Skip to main content
Hallo ik ben al enige tijd in bezit van twee Experia wifi versterkers

Als ik naar de Firmware kijk is dat 1.00.19v2. Nu las ik dat deze firmware kunt downloaden op de knp site

maar ik heb overal gezocht maar kon het niet vinden. En is er een nieuwe Firmware beschikbaar?

Zo niet, wanneer komt er dan een keer een nieuwe upgrade van de Experia wifi?
Hoi @Wilfried1969 . Door het firmwarenummer dat je noemt weet ik dat je een zwarte experia wifi hebt. Dit is ook de laatste publieke firmware. Je bent dus up-to-date

De nieuwe firmware wordt automatisch gepusht. . We zitten met z'n alle met smart te wachten op een nieuwe update die roaming gaat ondersteunen maar helaas is het nog niet zover. Wanneer wel? Dat durf ik niet te zeggen. Momenteel wordt de nieuwe firmware door een test groep uitgeprobeerd.
Hoi Erwin. Bedankt voor het antwoord. Ik hoop dat in de nieuwe firmware versie ook de mogelijkheid zit om weer een WIFI Gast account aan te maken.
Dat hoop ik ook, Wilfried. Helaas zijn de ontwikkelaars niet heel scheutig met informatie. We zullen moeten afwachten. Mocht je andere vragen hebben, weet je mij te vinden!

Hoe kun je meedoen met een dergelijke pilot. Ik zit met smart op dit soort zaken te wachten zoals roaming en helemaal op een gasten wifi! Mijn Experiabox heeft dat soort zaken default onboard en wordt door de extender uitgeschajkeld. Daarnaast wordt de nieuwe firmware automatisch gepushed. Is dit wel wenselijk? KPN gaat bepalen wanneer m'n WIFi down gaat dan. Dat is niet handig en wenselijk.

 

Daarnaast lees ik dat de Experia Wifi ook in pilot fase zat rond juni. Ik heb mijn extenders begin maart gehad, maar dat is er nooit bij verteld.

 

Wanneer fora geleze wordt, hebben een hoop mensen toch wat minpunten aan de Experia Wifi. Het lijkt me dat een ontwikkel team daar boven op zit en middels scrum toch periodieke updates verspreid. Sinds ik de extenders heb, heb ik echter nog geen update gezien/ontvangen. Wellicht dat het ontwikkelteam toch iets van een roadmap zou moeten publiceren.

 

Een upgrade naar ZyXEL of Ubiquiti kost weer een hoop geld. Gezien de ontwikkeling ben ik hioer helaas wel over aan het nadenken. Dit terwijl het zo mooi kan zijn 🙂.


@KeizerDave . Begrijpelijk dat je van alle functionaliteit van de experia gebruik wilt maken. Die roadmap zal er ongetwijfeld zijn en ze werken inderdaad op agile basis.

Helaas is het geen informatie die we delen. Er verandert érg veel en dan kan het in potentie verkeerde verwachtingen wekken. Als je volledig beheer en functionaliteit wilt, dan kan een investering in een eigen router best een nuttige stap zijn en anders is het toch nog even afwachten totdat een update komt. 


Ik heb twee zwarte experia's in huis. Eentje heb ik nèt voordat Telfort gekocht werd door KPN ge-update naar firmware 1.00.28v2. De ander had ik nog even niet gedaan, om eerst te kunnen testen. Die zit nu nog steeds op firmware 1.00.19v2. Hoe krijg ik die laatste nu ook naar 1.00.28v2? 


Hoi @Kloekiemonster . Dat zou automatisch moeten gaan. Desnoods even resetten ( 10 seconden reset knopje indrukken) terwijl hij op een experiabox is aangesloten.