Skip to main content
Beantwoord

Update V10A zorgt voor problemen met wifi op meerdere apparaten

• June 18, 2025
  • 9 reacties
  • 140 keer bekeken

Sinds de laatste update heb ik geen wifi meer op o.a. mijn printer alsook de verbinding met mijn Atag zone app. Probeer al dagen uit te zoeken hoe ik weer verbinding kan krijgen, maar tot nu toe mislukt.

Graag advies.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ah, mooi dat de printer weer werkt! Nu de thermostaat en de app nog. Dat de Atag zone app niet werkt, zal ermee te maken hebben dat de thermostaat geen Wifi verbinding heeft. Naar aanleiding van die melding op de thermostaat kun je eens kijken het aanzetten van Extra Wifinetwerk enig effect heeft. Dan kun je voor de 2,4 GHz band (en voor de 5 GHz band) een eigen Wifinetwerknaam aanmaken en controleren of de thermostaat dan wel wil verbinden. 

Laat je weten of dit gelukt is? 

9 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RiaP. Hoe zit het met de andere draadloze verbonden apparaten? Zoals je telefoon, tablet of laptop? Houden die wel een stabiele Wifi verbinding? 

Zou je eens kunnen kijken of het aanpassen van de leasetijd in de V10 modeminstellingen enig effect heeft? Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat je Atag Zone thermostaat geen verbinding meer heeft. Als je op de link klikt hier beneden, kom je gelijk bij de juiste instructie uit. Als je nog hulp nodig hebt bij het inloggen op het modem, klik dan op de link daar weer beneden. 

Dat je printer geen verbinding op kan bouwen, kan wel eens met de beveiligingsinstellingen te maken kunnen hebben en de ondersteuning daarvan in de nieuwe update. Maar wellicht helpt het bovenstaande aanpassen aanpassen ook voor je printer. 

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Printer heb ik inmiddels weer aan de praat, na de update stond deze niet meer als standaardprinter aangegeven. Heb ik als amateur dagen naar gezocht maar was uiteindelijk simpel te verhelpen.

De Atag zone app, die niet meer werkt, is andere koek. Daar krijg ik nu op de thermostaat zelf de mededeling: werkt alleen op 2.4 Ghz netwerk en ik zag op mijn computer dat het netwerk op 5Ghz staat.

Wat kan ik hier aan doen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Ah, mooi dat de printer weer werkt! Nu de thermostaat en de app nog. Dat de Atag zone app niet werkt, zal ermee te maken hebben dat de thermostaat geen Wifi verbinding heeft. Naar aanleiding van die melding op de thermostaat kun je eens kijken het aanzetten van Extra Wifinetwerk enig effect heeft. Dan kun je voor de 2,4 GHz band (en voor de 5 GHz band) een eigen Wifinetwerknaam aanmaken en controleren of de thermostaat dan wel wil verbinden. 

Laat je weten of dit gelukt is? 

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

Goedemiddag Arjan,

Naar aanleiding van je reactie heb ik ook een extra netwerk aangezet en dat gaf ook geen effect. Heb het even op zijn beloop gelaten omdat ik er moedeloos van werd. Wat schetst echter mijn verbazing, gisteren toen ik toch weer even op de thermostaat keek zag ik dat wifi het opeens weer deed. Het is een wonder en het mooie is dat ik dus niet kan vertellen hoe dit is gebeurd.

Ik ben wel blij!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat ontzettend fijn dat de thermostaat weer verbonden is met wifi! Het zal een raadsel blijven waarom, maar het belangrijkste is dat deze weer werkt. :)

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2025

Helaas is mijn blijdschap van korte duur geweest want na een kleine week was het plotseling weer afgelopen met de pret en weer geen wifi. Alleen de mobiele telefoon en pc blijven wel verbonden al is het wifi signaal daar ook niet optimaal. Kreeg nu bij de andere apparaten die op wifi zijn aangesloten te zien dat het wifi signaal niet stabiel is en ze geen verbinding kunnen maken.

Na maanden van zoeken naar de oorzaak, ben ik er nu achter dat het probleem niet bij ons thuis ligt maar bij de KPN.

Ik ben dan ook van plan om een klacht bij KPN te deponeren, maar ben nu nog op zoek waar dit kan.

De afd, Service van KPN maakt gebruik van bestaande vragen en daar heb ik niets aan. Ik wil gewoon mijn klacht indienen met mijn eigen woorden.

Ik vind dat het wordt nu tijd wordt dat dit wordt opgelost. Dit alles speelt sinds KPN een update ging uitvoeren een paar maanden terug.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Heel vreemd dat de verbinding ineens weer weg is en wel een tijd gewoon goed heeft gewerkt. Heb je ook al eens het modem eens 30 seconde van de stroom gehad en weer opgestart?

Ik heb nog een instelling in gedachten die je zou kunnen veranderen in de modeminstellingen. Hopelijk heb je daar de kracht nog voor om naar te kijken. Het gaat om IPv6. Zou je eens kunnen gaan naar http://192.168.2.254 en dan naar Internetverbinding. Daar kies je bovenaan voor IPv6 en kun je het schuifje uitzetten. Mogelijk helpt dat. 

En het is je goed recht om een klacht in te dienen en dat kun je ook doen via onze website. Daar kun je in je eigen woorden je bezwaar kenbaar maken. Wel is het goed om te weten dat op de klachtenafdeling geen mensen zitten die beter technisch onderlegd zijn dan bij de klantenservice. Maar misschien kunnen ze toch iets voor je betekenen. 

• Auteur
  • Topper
  • August 29, 2025

Goedemiddag Arjan,

Helemaal vergeten te melden dat, nadat ik een klacht had ingediend, er een monteur is gekomen die na eerst te beweren dat het allemaal aan ons lag en zeer onvriendelijk overkwam, toch maar een nieuwe modem plaatste. Hierna doet alles het weer naar wens.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat de monteur eerst wat star was, maar gelukkig heeft ‘ie toch een nieuw modem geplaatst met het gewenste effect. :)