Wie o wie heeft er een suggestie?

Hallo @Doorn5331 Welkom op het KPN Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Heb je het inmiddels werkend kunnen krijgen? Ik ben hier zelf niet bijster goed in ingevoerd, maar we hebben een flinke community met tal van experts op dit gebied. Ik kijk @wjb bijvoorbeeld even aan?


Het type natting van de router kan zeer zeker invloed hebben op de werking van zo'n SIP/VoIP telefoon. Zo zou het kunnen zijn dat er een stun server ingesteld moet worden op die telefoon en als die telefoon de standaard UDP poort 5060 gebruikt, dan zou je kunnen kijken of een andere poort betere resultaten geeft.


Hallo @Doorn5331 Ik was nog even nieuwsgierig of je hebt kunnen kijken naar het advies van Wjb. Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt. 


Ik vermoed dat het gaat om een IP telefoon, het toestel wordt dan onderdeel van de bedrijfscentrale. Is dat zo @vraagsteller ?
Die telefoon is ingesteld op je bedrijf en daar getest en thuis werkt het niet, is dat zo ?

Voor de test zou je ‘m even bij iemand via andere internetaanbieder kunnen aansluiten.


Wie heeft hier nu het beste antwoord geselecteerd ?

Niet de vraagsteller neem ik aan , anders had die ook even wat laten weten mag ik hopen ?

Of komen de meldingen niet aan bij de vraagsteller ?

Jammer, dit zien we toch best wel vaak, niet echt motiverend voor de vrijwilligers hier.

 


Dag @KeesYagi Dat heb ik gedaan. Als een topic starter niet (meer) reageert selecteren we op een gegeven moment het best geschikte antwoord, zodat meelezers er in elk geval iets aan hebben. Dat betekent uiteraard niet dat er daarna geen toevoeging meer gedaan kan worden. Dus als de topic starter of wie anders dan ook nog een goede toevoeging heeft, dan kan dat gewoon geplaatst worden. Dit doen we al heel lang op deze manier; we kunnen topics niet tijden lang open houden. 


Reageer