Skip to main content

Net via MijnKPN een upgrade aangevraagd van 500/500 naar 1000/500. Vervolgens krijg ik een e-mail dat er een KPN Box V12 F5358 mijn kant op gestuurd gaat worden, terwijl er al een Experiabox v10 hier werkeloos in de kast ligt. Nu moet ik die laatste natuurlijk terugsturen.,

Maar is die upgrade van de experiabox eigenlijk wel nodig? Kon die oude geen 1000mbit aan? Volgens de e-mail gaat de upgrade morgen al in. Hopelijk hoef ik niet mijn Fritzbox 7590 los te trekken en die nieuwe experiabox aan te sluiten om de nieuwe snelheid te krijgen en is het opnieuw opstarten van de Fritzbox en/of de mediaconverter voldoende.

Nee, die upgrade is niet nodig. 


Nee, die upgrade is niet nodig. 

Dat vermoedde ik al. Jammer van de kosten/energie en zo onnodig. Voor een merk met groen als huiskleur is het allemaal niet erg groen.

Nu nog maar hopen dat ik het ding niet hoef aan te sluiten en dat een reboot van mijn Fritz!Box morgen voldoende is.


Niet de NT vergeten te herstarten.😉😉


Wellicht stond die V10 niet in het systeem, omdat hij niet gebruikt wordt?


Vanacht rond 02:00 werd de lijn gerest. Vreemd genoeg kwam IPv6 prima op, IPv4 niet. Media converter opnieuw gestart en alles werkt prima:

 

 

Nieuwe Experiobox komt vanmiddag en gaat weer de kast in.


Ziet er netjes uit, have fun!