Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,


Ik heb afgelopen zaterdag mijn internet  abonnement aangepast van 100Mbit glas naar 500Mbit glas.

Hierover ontving ik een nette mail dat dit binnen 15 aangepast zou zijn.   Nadat er niks veranderde heb ik de glasverbinding en mijn router gerest. Met als resultaat dat ik nu een verbinding heb die niet sneller is als 20Mbit??

Graag hoor ik zo snel mogelijk wat een oplossing voor dit probleem kan zijn.

Graag even contact.

 

mvg

Raymond 

 

Dus als je vanaf een bekabeld aangesloten PC een speedtest doet dan haal je een snelheid van 20Mbps?

En wat als je de Ookla Speedtest app uit de Windows store gebruikt?

Kan je eens een screenshot posten van zo'n Speedtest. Wel even jouw IP adres wegpoetsen.


Inmiddels is de internet snelheid weer op ‘oude’ snelheid van 100Mbit (Zowel op wifi als met bekabeling). Nu is alleen de vraag wat er mis is gegaan met de upgrade naar 500Mbit?


In ieder geval blijkt uit die meting dat de aansluiting een GoF (1Gbps) aansluiting is en dat biedt hoop op een snelle oplossing immers technisch gezien zou er niets in de weg mogen zitten voor 500Mbps.


Dat is goed nieuws, maar wat kan ik nu doen om mijn upgrade vorm te geven?


Hier zal toch iemand van KPN naar moeten kijken.

Ik hoop dat op korte termijn een moderator van KPN zal reageren om dit issue op te pakken.

Helaas is het behoorlijk druk dus het kan even duren.

Vul ondertussen vast jouw forumprofiel aan zodat zij direct voor je aan de slag kunnen.


thx, ik heb mijn forumprofiel ingevuld.


Hoi @raydelachasse . Welkom  op het forum.

Dank voor het invullen van je profiel. Ik heb een aantal checks gedaan en zo te zien is die upgrade goed gegaan. 

Waarom jij nu maar 100 Mbit haalt is mij een raadsel. Ik bel je volgende week om het even door te spreken. Ik verwacht dat we hier een monteur op af moeten sturen. 

Fijn weekend. 


Ik krijg je niet te pakken. Woensdag of donderdagmiddag heb ik weer dienst. Laat je weten of het uitkomt?


We hebben elkaar net gemist. Maar graag weer contact.  Donderdag middag ben ik het beste bereikbaar.

 


Hoi @raydelachasse . Ik heb een monteur ingeboekt op maandag 14-9 tussen 10:00 en 12:00.

Ik heb in het ticket benoemd dat jij de nieuwe snelheid niet haalt en het er op lijkt dat de omzetting ergens is vastgelopen. 

Laat je weten hoe het afloopt?


Monteur is geweest en probleem is opgelost. Internet verbinding was niks mis mee :-)

Bleek dat mijn laptop kaart niet mee dan 100Mbit aankon. Hij stond in de greenmode.  

Erg blij met de goede support van de monteur!


Goed om te weten. Dit neem ik mee bij toekomstige analyses. Dank voor je update!