Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik wil de Netgear GS105Ev2 switches die ik van KPN heb gekocht updaten naar de juiste firmware en wat instellingen kunnen wijzigen via Apple iMac. Geprobeerd via 192.168.0.239 met netwerkkabel aan iMac, maar daar werkt niet. Iemand een tip hoe in het menu te kunnen komen van deze switches en instellingen te kunnen aanpassen en updates te kunnen uitvoeren?

 

De firmware software die er standaard op staat vanuit KPN is verouderd. Ook de beheertool is E.O.L en dient te worden ge-update naar ProSAFE Plus Configuration Utility v2.7.7. Kan deze niet installeren op een Mac.

 

Thanks!

Hi Bas, welkom op het forum. 

Ik vermoed dat het IP adres niet klopt dat jij gebruikt. Heb je de de switch wel gekoppeld aan je router? Met iMac heb ik hier weinig ervaring mee. Wel vind ik in de handleiding op pagina 16 een tool voor iMac waarmee je het IP-adres kunt achterhalen. Hopelijk kun je dan wel inloggen in de interface. 

Mocht dat ook niet werken, dan is mijn advies om dit even in de community bij Netgear te vragen. Eventueel dat iemand anders hier nog tips heeft. 


Standaard krijgt de Netgear een IP adres van de DHCP server.

Met de app Fing (iOS en Android) kan je het IP adres eenvoudig achterhalen.

Download de laatste firmware naar jouw iMac en login op de switch.

Ga naar het scherm waar je de firmware kunt uploaden.