Goedemiddag,
Graag deel ik mijn ervaring met de recente update van KPN Box V12 met SuperWifi 1 punten. De instructies lijken allemaal te kloppen, maar je hebt heel veel geduld nodig om de nieuwe software er in te krijgen. Zodra de software er allemaal goed in zit, gaat het inloggen veel sneller en ziet het er allemaal veel overzichtelijker uit dan voorheen.
- Bij de update van de V12 box was hij de telefoon-lijn kwijt geraakt. Opnieuw update gestart, maar ook toen hetzelfde. Dat was blijkbaar een kwestie van tijd want de volgende ochtend stond de telefoonlijn er wel.
- Om de SuperWifi 1 naar de fabrieksinstellingen terug te zetten met de instructies die elders op de site staan, moet je de reset-knop soms 3 minuten vast houden. In mijn geval werd hij eerst vast rood en bleef zo staan, maar dan wordt de update niet geladen. Opnieuw begonnen: spanningsloos gemaakt en reset knop weer met een paperclip ingedrukt, eindigde weer vast rood. Opnieuw helemaal laten opstarten en weer de reset 3 minuten vastgehouden: succes: 5x een knipperend rood signaal, daarna weggezet tot hij paars werd. Toen met een vaste Ethernet-kabel vanuit de router verbonden voor de update en daarna op advies van de support-lijn 1 uur laten staan nadat hij weer vast groen was. Bij het weer loskoppelen werd hij rood ! Dus weer opnieuw begonnen. Ook toen werd hij even rood en begon daarna groen te knipperen. Toen toch maar in het netwerk gezet en toen werkte Wifi weer stabiel.
Het even rood worden na de update staat niet in de instructie, maar blijkbaar doet hij het daarna wel goed. Hopelijk helpt dit andere gebruikers. NB. Ik werd duidelijk geholpen door de support-lijn: de tip om lang genoeg te wachten na de update was blijkbaar kritisch.
Met vriendelijke groeten,
Piet